Inbjudan Minichallenge 12/9 på Gröndal. Nu dags för anmälan.

Här snackar vi challenge

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

Pär J
Användare

Re: Inbjudan Minichallenge 12/9 på Gröndal. Nu dags för anmä

Inlägg av Pär J » fre sep 04, 2015 12:32

Det låter jättekul - kul att ni gör detta! Jag gör ett separat mail enligt ovan, men jag har ett par frågor som jag ställer här ifall fler funderar på samma sak.

Vagnbok görs på morgonen - visst stämmer det att jag behöver ha med två bilder på bilen?

Jag har kollat reglerna och allt är nog tydligt tycker jag (hoppas jag fattat rätt) förutom på punkten om hjälm - behövs hjälm?

När det gäller PR-licens, visst kan vi lösa det hos er på morgonen också? Behöver vi ta med något till det?

Som lite kuriosa kan jag nämna att jag haft min bil i nuvarnade utförande rätt länge inser jag, jag har en vagnbok daterad 2005 när jag testade Challenge i Borås liggandes i bilen....

Hälsn/Pär
LR Defender 110 1998

Olof
Beroende

Inlägg av Olof » fre sep 04, 2015 20:37

Pär J skrev:Det låter jättekul - kul att ni gör detta! Jag gör ett separat mail enligt ovan, men jag har ett par frågor som jag ställer här ifall fler funderar på samma sak.

Vagnbok görs på morgonen - visst stämmer det att jag behöver ha med två bilder på bilen?

Jag har kollat reglerna och allt är nog tydligt tycker jag (hoppas jag fattat rätt) förutom på punkten om hjälm - behövs hjälm?

När det gäller PR-licens, visst kan vi lösa det hos er på morgonen också? Behöver vi ta med något till det?

Som lite kuriosa kan jag nämna att jag haft min bil i nuvarnade utförande rätt länge inser jag, jag har en vagnbok daterad 2005 när jag testade Challenge i Borås liggandes i bilen....

Hälsn/Pär
Tack för det, Pär!

Vagnbok görs på morgonen. Blir det många deltagare, får vissa göra vagnboksbesiktning under veckan, därav anmälan. Men om så sker, så hör jag av mig.

Nej. Du behöver inte ha med foton på bilen. Det fixar vagnboksbesiktigaren. Själva fysiska vagnboken får du på posten senare.

Hjälm behövs inte på denna tävling. Detta är på nybörjarnivå och slingor/spår är anpassade därefter.

PR-licens löses på plats. En för föraren och en per co-driver. Max två st co-drivers och alla måste sitta bältade i bilen.

Är bilen skolad i Borås, kommer den känna sig som hemma i Gröndal! Är dock osäker på om vagnboken kan förnyas, eller om det krävs en helt ny.

Hälsningar Olof
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Pär J
Användare

Inlägg av Pär J » mån sep 07, 2015 10:26

Tack för tydliga svar! Nu hoppas vi att veckan går fort...
LR Defender 110 1998

Olof
Beroende

Inlägg av Olof » lör sep 12, 2015 21:07

Nyss hemkommen från tävlingen kan jag bara konstatera att detta är ju en underbar tävlingsform! Alla var glada och nöjda och det kändes som att alla hade väldigt kul!

Sju team anmälde sig, varav ett fick bryta pga oljeläckage.

Resultat:

1:a plats Mattias och Ida, Suzuki Jimny, Mariestad
2:a plats Edvin och Harry, Range Rover, Hölö
3:e plats Pär och (sorry, glömt namnet), Defender 110, Söderköping
4:e plats Malin, Martin och Fredrik, Discovery, Ramnäs
5:e plats Jerry, Defender, Västerås
6:e plats Håkan, Wrangler TJ, Stockholm
7:e plats Kai, Toyota FJ55, Stockholm

Tack alla inblandade! Det här måste vi göra om!

Bullen
Forumräv

Inlägg av Bullen » lör sep 12, 2015 22:40

Ville verkligen vara med idag men i morse såg min bil ut så här :(
Hoppas att dom kommer köra fler gånger

Bild
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Pär J
Användare

Inlägg av Pär J » mån sep 14, 2015 9:58

Tack för ett mycket bra genomförd tävlig!! Allt funkade mycket bra och det var kanonskoj! Tredjeplats bucklan står på bästa plats hemma nu!

Kul med bilderna på Facebook, tack för dem också. Nu får man ju mersmak - o då börjar jag tänka på nästa års "nya" klass 2 Challenge - tror ni att det kan tänkas likna helgens MiniChallenge, eller kommer det att bli betydligt mer avancerat?

Hälsn/Pär
LR Defender 110 1998

Olof
Beroende

Inlägg av Olof » ons sep 16, 2015 14:28

Pär J skrev:Tack för ett mycket bra genomförd tävlig!! Allt funkade mycket bra och det var kanonskoj! Tredjeplats bucklan står på bästa plats hemma nu!

Kul med bilderna på Facebook, tack för dem också. Nu får man ju mersmak - o då börjar jag tänka på nästa års "nya" klass 2 Challenge - tror ni att det kan tänkas likna helgens MiniChallenge, eller kommer det att bli betydligt mer avancerat?

Hälsn/Pär
Tack själv, Pär!

Jättekul att alla tyckte det var så roligt! 3.e platsen var väl förtjänt!

Klass 2 i Nationella cupen är ju snäppet tuffare då den delar spår med klass 1. Varje arrangör har friheten att själva avgöra på vilken svårighetsgrad deras tävling ligger. Vi på SMK Södermanland ser fördelar med lättare tävlingar, inte minst för att nykomlingar ska trivas. Uppsalas orientering nu 26:e september, kommer att ha lättare passager och deltagarna kommer att ha valfriheten att välja bort de svårare partierna. Det är lite olika hos olika arrangörer, men i regel kan man välja bort svåra prov. Slingan i sig brukar alltid vara framkomlig för alla deltagare.

Men sammanfattat, efter vad jag såg i Lördags, så är ni nog alla redo för en deltävling i nationella cupen :-)

Skriv svar