Till Tävlande på Rindab Offroad Challenge #2

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Peeter
Användare
Inlägg: 37
Blev medlem: ons apr 26, 2006 7:50
Ort: Märsta/Arlanda

Till Tävlande på Rindab Offroad Challenge #2

Inlägg av Peeter » ons apr 26, 2006 8:55

Rindab Offroad Challenge # 2

Hej

Först och främst vill jag besvära alla att noga läsa igenom tävlings-inbjudan på forumet på Haninge MK:s hemsida.

http://www.haningemotorklubb.nu/forum/viewforum.php?f=4

Det kanske viktigaste är att vi endast kommer att genomföra denna tävling om tillräckligt intresse finns, d.v.s. om vi får tillräckligt många anmälda ekipage.

Anmälan skall vara inne till tävlingsledningen senast 30/4 samt att startavgiften skall vara inbetald senast samma datum.

Varför nu detta? så brukar det ju inte vara....

Jo för att vi som arrangörer inte tycker det är roligt att lägga ner massor med jobb om det endast är ett fåtal som ställer upp, funktionärerna har bara långtråkigt om de skall stå ute i skogen o vänta på nån enstaka tävlande och klubben riskerar att gå med ekonomisk förlust om allt för få delar i tävlingen.

En förutsättning för denna tävling är alltså att ni anmäler er och betalar in startavgiften.

Vad händer då om jag betalat in avgiften men tävlingen blir inställd?

Självklart kommer den då att återbetalas. Startavgiften skall betalas till challengeförarföreningens p.g. och ev. återbetalning kommer ske därifrån.

Kan man efteranmäla sig?

Självklart kan man det men då tillkommer 100Kr i startavgift och det viktigaste är att om det är för få som anmält sig och betalat in den 30/4 så blir det ingen tävling.

Jag vill gärna prova på denna nya och spännande motorsport men tycker att nattkörning är lite för häftigt att börja med och/eller jag har svårt att hinna till Stockholm redan på fredag kväll. Kan jag komma på lördagen?

Visst går det att komma och köra endast på lördagen. Se inbjudan för tider. Poängmässigt deltar dock alla på samma vilkor och poängen från nattens körning och lördagen kommer att räknas samman i resultatlistan.

Hur blir det med mat? Vid tidigare tävlingar på Haninge/Botkyrka har det alltid ingått mat, hur överlever vi i år?

På fredagkvällen kommer fiket i Botkyrkas utmärkta klubbstuga att kunna servera kaffe typ. Se alltå till att ni stannat till vid något mathak och käkat midag på vägen dit.
Frukost på lördag morgon kommer att gå att köpa för en rimlig peng. Under lördagen har Botkyrka Folkracesektionen lovat att ha grillarna igång så då kan ni köpa hamburgare.
På lördag kväll kommer grillen vara igång, ta alltså med något att lägga på eller åk in en sväng till Tullinge centrum o handla nåt gått att grilla eller kanske en Pizza. Högst troligt kommer även maltdryck finnas för den som så behöver i bastun.

Efter tävlingen och bastun är man troligen ganska trött?

Ta med en gummimadrass o en sovsäck, det finns gott om golv att sova på i Botkyrkas klubbstuga. Vill du vara mer privat så finns bra möjligheter till camping i tält eller hus-på-hjul i depån.

Har du ytterligare frågor? ställ dem gärna här eller kontakta tävlingsledingen.




// Peeter