Enkätsvar nu publicerade
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Enkätsvar nu publicerade
Då tävlingssäsongen nu har kommit till sitt slut och vi har korat en mästare i Sweden Offroad Challenge klass 1 i form av lag Loose Nuts och i klass 2 i vann lag Hagbard så är det dags att börja tänka på tävlingsåret 2015.
Stämingen har varit på topp hela året och alla har hjälpts åt, vilket känns jättekul!
Vi alla (många i alla fall) deltog under året i en webenkät, alla som har svarat har gett värdefull input och visat en tydlig riktning som Challenge i Sverige bör följa.
70 stycken har svarat, både förare, co-piloter och några andra som svarat för de har erfarenheter från andra tävlingar eller som publik, arrangör. Vi ser detta som en otroligt bra uppslutning och känner oss alla stärkta i vart Challenge är på väg i Sverige.
Enkäten gav att regeldebatten som rasade som värst vid denna tid förra året var väldigt onödig, då 79% av de som svarade på enkäten anser att nu gällande regler på ett tillräckligt bra sätt uppfyller vad de tycker.
Vi kan även se att en många anser att tävlingarna är för långa i tid och har varit för tuffa i sitt utförande, vilket vi skall försöka hjälpa våra arrangörer att få mer som ni vill ha det under 2015.
84% anser att formatet cup är bra, vi siktar på ett likartat upplägg på cupen under 2015.
57 personer har svarat att de avser vara med på en, några eller alla tävlingar vilket känns jätteskoj.
Vi har i dag publicerat enkätsvaren i sin helhet, dock med maskning av namn och de personliga kommenteraren på http://www.swedenoffroadchallenge.se , ett preliminärt cupreglemente har även det lagts ut på hemsidan. Vi lagt till ett stycke med råd och tips till arrangörer som vi har baserat på vad ni alla har svarat i enkäten. Även lite andra saker har kommit till under detta stycke, som vi lärt oss under året som gått.
Cupreglementet skall ses som väldigt preliminärt och detta kommer att omarbetas under vintern. Har ni ideer och bra input till detta så maila gärna detta till info@swedenoffroadchallenge.se, då vi har svårt att sammanställa och följa upp om det bara skrivs här på forumet.
Arbetet med att försöka skapa en förarförening går vidare, personer tillfrågas och saker debatteras, känner ni att ni vill bidrag där så kontaktar ni enklast Olof Lagerqvist på carambaolof(a)gmail.com
Cupen kommer att administreras Micke Holmfelt, Jonas Holmqvist och Marcus Jansson under 2015, undrar ni nått eller har en go sponsor på gång till cupen så hittar ni våra kontaktuppgifter på hemsidan.
Vi söker så klart aktivt sponsorer till cupen, 2014 hade vi stöd av tidningen 4wheeldrive och Verktygsboden, dessa båda har bidragit med priser till varje deltävling och till cupen. 4wheeldrive har även tagit fram våra startnummer lappar som alla har fått på sina bilar.
Vi hoppas att samarbetet med dessa båda kan fortsätta under 2015.
Arbetet inom utskottet med att finslipa regelverket inför 2016 pågår och har ni åsikter, bra förslag och annan input till det arbetet så kan ni kontakta Anders Wiberg anders.wiberg(a)consat.se för detta.
Tack till alla er, tävlande, arrangörer och sponsorer som gör det möjligt för oss att köra och ha så förbenat skoj tillsammans i skogen.
Stämingen har varit på topp hela året och alla har hjälpts åt, vilket känns jättekul!
Vi alla (många i alla fall) deltog under året i en webenkät, alla som har svarat har gett värdefull input och visat en tydlig riktning som Challenge i Sverige bör följa.
70 stycken har svarat, både förare, co-piloter och några andra som svarat för de har erfarenheter från andra tävlingar eller som publik, arrangör. Vi ser detta som en otroligt bra uppslutning och känner oss alla stärkta i vart Challenge är på väg i Sverige.
Enkäten gav att regeldebatten som rasade som värst vid denna tid förra året var väldigt onödig, då 79% av de som svarade på enkäten anser att nu gällande regler på ett tillräckligt bra sätt uppfyller vad de tycker.
Vi kan även se att en många anser att tävlingarna är för långa i tid och har varit för tuffa i sitt utförande, vilket vi skall försöka hjälpa våra arrangörer att få mer som ni vill ha det under 2015.
84% anser att formatet cup är bra, vi siktar på ett likartat upplägg på cupen under 2015.
57 personer har svarat att de avser vara med på en, några eller alla tävlingar vilket känns jätteskoj.
Vi har i dag publicerat enkätsvaren i sin helhet, dock med maskning av namn och de personliga kommenteraren på http://www.swedenoffroadchallenge.se , ett preliminärt cupreglemente har även det lagts ut på hemsidan. Vi lagt till ett stycke med råd och tips till arrangörer som vi har baserat på vad ni alla har svarat i enkäten. Även lite andra saker har kommit till under detta stycke, som vi lärt oss under året som gått.
Cupreglementet skall ses som väldigt preliminärt och detta kommer att omarbetas under vintern. Har ni ideer och bra input till detta så maila gärna detta till info@swedenoffroadchallenge.se, då vi har svårt att sammanställa och följa upp om det bara skrivs här på forumet.
Arbetet med att försöka skapa en förarförening går vidare, personer tillfrågas och saker debatteras, känner ni att ni vill bidrag där så kontaktar ni enklast Olof Lagerqvist på carambaolof(a)gmail.com
Cupen kommer att administreras Micke Holmfelt, Jonas Holmqvist och Marcus Jansson under 2015, undrar ni nått eller har en go sponsor på gång till cupen så hittar ni våra kontaktuppgifter på hemsidan.
Vi söker så klart aktivt sponsorer till cupen, 2014 hade vi stöd av tidningen 4wheeldrive och Verktygsboden, dessa båda har bidragit med priser till varje deltävling och till cupen. 4wheeldrive har även tagit fram våra startnummer lappar som alla har fått på sina bilar.
Vi hoppas att samarbetet med dessa båda kan fortsätta under 2015.
Arbetet inom utskottet med att finslipa regelverket inför 2016 pågår och har ni åsikter, bra förslag och annan input till det arbetet så kan ni kontakta Anders Wiberg anders.wiberg(a)consat.se för detta.
Tack till alla er, tävlande, arrangörer och sponsorer som gör det möjligt för oss att köra och ha så förbenat skoj tillsammans i skogen.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8507
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Re: Enkätsvar nu publicerade
Kanske inget bra förslag - men ändå.Marcus skrev: Vi söker så klart aktivt sponsorer till cupen, 2014 hade vi stöd av tidningen 4wheeldrive och Verktygsboden, dessa båda har bidragit med priser till varje deltävling och till cupen. 4wheeldrive har även tagit fram våra startnummer lappar som alla har fått på sina bilar.
Vi hoppas att samarbetet med dessa båda kan fortsätta under 2015.
Många av oss har ju "klistermärkesfobi" = ääääälskar att "dekaltrimma våra 4x4-bilar.
Kunde man ta fram dekaler i något mindre format än de som tävlingsbilarna har och sälja till hugade spekulanter för ett hemult belopp = ungefär samma som en körning/träff kostar så skulle man få in lite "sponsorspengar" den vägen.
Speciellt om de i inlägget ovan nämnda sponsorerna "står för fiolerna".
Ett hugskott!
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
Re: Enkätsvar nu publicerade
Inga synpunkter eller nåt på detta?
Blev det bullseye direkt?
Blev det bullseye direkt?
Be Smart Drive Safe Stay Legal
Re: Enkätsvar nu publicerade
Kan ju inte säga att jag håller med helt i det som framkom men ska sporten få in nytt blod så måste väll reglerna tilltala så många som möjligt, kompromiss med andra ord
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Enkätsvar nu publicerade
Förtydliga dig gärna Danne så vi förstår hur du ser på detta
Be Smart Drive Safe Stay Legal
Re: Enkätsvar nu publicerade
Vad jag menar är att det var nog en väldigt bra grej att fixa en undersökning så att man kan få ett reglemente som passar så många som möjligt.
Sen kanske inte reglerna blir så att de passar alla till 100% vilket förstås inte är möjligt därav får man kompromissa lite.
Jag personligen tycker inte att tävlingarna är för långa eller för hårda eller extrema på något sätt men jag skulle ju inte lägga ner om dom blev lite kortare och lite lättare heller.
Är du med
Sen kanske inte reglerna blir så att de passar alla till 100% vilket förstås inte är möjligt därav får man kompromissa lite.
Jag personligen tycker inte att tävlingarna är för långa eller för hårda eller extrema på något sätt men jag skulle ju inte lägga ner om dom blev lite kortare och lite lättare heller.
Är du med
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Enkätsvar nu publicerade
Jag har för mig att jag svarade att jag tyckte tävlingar på vintern hade varit kul men nu vet jag bättre!
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Re: Enkätsvar nu publicerade
Hejsan! Jag äger ett litet familjetryckeri och kanske kan hjälpa till med tex klistermärken. Om ni är intresserade maila mig på ( info snabela printbyhallberg . se )Wältmeister skrev: Kanske inget bra förslag - men ändå.
Många av oss har ju "klistermärkesfobi" = ääääälskar att "dekaltrimma våra 4x4-bilar.
Kunde man ta fram dekaler i något mindre format än de som tävlingsbilarna har och sälja till hugade spekulanter för ett hemult belopp = ungefär samma som en körning/träff kostar så skulle man få in lite "sponsorspengar" den vägen.
Speciellt om de i inlägget ovan nämnda sponsorerna "står för fiolerna".
Ett hugskott!
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tis dec 30, 2014 21:43
- Ort: Södermanland
Re: Enkätsvar nu publicerade
Var hittar man reglerna någon stans , skulle var bra att veta om bil och ensjälv är ok , o vad man får o inte får göra .
Re: Enkätsvar nu publicerade
Här är en länk till 2014års reglemente.
http://www.swedenoffroadchallenge.se/in ... r-14022003" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.swedenoffroadchallenge.se/in ... r-14022003" onclick="window.open(this.href);return false;
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tis dec 30, 2014 21:43
- Ort: Södermanland
Re: Enkätsvar nu publicerade
Tackfrank skrev:
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tis dec 30, 2014 21:43
- Ort: Södermanland
Re: Enkätsvar nu publicerade
så man måste ha utbildning och Lisens för att tävla . var finns detta i Södermanland .
är det liknade regler för motions åkning .
är det liknade regler för motions åkning .
Re: Enkätsvar nu publicerade
Man måste ha licens och jag har hört rykten om att det kommer att anordnas en kurs i Södermanland inom en snar framtid.
Vet dock inte vem som håller i det men tror man ska vara med i SMK Södermaland för att få delta men är inte säker.
Licensen kostar strax under en tusenlapp per år och kursen är busenkel.
Vet dock inte vem som håller i det men tror man ska vara med i SMK Södermaland för att få delta men är inte säker.
Licensen kostar strax under en tusenlapp per år och kursen är busenkel.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
-
- Användare
- Inlägg: 44
- Blev medlem: tis dec 30, 2014 21:43
- Ort: Södermanland
Re: Enkätsvar nu publicerade
jag är med i SMK Södermaland har inte sätt något där men ska fråga .Danne skrev:.
Re: Enkätsvar nu publicerade
Det finns info i facebook gruppen "SMK Södermanland Offroad" och sen är det planeringsmöte nu på tisdag då kanske man kan fiska lite info också.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı