L200 svårstartad och varvar inte

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

MitsuL200
Nybörjare

L200 svårstartad och varvar inte

Inlägg av MitsuL200 » sön jun 29, 2025 0:09

Har en 116hk L200 -05 som är svårstartad när den är kall, man får veva i 20-30sek innan den hoppar igång, och när den väl startar går den bra på tomgång men är otroligt trög att få upp i varv fram till ungefär 2500rpm då får den laddtryck (drygt 1 bar) och varvar på. Bytte topp och turbo efter ett kamremshaveri för ungefär 2år sen. Har inte kört så mycket med den sen dess, och efter de har den bara börjat gå sämre och sämre. De jag har prövat är nytt bränslefilter, nya bränslelsngar, nya vacuumslangar, ny stopsolenoid, nya glödstift, bränsle direkt från flaska, monterat elpump till bränsle och prövat med annan map sensor? (Den mot torpedväggen bakom intercoolern) laddtryckssolenoider? Både den på ventilkåpan och dom 2 som sitter ihop på samma fäste (brun och svart). Pluggade i datorn och får fram kod 12 boost sensor. De tyder väl på dom svartbruna? Men dom borde ju rimligtvis inte ha fel, visserligen är dom från ebay men de borde ju ha blivit någon skillnad iaf tycker jag. Så förslag mottages tacksamt på vad jag mer kan prova?

MitsuL200
Nybörjare

Re: L200 svårstartad och varvar inte

Inlägg av MitsuL200 » fre jul 04, 2025 7:15

Ingen som har nån ide?

Skriv svar