Inte samma ET/inpressningdjup på "3:an" och "4:an"?lasse_c skrev: ↑fre okt 04, 2019 11:12 Hej på er!
Bullbar monterad, tillsammans med en enklare ledramp. Bokat tid för underredsbehandling.
Sparade en omgång alufälgar när jag sålde 2005:an. De passar i centrumhål och bultmönster men lägger däcket 20mm längre in... Dessutom har jag 80% kvar av 205/70/15 dubbdäcken... Får gå i vinter, eller tänker jag helt fel om inpressningsdjupet?, men hur gör ni med däck? Drömmen hade väl varit 195/80/15 äkta MoS med lite rejält mönster det hittar jag inga. Vad satsar ni på? Jag hade Cooper AT3 på den förra som sommardäck men de rök när jag sålde bilen. Jag kör inte offroad men sämre skogsvägar, åkrar och liknande samt till och från jobbet.
Lasse

Dina "sparade" alufälgar, är det Suzuki original, eller är det "pirat-/eftermarknadsfälgar"?

Kan det vara så att fälgarna tidigare suttit på en Lada Niva(som har ett betydligt större positivt ET/inpressningsdjup)?
Är dom 15" eller 16"?
Alternativet till att köpa ny fälgar med rätt(mindre) ET/inpressningsdjup är att skaffa "spacers".
Kör själv med 25 mm spacers och piratfälgar från Lada Niva med 215/70-15" Michelin X-ICE på min "3:a".