Suzuki Grand Vitara 2d -targa-1,6 bensin- Årsmodell 2000

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Nicjor
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 04, 2021 9:08

Suzuki Grand Vitara 2d -targa-1,6 bensin- Årsmodell 2000

Inlägg av Nicjor » tis maj 04, 2021 12:50

Hej!

Håller på och bygger EPA med farsgubben till dottern av en Suzuki Vitara årsmodell 2000, 1.6 bensinmotor.

Vet däremot inte hur vi gå tillväga med växellådorna. Hur man gör i fördelningslådan måste man i lådan göra något med dreven eller kan man bara kapa spaken och göra en permanent låsning av luckan.
Behöver man spärra växlar i vanliga nu med dom nya bestämmelserna, när ettan inte behöver ha 3/4 varvtal på ettan.

Någon som vet om det finns en verkstad som kan lösa detta, har inte lyckats hitta någon.
Tackar för svar!
Mvh Nicklas

Suppagappa
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 02, 2021 20:09

Re: Suzuki Grand Vitara 2d -targa-1,6 bensin- Årsmodell 2000

Inlägg av Suppagappa » tis maj 04, 2021 20:11

Har inget direkt svar på självaste frågan men en lösning på (eller snarare kringgång av) problemet är att använda en hastighetsregulator. Då bör ni inte behöva kapa eller svetsa lådorna och fordonet blir bränslesnålare än om ni skulle använda en varvtalsregulator. (Det är väl värt pengarna)

Nicjor
Nybörjare
Inlägg: 6
Blev medlem: tis maj 04, 2021 9:08

Re: Suzuki Grand Vitara 2d -targa-1,6 bensin- Årsmodell 2000

Inlägg av Nicjor » lör maj 08, 2021 9:57

Hej!

Förstår inte riktigt skillnaden. Vartalregulator, då behöver jag låsa växellådan på något sätt på låg och ha 2 växlar på den vanligt. Med H-regg kan jag låta alla växlarna vara kvar. Är H-regg svårt att installera känns överkomligt.

Just nu innan vi bestämmer oss för att göra om till EPA ska vi lyckas hitta relä, strömbrytare till elhissar och byta värmereglaget då något spökar där.

Någon som har en ide om vad som kan spöka med elhissarna, vi hittar inte relät/strömbrytaren på min 2000 Grand Vitara 2dörrars 1,6 liters skönhet. Funderar på att sätta ett relä och dra ner 12 volt ström från batteriet.

Mvh Nicklas

Skriv svar