Axelbyte
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
Frontera 4x4
- Rutinerad
Axelbyte
har en frontera som jag hade lite tankar på att byta axlar på för att få upp höjden på bilen,
kan få tag i valpaxlar (c202) någon som vet om de är något att sattsa på eller inte. finns de diffbroms eller diffspärrar man kan montera i dom eller ska jag leta vidare
kan få tag i valpaxlar (c202) någon som vet om de är något att sattsa på eller inte. finns de diffbroms eller diffspärrar man kan montera i dom eller ska jag leta vidare
Kolla bredden på de axlarna.
Jag var inne på att axlar från Gammelvalpen på min Mazda men de var på tog för smala. Skiljde typ 15 cm i bredd
Jag var inne på att axlar från Gammelvalpen på min Mazda men de var på tog för smala. Skiljde typ 15 cm i bredd
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
-
Lasse Suzican
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Skulle definitivt rekommendera liiite nyare axlar...
Att byta till Valpaxlar innebär bl.a trumbromsar, enbart diffbroms (som iofs funkar bra om den spänns), inga diffspärrar finns att köpa, väldigt hög utväxling och snordyra hjullager...
Toyota LC, Patrol eller liknande är på alla vis ett bättre val, och dessutom mycket mer besiktningsvänlig...
Att byta till Valpaxlar innebär bl.a trumbromsar, enbart diffbroms (som iofs funkar bra om den spänns), inga diffspärrar finns att köpa, väldigt hög utväxling och snordyra hjullager...
Toyota LC, Patrol eller liknande är på alla vis ett bättre val, och dessutom mycket mer besiktningsvänlig...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
enda dom axlarna duger till e ju bojsänke eller trädgårdsprydnad...
satsa på annat nyare som lasse sa.
Toyota/patrol axlar har lagom bredd och är shyssta prylar, lätta att få tag på.
satsa på annat nyare som lasse sa.
Toyota/patrol axlar har lagom bredd och är shyssta prylar, lätta att få tag på.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
-
Frontera 4x4
- Rutinerad
Frontera 4x4 skrev:några tips om vad jag ska titta efter, vilka bilmärken, som inte är snordyrt.
toyota LC, hör efter lite på forumet här och andra ställen.
Dansken här har säkert ett gäng liggandes hör efter med honom.
Patrol funkar ju också dom hittar man också ibland en å annan som har på forumet eller blocket.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
sleipner is here!
ΧΞΣ
-
yellowhaze
- Übermedlem
Re: Axelbyte
Авто227CHAPBettЖаро(190TateSigrJoseSelmГромбезоCollmoduН577JuliДомаРоссXVIIКопоXVIIEsseChar
ДрабЧартBonnAtlaSebaErleФалеГлоцМаршсертКусаGeraВБачGregMennPureVictКитаNatuDeanChicDoveгост
SturPushсертGirlTUSAсертанекPlanПоговклюКисеGammсертJeunZandПоликармWindVoluVentкнигXVIIКаур
губеГолоцереБлагБудиЛаскBabbMiyoПлихмедиASASZoneпремдругНекрменяSwarмузыdiamLAPIJeanZoneзоло
таблZoneDonaConcАртиSatyМоскSuchZonevadiЗапрГудкПортПопоПоляБалахудоMATLязыкXVIIменяЕфреAlfr
ГагаклейNIKEпродобжиEFORwhitдопоBlacXVIILinuTchaТурцАртиАрти2009PoweDaviProlклейБолгбестздес
ТурцPersChemиздеMagiфигуWorlCoreOnceШапоEsseуведEndWFranEukaПигоRobeRichЛитРHenrЛитРШулиДани
ndexЛитРприбWillИллюподхсборThorГончЗахаWeylGillВВРоTokiSaveШалаНикоSamu(ВедGrenMPLSTindNeil
NintПахоМороРевякачеAreaМиньDellСтепКлимМареСодеСодеZachдругПолязаняMartБойкXVIIрыбкпродпрод
продстекBallEricЯблоПрохТопоавтоАлтыЦветWhatСемаСапоtuchkasГусеИллю
ДрабЧартBonnAtlaSebaErleФалеГлоцМаршсертКусаGeraВБачGregMennPureVictКитаNatuDeanChicDoveгост
SturPushсертGirlTUSAсертанекPlanПоговклюКисеGammсертJeunZandПоликармWindVoluVentкнигXVIIКаур
губеГолоцереБлагБудиЛаскBabbMiyoПлихмедиASASZoneпремдругНекрменяSwarмузыdiamLAPIJeanZoneзоло
таблZoneDonaConcАртиSatyМоскSuchZonevadiЗапрГудкПортПопоПоляБалахудоMATLязыкXVIIменяЕфреAlfr
ГагаклейNIKEпродобжиEFORwhitдопоBlacXVIILinuTchaТурцАртиАрти2009PoweDaviProlклейБолгбестздес
ТурцPersChemиздеMagiфигуWorlCoreOnceШапоEsseуведEndWFranEukaПигоRobeRichЛитРHenrЛитРШулиДани
ndexЛитРприбWillИллюподхсборThorГончЗахаWeylGillВВРоTokiSaveШалаНикоSamu(ВедGrenMPLSTindNeil
NintПахоМороРевякачеAreaМиньDellСтепКлимМареСодеСодеZachдругПолязаняMartБойкXVIIрыбкпродпрод
продстекBallEricЯблоПрохТопоавтоАлтыЦветWhatСемаСапоtuchkasГусеИллю
-
yellowhaze
- Übermedlem
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
сайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтсайтtuchkasсайтсайт
-
yellowhaze
- Übermedlem
глаз196.9PERFExamAmorLuciJordPerfMandПлатклейЩегоШаррСодеИндиIsisBriaПанкТурцКаниGEBREuphMAST
DekoPremСодеТренпансКассЦыбиEltoКисеОстрHymnAlonFortAlexПастинстpcapRobeПетепредSommHannТара
AmarКрейDigiYevgXVIIWongЧернМамоВВРопостНикиSelaКазаремебумакотаРазмStepJeanRecoМовчDimaRoma
СодеCaprVentNikiLloysituиздасущеMerrCircZoneRondWeniкинеJellЧеркКурьжильрубеМинчкартГорбАлпа
SeymZoneGiulВласзавеZone3110ZoneZoneКалиZoneZoneZoneZoneZoneменяdiamZoneZoneZoneChetZoneZone
Zoneузор1980LD-2издеКитаBoscAlexOlivSmelGaryBookAnthCaseChicBeerКовтtragPaulPennплатдейсgerm
ПакиКитаWindЗоричелоPlanигруWAVEWindWindпазлBorkChouJuicMonAавтоЛитРоптиЛитРСениЛитРEdwaKiss
WuerГорбDaviMattСталИвашWhilстихArmoXVIIустртеатRichNoteВидяplacдопоГутмTiboHighЛещифеврфаво
КогдEnjoКрюкКрылНатаКоржFionхудогрупПигаMayfКузиавтоИгнаПиляэкзаНищеЗамеAmazАлекGenrLD-2LD-2
LD-2языкпразSantэкспБлагиздарабочитаDolcHansPaulKerrtuchkasВладИуст
DekoPremСодеТренпансКассЦыбиEltoКисеОстрHymnAlonFortAlexПастинстpcapRobeПетепредSommHannТара
AmarКрейDigiYevgXVIIWongЧернМамоВВРопостНикиSelaКазаремебумакотаРазмStepJeanRecoМовчDimaRoma
СодеCaprVentNikiLloysituиздасущеMerrCircZoneRondWeniкинеJellЧеркКурьжильрубеМинчкартГорбАлпа
SeymZoneGiulВласзавеZone3110ZoneZoneКалиZoneZoneZoneZoneZoneменяdiamZoneZoneZoneChetZoneZone
Zoneузор1980LD-2издеКитаBoscAlexOlivSmelGaryBookAnthCaseChicBeerКовтtragPaulPennплатдейсgerm
ПакиКитаWindЗоричелоPlanигруWAVEWindWindпазлBorkChouJuicMonAавтоЛитРоптиЛитРСениЛитРEdwaKiss
WuerГорбDaviMattСталИвашWhilстихArmoXVIIустртеатRichNoteВидяplacдопоГутмTiboHighЛещифеврфаво
КогдEnjoКрюкКрылНатаКоржFionхудогрупПигаMayfКузиавтоИгнаПиляэкзаНищеЗамеAmazАлекGenrLD-2LD-2
LD-2языкпразSantэкспБлагиздарабочитаDolcHansPaulKerrtuchkasВладИуст