Skummisar på Blocket

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Skummisar på Blocket

Inlägg av jonte_malmö » fre jul 12, 2019 18:55

Svarade på en annons på hjul på Blocket i veckan, däck å fälgar till Merca. Det gick att kolla på dem på fredagen, så ringde idag och fick adressen i Malmö. Annonsören var ett vanligt, svenskt tjejnamn, men en gubbe svarade. Åkte dit, och då var det en medelålders, typ zigensk man. Hjulen satt på hans bil, och de kunde inte monteras av då. Men han skulle ta av dem till imorgon, jag behövde bara betala 1000kr så kör han hem dem till mig imorgon. Grejen är att när jag kom till "hans" adress var han inte där, utan kom insladdande fem minuter senare. Undrar hur många som "köpt" hans mercafälgar den här veckan? :roll: :P :P

(Mitt svar var, jag hör av mig...)
Ford Explorer '98

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Skummisar på Blocket

Inlägg av gubbstrutten » lör jul 13, 2019 8:27

När man gör affärer på Blocket får man räkna med att man kan bli besviken.
För ett antal år sedan köpte jag 2 LED-ramper som inte alls motsvarar "det förmånliga/låga priset".
Den här sommaren har jag haft kontakt med flera som varit intresserade av mina utannonserade hjul.
Två av dem har inte infunnit sig på överenskommen tid.
Tråkigt eftersom man meddelat andra att hjulen är sålda.
Säger som Anita Lindblom sjöng så fint: "Sånt är livet".
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Skummisar på Blocket

Inlägg av jonte_malmö » lör jul 13, 2019 16:19

gubbstrutten skrev: lör jul 13, 2019 8:27 När man gör affärer på Blocket får man räkna med att man kan bli besviken.
För ett antal år sedan köpte jag 2 LED-ramper som inte alls motsvarar "det förmånliga/låga priset".
Den här sommaren har jag haft kontakt med flera som varit intresserade av mina utannonserade hjul.
Två av dem har inte infunnit sig på överenskommen tid.
Tråkigt eftersom man meddelat andra att hjulen är sålda.
Säger som Anita Lindblom sjöng så fint: "Sånt är livet".
Jo, Blocket-folk är störiga överlag. Men detta var ett rent bedrägeriförsök, jag skulle ge han lite cash så levererar han däcken imorgon :roll:
Ford Explorer '98

no1_martin
Rutinerad
Inlägg: 333
Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
Ort: Kungälv

Re: Skummisar på Blocket

Inlägg av no1_martin » mån okt 28, 2019 21:31

Detta säger mer om köparna än säljarna skulle jag vilja säga.
Tycker inte heller det är konstigt och förstår precis vad annonsörer menar som skrivet JAG TALAR BARA SVENSKA.
Detta är väll inte heller någon utveckling som kommer minska då Sverige segregeras mer och mer.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell

Portland
Rutinerad
Inlägg: 313
Blev medlem: tor aug 11, 2011 18:48
Ort: Småland

Re: Skummisar på Blocket

Inlägg av Portland » sön nov 03, 2019 15:53

En ny annons-site borde startas.
Blocket har gjort sitt.
Tänk om det fanns ett ställe där man kunde köpa och sälja grejer och ha med vettigt folk att göra?
Ett ställe där man var tvungen att logga in med typ BankId, ett ställe där man kan bli avstängd och ett ställe där folk står vid sina ord.
Numera sväller garage mm över av prylar för man varken vill eller vågar sälja skitet längre... och när man skall ha något köper iaf jag numera oftast nytt, till överpriser... just för att jag orkar inte med Blocket längre.

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Skummisar på Blocket

Inlägg av Iznogoud » sön nov 03, 2019 17:22

Oavsett säljsajt så kommer det alltid finnas skumma, oärliga säljare/köpare.

Mitt val i att idag helt undvika blocket beror helt på blocket själva och inte de, i stort sett få idioter jag kommit i kontakt med.
Med tanke på hur många som klagar på blocket, i många År, är det lite märkligt att alternativa sajter inte nyttjas bättre.

Ex >din stad<torget.se, i mitt fall https://sandvikentorget.se/ Gratis och med snarlikt blocket.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

Skriv svar