Victors Garage

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » mån maj 04, 2020 18:13

Fisketorp skrev: sön maj 03, 2020 20:24 Missar jag det öppenbara?
Kan inte se vad som hänt :rodnar:
Som Klirre skrev så har jag draigt av alla 6 bultarna som håller frihjulsnavet, det gröna du ser är packningen som kikar fram där bultarna skulle suttit egentligen.. :aargh:
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Victors Garage

Inlägg av Fisketorp » mån maj 04, 2020 21:08

Victor skrev: mån maj 04, 2020 18:13
Fisketorp skrev: sön maj 03, 2020 20:24 Missar jag det öppenbara?
Kan inte se vad som hänt :rodnar:
Som Klirre skrev så har jag draigt av alla 6 bultarna som håller frihjulsnavet, det gröna du ser är packningen som kikar fram där bultarna skulle suttit egentligen.. :aargh:
Ja det såg ut att saknas något där ja :roll:
Men att alla skulle vara av tyckte jag verkade skumt så trodde det var något annat.

gått av under körning?

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » tis maj 05, 2020 18:00

Fisketorp skrev: mån maj 04, 2020 21:08
Victor skrev: mån maj 04, 2020 18:13
Fisketorp skrev: sön maj 03, 2020 20:24 Missar jag det öppenbara?
Kan inte se vad som hänt :rodnar:
Som Klirre skrev så har jag draigt av alla 6 bultarna som håller frihjulsnavet, det gröna du ser är packningen som kikar fram där bultarna skulle suttit egentligen.. :aargh:
Ja det såg ut att saknas något där ja :roll:
Men att alla skulle vara av tyckte jag verkade skumt så trodde det var något annat.

gått av under körning?
Ja, var till Rörken, Uppsala i Lördags och körde.. 2 gick av först efter typ 2h körning, tänkte att man kan väl glida runt lite försiktigt iaf så borde det väl hålla.. Liten uppförsbacke så vart det ett "Ploiing" och det var klart.. :|
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Victor
Beroende
Inlägg: 1065
Blev medlem: lör jul 03, 2010 11:17
Ort: Hedemora

Re: Victors Garage

Inlägg av Victor » sön jun 21, 2020 15:44

Fick hem lite godis för ett par veckor sen från Marcus 8)
Bild2020-06-12 10.45.13 by Vc1r, on Flickr

Ingen tid ödslades, snabbt monterat utan bekymmer! Nya kraftigare ok å ventilerade (Än så länge.. :roll: ) skivor också!
Bild2020-06-13 13.07.22 by Vc1r, on Flickr

Har hela tiden tyckt styrningen inte blivit helt 100 efter jag byggde om till Hydrauliskt, en konsultation av Fredrik Mahlin så vart det att bygga om istället för att byta cylinder!
Bild2020-06-13 17.45.13 by Vc1r, on Flickr

Fäste omgjort, styrstag förlängt, nu får jag ut styrningen i ändläge på axeln åt bägge håll :D
Bild2020-06-18 16.22.33 by Vc1r, on Flickr

Bild2020-06-18 16.22.39 by Vc1r, on Flickr

Blir ju såklart inte otpimala vinklar, men det kan jag leva med om jag sliper ta om 100 gånger i skogen.. Tror nästan jag får aningen mer styrning nu än original, återstår bara att se hur ycket det tar i vid flex.. :roll:
Bild2020-06-18 16.22.44 by Vc1r, on Flickr
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Skriv svar