Volvo_rules skrev:SpännandeSka bli kul att följa
Bygga Formula Offroad bil
Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas
-
cheva k1500
- Veteran
- Inlägg: 1757
- Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
- Ort: Oxelösund
Re: Bygga Formula Offroad bil
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Re: Bygga Formula Offroad bil
Har du kollat upp dessa rör?cheva k1500 skrev:Volvo_rules skrev:SpännandeSka bli kul att följa
kul kommer upp en byggtråd så snart som jag får hem materialet
http://www.ssab.com/Global/Documents/SS ... anguage=sv" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag skulle vilja se en formulabil byggt i dessa rör. Dock så är jag osäker på att de är godkända att använda i själva buren men resten av chassiet vore dessa perfekta.
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bygga Formula Offroad bil
Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Re: Bygga Formula Offroad bil
Ser fram emot att följa detta bygga

*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
-
cheva k1500
- Veteran
- Inlägg: 1757
- Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
- Ort: Oxelösund
Re: Bygga Formula Offroad bil
Okej ja så långt tänkte jag inte, aja den får åka upp i "bra att ha hyllan" tack för tipsethenke_99 skrev:Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
Kul med all respons. Tänkte komma igång nu efter jul och nyår med bygget, så håll ut bygg bilder kommerskogsvild skrev:Ser fram emot att följa detta bygga![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
-
cheva k1500
- Veteran
- Inlägg: 1757
- Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
- Ort: Oxelösund
Re: Bygga Formula Offroad bil
Jodå dom har jag sneglat lite på. Jag byggde en konstruktion av såna rör till våran försäljningsavdelning och dom verkade grymma. Jag ska sätta mig med chefen efter årsskiftet och gå igenom hur mycket material som kommer att gå åt, så man kan ju lägga fram förslaget om dessa rörrussinet skrev:Har du kollat upp dessa rör?cheva k1500 skrev:Volvo_rules skrev:SpännandeSka bli kul att följa
kul kommer upp en byggtråd så snart som jag får hem materialet
http://www.ssab.com/Global/Documents/SS ... anguage=sv" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag skulle vilja se en formulabil byggt i dessa rör. Dock så är jag osäker på att de är godkända att använda i själva buren men resten av chassiet vore dessa perfekta.
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......
Re: Bygga Formula Offroad bil
Väntar otåligt på en byggtråd!

-
koppartaket
- Veteran
- Inlägg: 2001
- Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
- Ort: Lidköping
- Kontakt:
Re: Bygga Formula Offroad bil
3:e Januari idag.... Färdig än??Kul med all respons. Tänkte komma igång nu efter jul och nyår med bygget, så håll ut bygg bilder kommer
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)
Re: Bygga Formula Offroad bil
känn ingen press
men en ritning borde du bjuda på
men en ritning borde du bjuda på
Re: Bygga Formula Offroad bil
ja lr ännu häldre en powerglide lr 350 låda de e billigare o preppa än 400an o är likvärdiga i hållfasthethenke_99 skrev:Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
lift your truck fat chicks can´t jump!