Centrerat och klart för att borra och fräsa

kommer på att jag har glömt att lämna frigång mot delningsapparaten

(har inget rundmatningsbord)
Borrade ledhålet till ratt tilten och kunde då åter centrera med skaftet på kortborren när jag la några brickor mellan för att fräsa radien för låsskruven. Ingen bild på de
Riggat för svetsning, svarvade en tapp som centrerade plåten, lagret och rattaxel röret.
Man ska inte svetsa i kullager!!! nu gjorde jag de

(Kamrem sträckare till Subaru)
Efter lite justeringar gick de lätt

Ska beställa ställbara låsspakar till teleskop och tilt.
Lilla M testar om de blir bra körställning, jag konstaterade att stolarna kan flyttas bak 5-6cm, (pappa får bättre plats
"Gasen" hastighets regleringen kommer att ske via en flödesdelare (som satt extra monterad på klipparen
Då den har 90°arbetsvinkel vinkel och en gaspedal har ca 20° kan den inte monteras direkt på pedalen, en utväxling måste till.
Ett spjällhus eller spjällförgasare har också 90°arbetsvinkel

Hittade inget lämpligt på gården att slakta ifrån
Efter några timmar hade jag hittat material och verktyg för att svarva och fräsa ett hjul.
80% av tiden, är fundera och leta grejer
Här har jag fräst en radie son returfjädern ska gå i.
Stickstålet var de smalaste jag hittade som kunde göra tillräckligt djupt spår åt vajern
Vajerhöljet behöver sitta i något också!
Ett M6 hål och ett 12mm som som vajeränden kommer igenom
Behövde bara fräsa ett 2mm spår mellan

:svettas:
Provmontering: vajern kommer upp genom golvet och gör en fin böj fram till gaspedalen, som inte finns än!
De kommer att komma en bukplåt under hela mitten delen på bilen.
Provmonterar min "pappans" körställning.
