Kanske någon här kan hjälpa mig med att lösa ett ovanligt problem?
Har haft en Cherokee XJ 97:a stående på landet några år och tog mig i kragen och började fixa upp den lite för en testtur.
Bytte olja + filter, tändstift, luftfilter, multirem samt defekt oljetryckssensor. Laddade upp batteriet och den startade galant med tanke på att den stått så pass länge. Stängde av tändningen efter den gått en stund för att kolla ev läckage. Men när jag skulle starta bilen igen gick den inte igång. Testade fyra fem ggr och kollade sedan om det kanske var glapp i batterikablarna. Kom tillbaka i bilen och kände direkt att det luktade bränt och såg att det kom rök från mitten av takkonsolen. Blev såklart orolig och hämtade brandsläckaren, men som tur var så hade det slutat röka när jag kom tillbaka.
Efter närmare inspektion under konsolen ser jag att kontakter brunnit och smält både från ledningen och vid kretskortet vad jag antar är "security keyless entry" modulen. Jag såg också att det var ganska mycket fukt på en en del ställen vilket gör att jag drar slutsatsen är orsaken till kortslutningen. Vilket fall som helst så startar inte bilen nu och något behöver göras.

Då jag har lite erfarenhet av jeepar speciellt med detta problem frågar jag mig hur man bäst går tillväga. Mina alternativ såhär långt är att antagligen köpa nytt kretskort/modul separat samt kontakt och försöka byta ut den, eller leta reda på en hel konsol. Dock vet jag in te om något av dessa alternativ kommer lösa problemet direkt eller om det blir någon slags konflikt med bilens "huvuddator"?
Är det möjligtvis någon som har någon koll på detta eller kan tipsa om hur jag bäst går tillväga?
Tacksam för alla svar!
Mvh JJ