Vill bygga nått kul på en L200, behöver råd och tips

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Jakt jakt
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jan 14, 2021 22:11

Vill bygga nått kul på en L200, behöver råd och tips

Inlägg av Jakt jakt » tor jan 14, 2021 22:15

Hej!

Jag ska köpa en ny pickup och har kollat på en Mitsubishi L200 av årsmodell ca 2011-2014. Jag vill gärna höja den lite då jag tycker att markfrigången är lite låg och jag vill även ha ett mer "tufft" utseende, jag kör inte i någon extrem terräng men det blir en del vändor på åkrar, skogsvägar och oplogade vägar då jag jagar mycket med allt det innebär.



Jag hittar inte lika många höjningsalternativ till L200 som tex till Hilux med fler, vet någon varför det är ont om dom till L200 ?



Jag är ute efter ett billigt och säkert sätt att höja bilen ca 2-3 tum.



Jag tänker sätta på större däck än original och det gör ju en del såklart men sedan undrar jag , ska jag köra på "body lift" med kuddar eller "spring spacer" med adapter över fjädern, eller både och ???

fördelar och nackdelar med dessa alternativ???



När behöver man börja byta bromsslangar, ändra vinklar och läng rattstången mm ? det vill jag helst slippa.



Väldigt tacksam för svar och erfarenheter.



// Jimmy

Davvster
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: tis dec 29, 2020 22:58

Re: Vill bygga nått kul på en L200, behöver råd och tips

Inlägg av Davvster » mån feb 08, 2021 22:46

Tja! Jag vill inte vara en tråkmåns eller så, men genom egen erfarenhet så tycker jag att det kan vara bra att välja bil efter vad som finns på eftermarknaden. Eftersom att du inte hunnit köpa någon bil ännu så kan det ju vara en idé att överväga beslutet :)

T.ex att kolla efter en hilux eller navara där eftermarknaden är stor istället om du ska hålla på och modifiera den.

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Vill bygga nått kul på en L200, behöver råd och tips

Inlägg av hakan13 » tis feb 09, 2021 7:14

off topic kanske... men kompisen som körde L200 bytte för att den va så törstig...
Navaran jag åker med ligger mellan 0,8 och litern beroende på typ av körning... och högerfoten... :mrgreen:
men om man ska ha Navara så ska det va 190hästarn!! betydligt mindre problem med dom!!
Toyota har jag dålig koll på... men dom har ju bra rykte iallafall!!

Skriv svar