Hej!
Tack för feedbacken skönt att få input från lite olika håll och folk som har bättre koll på det här än mej

Som sagt har jag inte skruvat offroad bil förr och inte volvo heller så det är mycke nytt nu
OBELIX skrev:
SKREV OBELIX
Jo ja har funderat en del på de där med kardan vinklar, som sagt så är ju bakaxeln lite uppvinklad. Hade tänkt flytta upp påfyllningspluggen så de blir mer olja för att ge pinjonglagen smörjning.
Kikade lite hur vinkeln på kardanet skulle bli om ja flytta bak lådan ca7 cm. tog tyvärr inget kort på de. Ska kika lite mer och ta kort på det så får expertisen här tycka till
Pratat rätt mycket med Anders i Årsunda som har haft en willys/valp med BW55 låda och tillbaka flyttad fördelningslåda och han fick det att funka bra med lite uppvinklad bakaxel. Så jag hoppas de ska funka
Kul att du fick en ide av min garage bild, Ja de är skönt att kunna hålla verktyg osv. rent
valplinus skrev:
Kul att höra att fler kört med den lådan och det funkar bra

Hur lång är din adapter mellan lådorna? =)
Klas_B skrev:
Ja ramen är i väldigt bra skick, hittat ett litet rosthål längst bak på förarsidan. Annars är den kanon fin

Har spolat ur ramen ett par gånger å ska spola mer så den blir ren å fin innut i.
hehe Ja den 5:e kan bli lite stressigt de

Men jag hoppas den ska rulla till nästa sommar, så jag får ut å leka lite i skogen
ErraN_XJ skrev:
Ja har funderat på att ta bort dom, eller åtminstånde korta ner dom lite. Men som sagt har ja inte bestämt vilka däck jag ska ha. Så får se hur det blir när jag bestämt mej för vilka däck de blir
Nu lite av dagens skruvande
Plockat isär fördelningslådan
Lite skitiga delar
Lite renare
Rengöring av tråget, lite skit i hörnet kvar bara
Knutfästet renslipat med roternade stålborste och klart för målning, Har inte riktigt bestämt mej vilken färg drivlinan ska få, Svart är ju snyggt och diskret men svårt att se läckage på. Så de lutar åt grått eller om de ska bli rött igen.
Diverse delar som ska rengöras
Och en till som hunnit slipas
Rengjorda delar uppsorterade. I översta raden i den blå lådan. Näst längst till höger syns "stiftet" som sitter mellan axlarna för Hög-N-Låg och 2WD-4WD de ska inte tillbaks

Så nu blir de spak så man har möjlighet till att ha 2WD med Låg

Ideen stulen från Obelix byggtråd
De var väll allt för idag
/Marcus