Är det nån större skillnad på dessa 4 däck ?

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Ola Jimny
Användare
Inlägg: 51
Blev medlem: tis jan 31, 2006 22:40

Inlägg av Ola Jimny » mån maj 01, 2006 20:45

patrol skrev:Jag åker på nya stt-däcken, det positiva är att dom är tysta på vägen och har "sidebits".

Allt är en kompromiss, stt-däcken är snällare mot drivaxlarna än argare amerikanska sulor.

Jag har hyfsat men inte bra fäste, å andra sidan så går inga drivaxlar av.

//micke
Aha, det var ännu en point. Det kan alltså vara så att man inte vill ha allt för gott fäste pga materialpåstrestningar i drivlina mm.

Men hänger inte det också ihop med hur kraftig motor man har ? Det verkar ju inte så troligt att en liten Suzukimotor skall dra sönder så mmcket, väl ?

Ola "86 hk" Jimny

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån maj 01, 2006 20:52

Ola Jimny skrev:
patrol skrev:Jag åker på nya stt-däcken, det positiva är att dom är tysta på vägen och har "sidebits".

Allt är en kompromiss, stt-däcken är snällare mot drivaxlarna än argare amerikanska sulor.

Jag har hyfsat men inte bra fäste, å andra sidan så går inga drivaxlar av.

//micke
Aha, det var ännu en point. Det kan alltså vara så att man inte vill ha allt för gott fäste pga materialpåstrestningar i drivlina mm.

Men hänger inte det också ihop med hur kraftig motor man har ? Det verkar ju inte så troligt att en liten Suzukimotor skall dra sönder så mmcket, väl ?

Ola "86 hk" Jimny
Tro mig!! med "fel" person bakom ratten så kan allt köras sönder!
Det bevisas flera gånger på varenda tävling/träff
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

pjocke
Veteran
Inlägg: 2156
Blev medlem: sön feb 12, 2006 20:50
Ort: Malmö

Inlägg av pjocke » tis maj 02, 2006 21:02

Vad gäller Marix Puma som jag skrev om förut kommer 4wheels.nu att sluta impotera dem. De har 205/70R15 i lager nu, så om någon är sugen på sådana är det bara att slå till.

Mannen på 4wheels rekommenderade mig Yokohama Geolander A/T, http://www.tyre-pictures.com/Yokohama/G ... ATG011.jpg, men de känns inte i närheten av lika intressanta. De gick på 990:-/st, så för det priset kan man lika gärna köpa Colway från Hjulhandla.

Väntar på svar angående Insa Turbo Sahara från den enda importör jag kunde hitta i Sverige...

Ola Jimny
Användare
Inlägg: 51
Blev medlem: tis jan 31, 2006 22:40

Inlägg av Ola Jimny » tis maj 02, 2006 21:50

pjocke skrev:Vad gäller Marix Puma som jag skrev om förut kommer 4wheels.nu att sluta impotera dem. De har 205/70R15 i lager nu, så om någon är sugen på sådana är det bara att slå till.
Det är standarddimensionen på Suzuki Jimny om det typ skulle finnas nån som kör Jimny och tänker köra Trail originalklass och bara byta mönster eller nåt... Ja ja det var ju ett bra försök iaf.

Ola "235/75-15" Jimny

Skriv svar