4X4 on Tour. Vad lastar du?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

elste
Guru
Inlägg: 2680
Blev medlem: fre jan 09, 2009 18:30
Ort: Köping

Inlägg av elste » ons apr 27, 2011 23:13

jag trycker på gilla knappen
synd att kvaliten var sådär annar hadde man kunnat se mycket mer av den vackra båten

har du tagit några effter kort?

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Inlägg av henke_99 » sön maj 01, 2011 8:42

Var ute igår o körde hem en kaross och lite andra småprylar. Dock gick den viktigaste delen på hela resan om intet då TMT hade slarvat bort kardanen jag skulle ha när jag byter födelningslåda på min gröna bil :(

Måste fixa mig en bokstav till på körkortet så jag kan använda större släp... Vikten var det ingen fara med men det hade ju varit lättare med en lite större. Gjorde för övrigt bara åt 60 liter diesel på nästan 45 mil. (och en packbox på fördelningslådan)

Bild
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

molle
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: tor okt 11, 2012 21:31

Re: 4X4 on Tour. Vad lastar du?

Inlägg av molle » lör jan 09, 2016 14:01

Jag tänkte bidra med två bilder på vad jag drar med min Navara.
Det är en Winga 30 på ca 4500-5000kg, båten märktes knappt.
Bild
Bild

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: 4X4 on Tour. Vad lastar du?

Inlägg av Safari » lör jan 09, 2016 17:59

Tänk hur det var i början på 80-talet! Jag hämtade en del bilar och det var inte tal om E-kort och liknande. Blev stoppad ett antal gånger och polisen tittade bara om det såg vettigt ut. De kollade aldrig vikt eller E-kort. En gång blev jag stoppad då jag drog en jänkare efter en Volvo. Det enda dom anmärkte på var kultrycket så då vände jag jänkaren och då var det bara att åka vidare. Visst, om det var fullständigt vansinnigt ingrep dom.

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Re: 4X4 on Tour. Vad lastar du?

Inlägg av Finnpower » tis sep 21, 2021 20:21

Dags att bumpa en gammal tråd?
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2306
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Re: 4X4 on Tour. Vad lastar du?

Inlägg av Finnpower » tis sep 21, 2021 20:22

Dags att bumpa en gammal tråd?
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

Terrängtotte
Forumräv
Inlägg: 978
Blev medlem: sön jul 13, 2008 22:29
Ort: Gnosjö

Re: 4X4 on Tour. Vad lastar du?

Inlägg av Terrängtotte » ons sep 29, 2021 9:38

Finnpower skrev: tis sep 21, 2021 20:22 Dags att bumpa en gammal tråd?
Börjar med denna konvojen :woot:

Bild

Skriv svar