publik update.

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Re: publik update.

Inlägg av Marcus » lör maj 11, 2013 3:10

Intagit nattvila, efter fullföljd slinga med alla specialprov.... Frågan är om vår taktik var rätt.... Gotläningarna verkar dra ifrån... IGEN...

Team Hur stavas vinna?
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

broman
Användare
Inlägg: 96
Blev medlem: tor jun 25, 2009 19:51
Ort: bad gastein

Re: publik update.

Inlägg av broman » lör maj 11, 2013 8:44

härligt med lite info!!

fortsätt.

fortsätt gärna.


snälla fortsätt.


sitter i en alp by, (Bad Gastein) vi har högvatten och jag skall strax forspaddla, men jag önskar jag var i borås och fick köra sönder min gamla toyota..
kzj 70
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73

Jeanette
Användare
Inlägg: 34
Blev medlem: lör mar 09, 2013 8:19

Re: publik update.

Inlägg av Jeanette » lör maj 11, 2013 12:52

Då var det lunchpaus. Hela slingan avklarad och rättså många SP. Efter gårdagens bromsslangsfixande är vi på G igen och Willysen sköter sig fint. Dagens taktik är att välja rätt förare för rätt väg.
/Team Baskwald

broman
Användare
Inlägg: 96
Blev medlem: tor jun 25, 2009 19:51
Ort: bad gastein

Re: publik update.

Inlägg av broman » lör maj 11, 2013 19:34

vilka lag leder?

har kört sönder?

??????
kzj 70
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73

Bullorg
Rutinerad
Inlägg: 429
Blev medlem: ons maj 11, 2011 19:22
Ort: Onsala

Re: publik update.

Inlägg av Bullorg » sön maj 12, 2013 0:16

Som del av publiken så får jag nog säga att någon publikvänlig tävling var det inte i borås.
Var ute i skogen i 5 timmar och tittade såg 6-7 av de tävlande ekipagen.
LAND ROVER skadad.
Discovery-98 300tdi med portaler Bogger 38,5/15-16 och hydro assist, TGB40-74, Discovery -98 300tdi orginal
portal Disco tråden

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: publik update.

Inlägg av volvorobban86 » sön maj 12, 2013 1:09

Hehe ja vi Hadde 5 Tim reparation tack vare rasad styrsnäcka.
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

broman
Användare
Inlägg: 96
Blev medlem: tor jun 25, 2009 19:51
Ort: bad gastein

Re: publik update.

Inlägg av broman » lör aug 31, 2013 0:39

??
kzj 70
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73

Hagberg
Forumräv
Inlägg: 516
Blev medlem: fre mar 02, 2012 18:03
Ort: Älvängen

Re: publik update.

Inlägg av Hagberg » sön sep 01, 2013 10:13

Ja man skulle kunna skriva massor om helgens tävling men det var lite dålig täckning i skogen + att det var för roligt och spännande att kolla på de tävlande för att surfa.

Det var en 6 km lång slinga med 20 specialprov på. Slingan var lagom svår. Min Pajero hade klarar det mesta utan vinschen.
Slingan hade lite leriga partier där vinschen fått jobba.
Specialproven var av mycket varierande svårighetsgrad. Från nästan lätt till helt jäkla omöjliga. För min bil alltså.

Jag såg ett vinschrep gå av. Helt odramatiskt trots att det hängde en gul Willys i andra änden.
Joakim mitt i ett ganska besvärligt specialprov. En rejäl knut senare var de igång igen. Gör det med en wire.

Team Katastrof såg riktigt snabba ut och jobbade på bra.

Vi ses i Borås på finalen.

Team Oflyt hade kört sönder ett frihjulsnav och parkerat mitt i leran för att laga. Såg mer ut som ett tillfälle att mysa lite än att laga men ett spännband och lite lerkastning senare var de iväg igen.
Pizzan satt fint grabbar!
:wink:

Vi ses i Borås på finalen!
//Martin, Angus Young i Zebra Bug.

Karhinen
Hemmastadd
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 22, 2010 21:29
Ort: Tvärred, Ulricehamn
Kontakt:

Re: publik update.

Inlägg av Karhinen » tor sep 26, 2013 11:37

Jag gjorde ett försök med liveuppdatering på FB under Växjös tävling, nu blir det ett nytt försök. Denna gång tänkte jag försöka med mig på tumblr.

Adressen är ekarhinen.tumblr.com, och förhoppningsvis kommer jag hinna med att fota lite grann, men det får helgen utvisa om jag har fullt upp med annat... ^^
"Birk", Willys CJ3B - 46 35" Bogger, B23 turbo.

kalle
Guru
Inlägg: 2518
Blev medlem: lör apr 07, 2007 14:08
Ort: Söderköping

Re: publik update.

Inlägg av kalle » tor sep 26, 2013 15:56

Karhinen skrev:Jag gjorde ett försök med liveuppdatering på FB under Växjös tävling, nu blir det ett nytt försök. Denna gång tänkte jag försöka med mig på tumblr.

Adressen är ekarhinen.tumblr.com, och förhoppningsvis kommer jag hinna med att fota lite grann, men det får helgen utvisa om jag har fullt upp med annat... ^^
:tumbup:

carfrigge
Veteran
Inlägg: 2410
Blev medlem: tor maj 10, 2007 21:06
Ort: Linköping

Re: publik update.

Inlägg av carfrigge » tor sep 26, 2013 16:49

kalle skrev:
Karhinen skrev:Jag gjorde ett försök med liveuppdatering på FB under Växjös tävling, nu blir det ett nytt försök. Denna gång tänkte jag försöka med mig på tumblr.

Adressen är ekarhinen.tumblr.com, och förhoppningsvis kommer jag hinna med att fota lite grann, men det får helgen utvisa om jag har fullt upp med annat... ^^
:tumbup:


vadå tumme upp ?!.... Kom dit & upplev det live istället för att ligga hemma på kammarn och känna när skägget växer :poke:


:wink:



//F
*Fredrik Bergström*

http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;



Kör:
300GD
X5 35D

volvorobban86
Veteran
Inlägg: 2039
Blev medlem: tis maj 24, 2011 8:45
Ort: dannike (borås)

Re: publik update.

Inlägg av volvorobban86 » tor sep 26, 2013 20:06

carfrigge skrev:
kalle skrev:
Karhinen skrev:Jag gjorde ett försök med liveuppdatering på FB under Växjös tävling, nu blir det ett nytt försök. Denna gång tänkte jag försöka med mig på tumblr.

Adressen är ekarhinen.tumblr.com, och förhoppningsvis kommer jag hinna med att fota lite grann, men det får helgen utvisa om jag har fullt upp med annat... ^^
:tumbup:


vadå tumme upp ?!.... Kom dit & upplev det live istället för att ligga hemma på kammarn och känna när skägget växer :poke:


:wink:



//F


Tänk på dom som inte har den möjligheten att vara med men ändå vill ha information om hur det går :poke:
Nås på 0708-691945.

Team oflyt: Robban och Max
Challangebil: byggs i skuggan... men b20 och mekanisk vinch.... tråd kommer
Niva från 81. Weber fögge och 31-10,5-15 bogger kopior
Nissan patrol lwb -90 med 33 12,5-15 stt
Ford ala hillbilly f150

ernie
Beroende
Inlägg: 1239
Blev medlem: fre mar 17, 2006 2:35
Ort: Ulricehamn

Re: publik update.

Inlägg av ernie » sön sep 29, 2013 0:39

Ligger endel fräna bilder från dagens tävling på http://www.GRIDDD.se" onclick="window.open(this.href);return false; :)

PHA
Rutinerad
Inlägg: 257
Blev medlem: lör mar 15, 2008 8:56
Ort: Näsum
Kontakt:

Re: publik update.

Inlägg av PHA » sön sep 29, 2013 7:19

Efter att Jeanette tyckte att det va en bra ide att bada med bilen i en odefinierad sörja så slutade den nästan helt att ladda. Så det blev till att skippa nattkörninen med strömkrävande belysning och ladda batteri ist. Jag fick den stora ära att plocka sönder generatorn för en fältmässig reparation (dansa indiandans runt bilen och klia sig i huvudet) och vipps så började den ladda med 60 av 120 amper.
Nu är dom ute i spåret igen och kämpar men får inte andvända mer ström än det som går år för tändsystem och fläktar.
Mvh Team Baskwald.

mudmike
Forumräv
Inlägg: 675
Blev medlem: sön feb 18, 2007 19:50
Ort: Ringarum

Re: publik update.

Inlägg av mudmike » sön sep 29, 2013 9:24

Var ute och kikade runt bland de tappra deltagarna.
Området var mkt lättöverskådligt, 10 min promenad från depån till specialproven som låg längst ifrån om man gick rakt över området fågelvägen.
15 prov totalt.
Vi såg inte alla proven då vi "fastnade" på prov 5 och 6 som så många andra.
Prov 5 bestod i en hyfsta brant skråklättring upp för att högst upp ha en brant på vänster sida av bilen och givetvis en stor sten på höger framhjul. Snyggt att se teamen jobba med vire o rep o säkra bilen i sidolut modell extreme. Runda en trädmoj wincha neråt och sedan en 90grader höger ut i ett tamefasen bottenlöst hål. Björkträsket kallades det visst. Här blev det liksom bilsamling.




Prov 6 bestod i träsk och björkar o djuuupa hål. Mao fortsättningen på Björkträsket.

Bild

Bild

Fotnot
Björkar är inga bra winchankare i sumpmark. Benämning ostadig passar nog bra.


Gladaste teamet vi stötte på. Prov 7 gm en liten sjö. Svart sammy laddar och väl igenom....
Föraren -Faan va kallt det blev. (samtidigt som han öppnar dörren och en kubik rinner ut.
COdriver - Klaga inte, bilen blev ju skiiiitren. Hit åker vi igen.
Be Smart Drive Safe Stay Legal

Skriv svar