Bränslestopp

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ambarbo
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jan 15, 2021 17:57

Bränslestopp

Inlägg av Ambarbo » fre jan 15, 2021 18:18

Har en Mitsubishi Pajero 3,2 Diesel, 2012, som stod på tomgång tills bränslet tog slut. Har fyllt på med diesel, men nu startar den inte. I motorrummet ska det finnas en ”knapp” med vilken man ska kunna pumpa fram ny diesel. Är det någon som vet var den sitter eller ser ut, vad jag ska leta efter..?

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Bränslestopp

Inlägg av Iznogoud » fre jan 15, 2021 20:47

Vet ej hur din pump ser ut, men den kan den se ut så här, och då trycker du upprepade ggr på den fjäderbelastade delen överst på filtret tills det går tungt. Sedan kan du starta som vanligt.

Bild

Kan också vara en svart pumpblåsa som jag bara hittar en dålig skiss på istället för riktigt bild, 31371 överst i mitten av bilden,
Bild

Möjligheten att du har elpump finns också, då räcker det med att vrida på, och av tändningen några ggr för att fylla bränslesystemet, och kunna starta. Isåfall hör du ganska tydligt ett surrande från bränslepumpen då du vrider på tändningen.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Ambarbo
Nybörjare
Inlägg: 2
Blev medlem: fre jan 15, 2021 17:57

Re: Bränslestopp

Inlägg av Ambarbo » lör jan 16, 2021 11:22

Tack för svar! :tumbup:

Jag pratade med Mitsubishi som också sa att jag kunde ha endera en manuell pump eller en elektrisk. Men efter sökning på mitt reg. nummer så sa de att jag hade en manuell. Och nu vet jag ju ungefär vad jag ska leta efter...

Tack! 8) Ha en trevlig helg!

Skriv svar