Ska byta koppling på min Ranger 2002 med 2,5TD och 4x4. Tror den slets lite när jag drog en dubbelaxlad biltrailer med min gamle Bronco på som vägde 1500kg mer än bilen får ta och 2500kg mer än jag får dra.
Några tips eller nått speciellt man måste tänka på? Hela lådan måste ner antar jag, även fördelningslådan? (Det enda jag bytt på förr var en BMW E30 318, och det var lätt men trångt).
Kopplingsbyte Ranger
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1359
- Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48
Kopplingsbyte Ranger
Subaru Forester 2.0 Turbo S, 5-vxl manuell '99
Re: Kopplingsbyte Ranger
hej... har inte gjort det på Rangern... på den har jag bara lyft ur motorn 3 ggr... däremot på King-caben...
då har jag hängt lådan i ramen med spännband!! har lossat locket som håller vx.spaken och lyft ur den... så har det gått bra att knuffa bak hela paketet!! (när man lossat kardan förstås )
och på KCn måste man lossa balken som torsionsstavarna sitter i....
men hur det är med den balken och locket till vx.spaken på Ranger har jag tyvärr inte koll på!!
då har jag hängt lådan i ramen med spännband!! har lossat locket som håller vx.spaken och lyft ur den... så har det gått bra att knuffa bak hela paketet!! (när man lossat kardan förstås )
och på KCn måste man lossa balken som torsionsstavarna sitter i....
men hur det är med den balken och locket till vx.spaken på Ranger har jag tyvärr inte koll på!!
-
- Beroende
- Inlägg: 1359
- Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48
Re: Kopplingsbyte Ranger
Smart sätt, får se om man kan göra så på Rangern också. Skule vara skönt att slippa plocka bort lådan helt. Tack
Subaru Forester 2.0 Turbo S, 5-vxl manuell '99