Holley Truck Avenger

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jonte_malmö
Beroende

Re: Holley Truck Avenger

Inlägg av jonte_malmö » tor mar 31, 2016 21:51

Jaha, då är det tvåportars jag har för luftburken plockade jag bort i helgen.

Dum fråga; "spreadbore" är alltså samma som fyraportars? :rodnar:
Subaru Forester 2.0 Turbo S, 5-vxl manuell '99

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » tor mar 31, 2016 22:54

Både spreadbore och squarebore är fyraportare, men på spreadbore så sitter sekundärportarna mer isär är primärportarna.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk

jonte_malmö
Beroende

Inlägg av jonte_malmö » fre apr 01, 2016 17:17

Jaha, positiva nyheter på förgasarfronten. Jag skruvade av förgasaren som sitter på, det visar sig att nån redan uppdaterat till en Holley 4-port Listnr. 3310-2 för länge, länge sedan, orginalinsuget är spreadbore och det sitter adpterplattan No.1932 från Mr.Gasket som jag behöver. http://dalhems.com/sv/p/b79cef81f837460 ... pread-bore

Skulle säkert gå att renovera denna, men nu har jag redan beställt en Truck Avenger 470.

Visst är detta spreadbore?

Bild
Senast redigerad av jonte_malmö den fre apr 01, 2016 17:34, redigerad totalt 2 gång.

jonte_malmö
Beroende

Inlägg av jonte_malmö » fre apr 01, 2016 17:30

Vissa skriver på amerikanska sidor att 670 är att rekommendera till en 360-motor pga. storleken, andra skriver att 470 är bättre till en bil i terrängen med 360-motor då man får bättre respons och körbarhet på låga varv. Samtidigt är det 4-port och med låg gas jobbar bara de primära portarna så med 470 får man 235cfm medan med 670 får man 335cfm vilket är mer lagom till en 360. Jag vet inte vad man ska tro, men till min original 360 duger säkert 470:n? Nu kollade jag iof Holley 3310:n som suttit på och den är 750cfm. Vad ska man tro? :P

Grottulf
4x4xnerd

Inlägg av Grottulf » fre apr 01, 2016 18:52

Japp, det är spreadbore :tumbup:
Och jag tror att 470 skulle funka jättebra till en original truckmotor.
Eftersom det är vacuum-sekundärer så kommer de att öppna när de behövs, så du behöver inte vara orolig över att primärerna är för små.

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » tis sep 16, 2025 15:24

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » lör okt 25, 2025 19:49

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоtuchkasинфоинфо

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » fre dec 26, 2025 18:16

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » ons feb 18, 2026 15:24

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru

Skriv svar