Möten med polisen.

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mekarsamuel
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 01, 2021 9:35

Re: Möten med polisen.

Inlägg av mekarsamuel » tor jan 20, 2022 9:57

jag vart stannad för min A-traktor gick 42km/h o började bli o trevlig mot mig medan medans det finn A-traktorer i mitt samhälle som väl över 100 km/h men ingen klagar på dom... det brukar oftast vara att polisen plockar den lägsta hängande frukten för at få in månaden kvot i böter för at visa att dom gör "framgång" så dom får behålla eller utöka sin budget. så polisen blir lite mer alerta mot slutet av månaden och är lite mer böter vänliga. så om ni har en bil som är lite sketch så håll den på uppfarten så mycket som möjligt mot slutet av månaden :D

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Möten med polisen.

Inlägg av MattisH » sön jan 30, 2022 10:59

mekarsamuel skrev: tor jan 20, 2022 9:57 jag vart stannad för min A-traktor gick 42km/h o började bli o trevlig mot mig medan medans det finn A-traktorer i mitt samhälle som väl över 100 km/h men ingen klagar på dom... det brukar oftast vara att polisen plockar den lägsta hängande frukten för at få in månaden kvot i böter för at visa att dom gör "framgång" så dom får behålla eller utöka sin budget. så polisen blir lite mer alerta mot slutet av månaden och är lite mer böter vänliga. så om ni har en bil som är lite sketch så håll den på uppfarten så mycket som möjligt mot slutet av månaden :D
Klart att du ska bli stoppad om din traktor går i 42 km/h. 30 km/h är väl laglig hastighet för dig?
Blir du stoppad gör du oftast något olagligt. Själv kör jag ett antal tusen mil om åren, haft körkort i snart 20 år och blivit stoppad två gånger för fortkörning. Gissa vem som gjort fel, Jag! Men de 5000 kr är ganska billiga i förhållande till vad jag betalt i drivmedel.
Sen är ett visst folk extra benägna att hamna i diskussioner och har båda personerna i diskussionerna en dålig dag brukar det sällan bli ett bra resultat av dem.
Att poliserna har en kvot att uppfylla är troligtvis en väldigt gammal myt, men en bilhandlare möjligtvis :lol:
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Möten med polisen.

Inlägg av Iznogoud » sön jan 30, 2022 13:06

Myt?
Ja någon pinnjakt har det ju aldrig skrivits om i media, än mindre bedrivits av polisen... :roll:

https://duckduckgo.com/?t=ffab&q=pinnja ... sen&ia=web
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Safari
Rutinerad
Inlägg: 259
Blev medlem: mån nov 17, 2014 20:22

Re: Möten med polisen.

Inlägg av Safari » lör mar 19, 2022 7:50

En arbetskompis blev stoppad. De kollade nykterheten och bilen. Allt var OK men han hade en slägghammare i bilen. Den unga kvinnliga polisen frågar varför han har den i bilen. Han förklarar att han jobbar som mekaniker och skruvar med bilar på fritiden. Då säger polisen att det är brott mot knivlagen?? Hon går bort till polisbilen och kontaktar sitt befäl. Efter en lång stund kommer hon tillbaka och säger att befälet säger att det inte är ett brott mot knivlagen. Men hon tycker fortfarande det. Sen fick han åka.

sos
Veteran
Inlägg: 1719
Blev medlem: fre sep 26, 2008 9:27
Ort: Kiruna

Re: Möten med polisen.

Inlägg av sos » ons mar 30, 2022 11:36

Safari skrev: lör mar 19, 2022 7:50 En arbetskompis blev stoppad. De kollade nykterheten och bilen. Allt var OK men han hade en slägghammare i bilen. Den unga kvinnliga polisen frågar varför han har den i bilen. Han förklarar att han jobbar som mekaniker och skruvar med bilar på fritiden. Då säger polisen att det är brott mot knivlagen?? Hon går bort till polisbilen och kontaktar sitt befäl. Efter en lång stund kommer hon tillbaka och säger att befälet säger att det inte är ett brott mot knivlagen. Men hon tycker fortfarande det. Sen fick han åka.
Det tycks väldigt mycket inom polismyndigheten, de ska följa lagen och eventuellt tyckande och tolkande sköter andra. Bottenmärket var väl knäböjande för BLM ... eller?
Suzuki Samurai -91, stenkrypare 6.5, OME fjädrar + shackle reverse, vitara-servo, warn RT30, swift stolar

Skriv svar