NISSAN KING CAB D21 -90 V6 bensin

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Joakimsunesson
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tor feb 18, 2021 15:13

NISSAN KING CAB D21 -90 V6 bensin

Inlägg av Joakimsunesson » tor feb 18, 2021 15:27

Hej

Jag har en Nissan king cab V6 bensin med automatlåda.
Vet ej beteckningen på lådan men någon kanske vet vart id skylten sitter på lådan?

Problemet är att rören till oljekylaren för automatlådan har gått av på, skall fixa nya slangar och kylare men tänkte höra om någon satt på instruktioner för att byta/fylla på automatlådsolja? om det bara är nivåplugg som gäller eller om det är någon speciell procedur.

Sen har jag även problem att halvljus, parkeringsljus fram och bak och instrumentbelysningen inte fungerar alls på bilen? blinkade till en gång när jag vred ljusvredet fram och tillbaka många gånger.
Detta kanske går att koppla om kablarna vid spaken över en vanlig strömbrytare istället då jag inte lyckats hitta något ljus vred att få tag på någonstans någonstans?

Är helt ny på king cab men har god vana med bilar och reparationer och många år i mekaniker branschen.

Tack på förhand.
Mvh Joakim

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: NISSAN KING CAB D21 -90 V6 bensin

Inlägg av Iznogoud » tor feb 18, 2021 16:22

Fyller väl på ATF olja såsom på de flesta andra bilar, via röret nivåstickan sitter i?
Ljusvredet är väl trasigt, mät att du får fram ström till vredet, får du det men inte vidare till ljusen så är vredet bränt.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Skriv svar