Bygga Formula Offroad bil

Branta backar och grussprättande hör hemma här.

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av cheva k1500 » mån dec 16, 2013 17:13

Volvo_rules skrev:Spännande :D Ska bli kul att följa :tumbup:

:tumbup: kul kommer upp en byggtråd så snart som jag får hem materialet
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

russinet
Veteran
Inlägg: 1500
Blev medlem: fre sep 22, 2006 6:45
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av russinet » tis dec 17, 2013 7:18

cheva k1500 skrev:
Volvo_rules skrev:Spännande :D Ska bli kul att följa :tumbup:

:tumbup: kul kommer upp en byggtråd så snart som jag får hem materialet
Har du kollat upp dessa rör?
http://www.ssab.com/Global/Documents/SS ... anguage=sv" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag skulle vilja se en formulabil byggt i dessa rör. Dock så är jag osäker på att de är godkända att använda i själva buren men resten av chassiet vore dessa perfekta.
//Fredrik Mahlin
Mahlin Advanced Mechanics AB
http://www.advancedmechanics.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://formulaoffroad.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.smkuppsala.se" onclick="window.open(this.href);return false;

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av henke_99 » tis dec 17, 2013 8:43

Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av skogsvild » tis dec 17, 2013 11:25

Ser fram emot att följa detta bygga :beer: :pop: :pop: :pop: :pop: :beer:
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av cheva k1500 » tor dec 19, 2013 17:58

henke_99 skrev:Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
Okej ja så långt tänkte jag inte, aja den får åka upp i "bra att ha hyllan" tack för tipset :tumbup:
skogsvild skrev:Ser fram emot att följa detta bygga :beer: :pop: :pop: :pop: :pop: :beer:
Kul med all respons. Tänkte komma igång nu efter jul och nyår med bygget, så håll ut bygg bilder kommer :jump:
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

cheva k1500
Veteran
Inlägg: 1757
Blev medlem: fre dec 05, 2008 19:06
Ort: Oxelösund

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av cheva k1500 » fre dec 20, 2013 20:16

russinet skrev:
cheva k1500 skrev:
Volvo_rules skrev:Spännande :D Ska bli kul att följa :tumbup:

:tumbup: kul kommer upp en byggtråd så snart som jag får hem materialet
Har du kollat upp dessa rör?
http://www.ssab.com/Global/Documents/SS ... anguage=sv" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag skulle vilja se en formulabil byggt i dessa rör. Dock så är jag osäker på att de är godkända att använda i själva buren men resten av chassiet vore dessa perfekta.
Jodå dom har jag sneglat lite på. Jag byggde en konstruktion av såna rör till våran försäljningsavdelning och dom verkade grymma. Jag ska sätta mig med chefen efter årsskiftet och gå igenom hur mycket material som kommer att gå åt, så man kan ju lägga fram förslaget om dessa rör
Chevrolet k1500 -89
Du tror förstårs att ja inte kan nånting om motorer och så men jag hade faktiskt mekano när jag va liten så jodå.......

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av Grottulf » fre jan 03, 2014 12:21

Väntar otåligt på en byggtråd!
:tumbup: :woot: :beer: :pop:

koppartaket
Veteran
Inlägg: 2001
Blev medlem: tis sep 09, 2008 20:33
Ort: Lidköping
Kontakt:

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av koppartaket » fre jan 03, 2014 14:52

Kul med all respons. Tänkte komma igång nu efter jul och nyår med bygget, så håll ut bygg bilder kommer :jump:
3:e Januari idag.... Färdig än?? :poke:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Lone Wolf
Beroende
Inlägg: 1175
Blev medlem: lör mar 02, 2013 11:05
Ort: Falköping

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av Lone Wolf » fre jan 03, 2014 22:02

känn ingen press :poke:

men en ritning borde du bjuda på

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: Bygga Formula Offroad bil

Inlägg av Rössvik » sön jan 05, 2014 18:13

henke_99 skrev:Jag brukar inte prata illa om th700, men i detta fallet så tror jag nog det är lämpligare med en th400. Du har ju definitivt ingen användning för 4:an och det är just pga den växeln jag brukar rekommendera den när man ska åka väg. Ska det enbart köras Offroad behöver man ju inte bry sig om det.
ja lr ännu häldre en powerglide lr 350 låda de e billigare o preppa än 400an o är likvärdiga i hållfasthet
lift your truck fat chicks can´t jump!

Skriv svar