Ang. bromsservo jeep cherokee -91 med abs

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

XtreemeNo1
Användare
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 17, 2011 16:28

Ang. bromsservo jeep cherokee -91 med abs

Inlägg av XtreemeNo1 » mån dec 03, 2012 17:34

Hej alla jeep lovers!
Nu är det såhär.
Jag har införskaffat en jeep cherokee -91 där bromspedalen är väldigt stum och ger väldigt lite bromsverkan.
Tanken är att bygga om den för offroadbruk men ändå vara laglig på väg.
Efter mycket letande här på forumet ang bromsservo har jag hittat mängder, och att jag har Abs, den berömda Bendix 9.
Har kollat upp med Chrysler ang recalls, och dom alla var gjorda. Det mest troliga är ju att Abs hydralpumpen har lagt av, vad jag förstått.
Har även läst att någon bytat ut systemet till ett icke Abs system från en nyare cherokee, men går den ändå genom besiktningen då?
Har även läst att någon tagit delar från Ford scorpio 85-95, är det då Abs hydralpump pumpen man kan ta?
Hur har ni andra gjort med era med samma problem?

Är jätte tacksam för svar på detta samt tips på hur jag löser problemet, länkar mm.

XtreemeNo1
Användare
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 17, 2011 16:28

Re: Ang. bromsservo jeep cherokee -91 med abs

Inlägg av XtreemeNo1 » sön dec 09, 2012 8:13

Tjena, då var det fixat, och bromsarna tar så gudomligt bra.
Jag rev bort det gamla möget och ersatte det med bromsservo från min -90:a. (Bromsservo, huvudcylinder samt bromskraft fördelare)
Med erfarenhet och facit i hand så fungerade det att behålla bromskraftregulatorn (i objekt bilen)
Flyttade även över broms pedalen från donator bilen.
Fick kona om några rör, samt bocka om några, i övrigt behövdes inga modifikationer.


:D :jump: :tumbup: :woot:

Tomek
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jun 07, 2021 20:35

Re: Ang. bromsservo jeep cherokee -91 med abs

Inlägg av Tomek » mån jun 07, 2021 20:39

Hej, Har samma problem med min XJ 90. Pumpen funkar men ibland inte och den låter som en kompressor. Funderar också att byta till en vacuum servo. Hur gick det med besiktningen för dig?
Mvh, Tomas

XtreemeNo1
Användare
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 17, 2011 16:28

Re: Ang. bromsservo jeep cherokee -91 med abs

Inlägg av XtreemeNo1 » mån jun 07, 2021 23:03

Inga problem, inget dom kollade.
😊👍

Skriv svar