HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av Runekebab » mån sep 15, 2014 20:27

Lämnade alla kameran hemma?
Toyota Lj70

Portland
Rutinerad
Inlägg: 313
Blev medlem: tor aug 11, 2011 18:48
Ort: Småland

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av Portland » mån sep 15, 2014 21:17

Eftersom jag bor strax i närheten och dessutom saknar liv, så asade jag mig ner för att vara nyfiken... dock är jag tyvärr så lat och slö att jag helt enkelt inte kom iväg förrän skånedelen var avklarad, så inriktade mig på blekingedelen.
Dvs den i skogen.
...vilken jag också hade klart närmst till.

Är total novis på detta och hade noll koll, och utan karta så var det ännu mer spännande... men jag knatade rundor i skogarna och såg iaf några ekipage!
...även om inte alla fotades utav mig.

Det studsade dock runt iaf en kille där med systemkamera och han hade både stort fotointresse och stort minneskort, så foton finns!
Men vart de bilderna hamnar har jag ingen aning om.

Aja, här är iaf de bilderna jag tog som man kan se motivet på.
(blev en hel del suddigt skit, bilder på stammar och grantoppar och annat lustigt också men de hoppar jag över)

Här är vi inne på etapp två, vilken jag stötte på när jag genade en skogsdunge och även om detta är långt ifrån det stenigaste partiet så ser man var klubben verkar fått sitt namn ifrån:
Bild

Vad den främre bilen är för något har jag tyvärr ingen aning om, men gissar på HPD... (Hopplockadedelar) med PV-huv och Valphytt... eller vad det nu var.... 35-tums Scirocco var det iaf.
Den bakre har också med PV att göra va, fast då i betydelsen pansarvärn.
Har inte så bra koll som många här, så lägg gärna in rätt info!
Men jag tyckte mig se en pansarvärnspjästerrängbil där, men med fläskdäck från TSL.
(Pvpjtgb)


Inne på etapp fyra så kom ett gäng lite mer standardliknande bilar.
Bla en Ssangyong Musso som i mina ögon imponerade, särskilt (eller kanske tack vare?) snälla och lite slitna AT-däck.
Bilden visar dock en Ford Maverick med en kölrulle från en båttrailer på vinschvajern.
Visst är väl detta samma som Nissan Terrano två?
Tycker mig kunna se vissa likheter...
(bilen som gömmer sig var nog en Pajero 3000)
Bild


Stora delar av dagen var man helt ensam i skogen, alldeles tyst var det också... och ibland kom man på nåt spår... men nån bil syntes inte till... men etapperna kändes nog ganska tuffa för en del ekipage... så när man såg detta tänkte jag... "banan ger... och banan tar":
Bild


Och på tal om ger!
...blev lite svamp där under dagen också...
Bild


Eftersom man är ATV-idiot så spetsades självklart öronen när en V-twin kom studsandes, endast med bakhjulsdrift.
(även denna hade TSL-gummi)
Det var markägaren som kollade så att alla verkligen trivdes och hade skitkul!
Bild

Tack Jon och tack Rocks.
(nästa gång vill jag nog faktiskt ha en karta...)

Aja, det var iaf mina bilder... med massa babbel... och även om de var kass så är de ju iaf bäst i tråden hitintills!
:poke:

volvotl12
Hemmastadd
Inlägg: 241
Blev medlem: lör feb 18, 2006 20:45
Ort: Åby vid sjön

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av volvotl12 » mån sep 15, 2014 22:30

Den gula bilen är min Volvo valp, och den var en valp pickup i ett tidigare liv.
Bilen funkade kanon i den steniga skogen, det blev en 3 plats.
:tumbup:
TEAM CASUMO Volvo PV-Valp
TEAM RED DOG såld
vaxjooffroaders.se
Co driver i Team Bergunda

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av Runekebab » mån sep 15, 2014 22:46

trevligt med några bilder :tumbup:
Toyota Lj70

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av MattisH » tis sep 16, 2014 7:41

Ja, en karta saknade jag också. Vi var en sväng i Hästveda, men kanske lite försent. Svårt att veta var det kördes och var man skulle titta på det trevligaste stället.

Men kartan är isf endast för publiken, men lite roligt kan det ju vara med publik.
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

PHA
Rutinerad
Inlägg: 257
Blev medlem: lör mar 15, 2008 8:56
Ort: Näsum
Kontakt:

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av PHA » tis sep 16, 2014 9:38

Nu sådär två dagar efter tävlingen har jag kommit upp med näsan över ytan igen. Jag måste börja med att tacka Hästveda FRC för ett gott samarbete som vi bör jobba vidare på. Alla fantastiska kunniga och villiga funktionärer som gör detta möjligt. Alla positiva och glada tävlande som såg till att det i slutändan blev det de blev.
När vi började spåna på denna tävling så va det vissa saker vi ville trycka extra på. Vi ville ha det publikvänligt, överraskande, nytänkande och framför allt så ville vi ha kul!!
Momenten i Hästveda lade vi kompakt och publikfriande, med många funktionärer som kunde hjälpa både publik och tävlande till rätta. Det va mindre än 25m till två specialprov från sekriteriatet och det va skyltat till två andra specialprov som låg några hundra meter bort.
Men i Skälmershult är det lite värre om man vill att det ska vara mycket och utmanande körning. Jag hade väldigt svårt att hitta dom tävlande där och tro mig att jag behöver ingen karta...
160ha/11 bilar gör ju att det inte är trångt i skogen. 145 454m2 /bil.... En annan gång med ett annat upplägg så blir det kanske annorlunda men denna gången bliv det såhär. Jag tycker att vi hade en helt fantastisk tävlingsanda där alla hjälpte till både konkurenter och vänner.
Vi fick en härlig blandning bland bilarna och såg att man kan köra både Suzuki och Ford Ranger och att nya som rutinerade kan tävla sida vid sida.
Lite extra klapp på axeln till Jeanette och Boman, ni vet inte vilket arbete dom tillsammans med mig har gjort.
Så nu blickar vi framåt mot nya utmaningar.
Mvh, Håkan.

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Re: HöstChallenge 2014 ROCKS MK

Inlägg av Malle » tis sep 16, 2014 19:03

Jag råkade visst få med mig skrivplattan (underlägget eller vad fan ni vill kalla det för), tillhör den ROCKs eller Hästveda?
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Skriv svar