Challenge intresserade?

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Thomas i Värsta
Forumräv
Inlägg: 531
Blev medlem: mån feb 27, 2006 9:55
Ort: Väderstad (Mjölby)

Inlägg av Thomas i Värsta » tor mar 02, 2006 12:22

:cry: luftrören (på mig alltså) har pajat ihop så svetsen måste vila till helgen tyvärr....
Thomas i Värsta

Deskago
Hemmastadd
Inlägg: 156
Blev medlem: mån mar 13, 2006 21:27
Ort: Vintrie

Inlägg av Deskago » mån mar 13, 2006 21:31

Jag tycker att det låter bra med två klasser i Challenge.
Men kan du Bork-Jonas, beskriva lite mer vad det handlar om och hur en tävling går till?

mvh Micke
Jeep Wrangler TJ -06
Patrol 2,8 -98

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » mån mar 13, 2006 21:46

Nu fick du något att bita i, Bork-Jonas :twisted: Jag tycker att det är svårt att förklara i detalj, eftersom varje tävling kan läggas upp väldigt olikt övriga tävlingar. På en del är det mycket att köra på väg och lite specialprov, på andra körs det i stort sett inget på väg utan bara i terrängen, och en tredje tävling kan ha transporter mellan olika specialprov som går ut på att lösa prov som bara medlemmar i Mensa listar ut...eller mycket grovt våld och massor av jäklar anamma 8) :mrgreen: Men vad vet väl jag :?: Jag är ju bara en trial-chaffis... :roll:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

patrol
Hemmastadd
Inlägg: 100
Blev medlem: sön feb 12, 2006 7:36
Ort: Katrineholm
Kontakt:

Inlägg av patrol » lör mar 18, 2006 10:28

Vi har heller inte kört Challenge tidigare, så vi kommer att mjukstarta i sportklassen. Men jag hoppas att man kommer ha alternativ till lite svårare spårval i sportklassen oxå.
Meningen med Challenge är just "utmaning" så vi håller tummarna för trixiga spår. :woot:

//micke
_______________________________________
Ingen kommer ihåg en fegis!

www.teamvira.com

sugga
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
Ort: Långtutiskogen, Småland
Kontakt:

Inlägg av sugga » lör mar 18, 2006 20:56

I Växjö kommer det bli en mjukstart och därmed förhoppningsvis inte alltför svårt och skrotande. Mycket därför vi vill inte skrämma iväg nya team utan att alla ska känna att de vill vara med i hela cupen, men till avslutningen då..... :twisted: :twisted: :wink:

Upplägget i stort kommer att ge sportklassen möjligheten att välja hur svårt det ska bli och extreme klassen kommer att tvingas köra de svåraste delarna, där det finns möjlighet att göra val så gäller det att ge sig på svårigheterna om man vill slåss i toppen.
De som var med förra året kommer nog delvis att känna igen sig i upplägget.
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm

Malle
Veteran
Inlägg: 1709
Blev medlem: ons feb 01, 2006 20:49
Ort: Möckleryd - Tingsryd

Inlägg av Malle » lör mar 18, 2006 21:02

sugga skrev:I Växjö kommer det bli en mjukstart och därmed förhoppningsvis inte alltför svårt och skrotande. Mycket därför vi vill inte skrämma iväg nya team utan att alla ska känna att de vill vara med i hela cupen, men till avslutningen då..... :twisted: :twisted: :wink:

Upplägget i stort kommer att ge sportklassen möjligheten att välja hur svårt det ska bli och extreme klassen kommer att tvingas köra de svåraste delarna, där det finns möjlighet att göra val så gäller det att ge sig på svårigheterna om man vill slåss i toppen.
De som var med förra året kommer nog delvis att känna igen sig i upplägget.
Antar att det även kommer att köras "långtutiskogen" som förra året? Finns det någon chans att man kan övningsköra lite privat där ute med nästa generation :wink: :?:
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

sugga
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
Ort: Långtutiskogen, Småland
Kontakt:

Inlägg av sugga » mån mar 20, 2006 9:39

Malle skrev: Antar att det även kommer att köras "långtutiskogen" som förra året? Finns det någon chans att man kan övningsköra lite privat där ute med nästa generation :wink: :?:
Det är väl ok, vad är du villig att betala :wink: :wink:
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm

patrol
Hemmastadd
Inlägg: 100
Blev medlem: sön feb 12, 2006 7:36
Ort: Katrineholm
Kontakt:

Inlägg av patrol » mån mar 20, 2006 12:21

Låter kanooooon!! Man blir lite rädd att starta i sportklassen eftersom det ryktas att man kan ta sej runt med typ en XC90 i spåret.
Skönt att man kan välja riktigt jävliga spår (stackars co-driver :lol: )

//micke
_______________________________________
Ingen kommer ihåg en fegis!

www.teamvira.com

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » mån mar 20, 2006 17:05

Sorry....har missat denna tråden helt (det är ändå den som är viktigast för mig)!!!
Tack Sugga och Malle för att ni gick in och svarade! Ganska bra sammanfattning av Sugga hur planerna är för året (inte enbart hos Växjöfolket, utan även resten av säsongen)

Något mer ni undrar över?
Kan även rekomendera er att besöka www.rindab.se och där länk er vidare till Challenge (längst nere i högra hörnet på startsidan) där finns också ett forum där ni kan få svar på diverse frågor!

Vi har även en Challenge förar förening (CFF) där jag kan rekomendera er att gå med för att vi tillsammans skall driva sporten framåt i den riktning VI vill. Vi har årsmöte i Jönköping nu på lördag (25/3) klockan 12.00. Där kommer det finnas chans att ställa massor av frågor! Välkomna!

Mvh// Jonas (det går bra att ringa 0708-875 815 ,helst efter 17.00, om ni har frågor, svarar jag inte så prova igen!)
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Jeepjensa
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: tor feb 16, 2006 22:55
Ort: Örsundsbro/Uppland/4 mil norr om Stockholm.

Inlägg av Jeepjensa » mån mar 27, 2006 23:08

Tja en bra början är att starta i sport klassen å sen på nästa tävling gå över till extrem om man vill ,eller så tävlar man i sport hela cupen å vinner den för att nästa år köra i EXtrem.


Det viktigaste är att man vill å försöker , men att ha kul är grejen med Challenge
Jensa

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » tis mar 28, 2006 8:18

Jeepjensa skrev:Tja en bra början är att starta i sport klassen å sen på nästa tävling gå över till extrem om man vill ,eller så tävlar man i sport hela cupen å vinner den för att nästa år köra i EXtrem.


Det viktigaste är att man vill å försöker , men att ha kul är grejen med Challenge
Tjena Jensa!

Välkommen hit! :beer:

Lyssna på Jensa, han har bra åsikter! :tumbup:

Mvh//
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Skriv svar