"Flatbed"

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

"Flatbed"

Inlägg av jonte_malmö » fre sep 04, 2020 16:07

Såg en Hilux med flatbed på Blocket idag och blev sjukt sugen på att göra nått liknande med min Ford Ranger 2002 som har lite trist rost i flaksidorna (men är fin under och i ramen). Nån som byggt nått liknande och har tips på hur man går till väga? Ska man ta nått färdigt flak eller bygga av balkar och plåt? Hur gör man med tank och påfyllning? Gärna bilder om nån byggt på liknande bil? :tumbup:

Bild

Bild

Min bil:

Bild
Ford Explorer '98

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: "Flatbed"

Inlägg av hakan13 » lör sep 05, 2020 18:51

jag hade samma funderingar om kingcab 01an jag åkte med... dom är flaken ändå värre att rosta sönder på!!
så klurade på ett aluflak från en VW transporter... hade ju en sån också på jobbet... och en Ranger... :mrgreen:
dom flaken är förbaskat praktiska att lasta!! tyvärr kom jag aldrig så långt som till att mäta om det passar!!
blev som tur var en nyare... :D
men det går en Mazda här med den typen av flak på!! så visst måste det gå!! var inte såld sån!!
vet nämligen vem som byggde om den... :mrgreen:

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: "Flatbed"

Inlägg av jonte_malmö » lör sep 05, 2020 23:48

hakan13 skrev: lör sep 05, 2020 18:51 jag hade samma funderingar om kingcab 01an jag åkte med... dom är flaken ändå värre att rosta sönder på!!
så klurade på ett aluflak från en VW transporter... hade ju en sån också på jobbet... och en Ranger... :mrgreen:
dom flaken är förbaskat praktiska att lasta!! tyvärr kom jag aldrig så långt som till att mäta om det passar!!
blev som tur var en nyare... :D
men det går en Mazda här med den typen av flak på!! så visst måste det gå!! var inte såld sån!!
vet nämligen vem som byggde om den... :mrgreen:
Det låter ju som en bra idé, plocka ett färdigt flak istället för att bygga :tumbup:
Ford Explorer '98

Skriv svar