Nu sticker jag ut hakan och tänker lite tvärtom. Förstår att det är många är emot mig som lagt ner en massa tid och pengar, reglerna är redan satta mm.
Men så som den optimala challengen är för mig så ska man kunna ta en vettig 4x4 bil och modda den lite lagom och direkt kunna vara med och tävla.
Min tanke är att man enbart kör en klass och då med förra årets klass 2-reglemente för ALLA. Skulle hålla ner kostnaderna och fler skulle känna att dom kan få in sin bil hyfsat konkurenskraftig i den riktiga klassen med lagom budget och tidsåtgång, slippa byta axlar det första man gör mm. Folk med ifs-framvagnar skulle känna sig mer taggade tror jag och man får in ännu mer folk. Det blir samma för alla och man inriktar sig mer på körningen än att bygga om bilen.
Det blir samma slinga/specialsträckor för alla och det blir mindre att hålla reda på. Lättare att arangera helt enkelt.
Dom som nu kör klass 1 behöver bara byta till mindre däck, byta till enklare vinschar och har man byggt dit portaler så har man nog kunskapen att modda tillbaka till ett par raka axlar igen, alternativt begränsa till ännu mindre däck för de med portalisar!
Hoppas jag slipper vakna med en yxa i motorhuven och ett älghuvud utanför dörren...