Mina byggen

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

PerO83
Hemmastadd
Inlägg: 188
Blev medlem: fre jun 17, 2016 21:14
Ort: Dalarna

Re: Mina byggen

Inlägg av PerO83 » fre mar 15, 2019 19:56

Rutramen är klar och monterad :grin: Nu blev de en polykarbonat ruta :twisted: de vore fan om den ska spricka :headb:
Bild

Stötfångarna är också lackerade och monterade.
Bild

Lyser gör de också
Bild

Bild

Bild

Jag har skurit till några bitar slang, så att schackelen inte ska skramla och slå, de finns nog med skrammel i bilen redan :aargh:
Bild
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Mina byggen

Inlägg av Robe » tis mar 19, 2019 15:59

Smart där med slangbiten på shackeln! :tumbup:
Plastruta.. hur blir det när man kör vindrutetorkare, lär bli repor lätt?

/Robin
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

PerO83
Hemmastadd
Inlägg: 188
Blev medlem: fre jun 17, 2016 21:14
Ort: Dalarna

Re: Mina byggen

Inlägg av PerO83 » lör maj 04, 2019 0:07

Robin,
Rutan är "repfri" men de betyder inte att man vill köra torkarna med en lerig ruta :headb: Har tänkt att bygga högtryckspolning till den, i framtiden :zzz: (Är påbörjat)


Ombesiktade i dag, 2år till nästa :woot: Dom hade klagat på vänster tröskel denna gång och att tanken läckte :aaargh:
Jaja nu är stora hjulen på plats igen och efter de började jag med att byta bakdörr till en bättre beg och givetvis måste jag uppdatera den med fästen till bakrutan :!: och en yxa och en spade :twisted:
Bild

Passade även på att göra ett cykelställ som kan monteras i bakdörren :cool:
Bild

Cykelstället är tvådelat för att ta mindre plats när de inte används :tumbup: (bara punktat så länge) De är även konstruerat för att kunna byggas på till fler cyklar.
Bild

Nu går de att öppna bakdörren utan att först ta av cykeln och cykelstället :tumbup: och de går att ha en vagn på också :D
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.

PerO83
Hemmastadd
Inlägg: 188
Blev medlem: fre jun 17, 2016 21:14
Ort: Dalarna

Re: Mina byggen

Inlägg av PerO83 » fre aug 23, 2019 21:13

Oj, här var de ett tag sedan jag uppdaterade :shock:

Har satt hängslen på regplåten bak (vill ogärna lämna den efter mig i skogen)
Bild

Vedboden är tom, och den kanske? kommer att bli så till vintern också :vissla:
Så jag satte gångjärn på väggen och sågade lös den + ett par ramper.
Bild

Jaja ramperna är både olika långa och olika vinkel, men bilen bryr sig inte om de :uupps: den är bara glad över att ha ett eget garage.
Bild

Med hjälp av en båtvinsch och lite wire lyfter jag ENSAM av kåpan på två minuter och slipper hämta grannen varje gång den ska av/på :hurra:
Bild

Min morbror + fru är på besök för ett 70års kalas, självklart tar dom med hojarna också.
Och dom försökte lura med mig på en tur i dag :hurra:
Bild
Bild

Nog var de lite blött där borta :klia: men inga problem (för mig :djaevul: ) morbror däremot slet säkert i 10min.
Bild

Frun gör en liten vurpa :vissla:
Bild


Har byggt fästen för div prylar som kan vara bra att ha med sig.

Farm Jacken passade bra här på insidan av flaket.
Bild

En M12 ser till att den sitter stadigt.
Bild

Ringnycklarna hamnade här.
Bild

Och verktygslådan får sitta med ett spännband tills vidare.
Bild

Dragskaftet fick också en egen plats.
Bild

Har börjat med fästet för min lilla vinsch, får nog skaffa en större i framtiden.
Bild


Har snickrat ihop en drop tow bar av 5st 50x10 plattjärn och en drös 3,2or :mrgreen:
Bild

Toppen på kulan är nu 430mm från marken :thumme:
Bild
Bild

Passar fram, gör den också :djaevul:
Bild
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.

PerO83
Hemmastadd
Inlägg: 188
Blev medlem: fre jun 17, 2016 21:14
Ort: Dalarna

Re: Mina byggen

Inlägg av PerO83 » fre nov 20, 2020 19:13

Åkte en sväng idag för att hitta en 10-12m julgran (åt byn)

Julgran hittade jag inte :( Men en dubbelgran som låg över "vägen" hittade jag :headb: (Den brast i delningen)
Det såg inte ut som att dom var så högt över marken, men grenarna var så ihop trasslade att dom var som en grov stock :aargh:
Tittade bak i lastutrymmet, winchen är hemma :evil:
Bild

Efter en del hackande med oslipad hard head yxa och farm jacken, kunde jag dela stammarna (=kvistarna) och köra över dom.
Bild

På, att göra listan: Slipa yxan, nytt starkare/skyddande fäste till fördelningslådan, (träden tryckte på f-lådan så att lågen inte gick att få i.
Offroad: Suzuki SJ413W -86 med 33x12,5-15
Hemmabyggen: Suzuki 4x4x4 (traktor), Crosskart 4X4 med 4cyl 650cc, ATV MC 3x3
Onroad: VW Caddy -92
Jobbat på auktoriserad verkstad från -03 till -16 med Mitsubishi & Subaru.

Skriv svar