Riktigt bra och snabb byggy - vilken?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
Riktigt bra och snabb byggy - vilken?
Ni kanske kan hjälpa mig lite i min jakt på en riktigt bra och snabb metanolbuggy?
Vad ska man kolla efter på beg, marknaden? Skalan ska helst vara 1:8 eller större
Vad ska man kolla efter på beg, marknaden? Skalan ska helst vara 1:8 eller större
Audi A4 2.0 TDI bytes mot Suburban!
-
- Rutinerad
Re: Riktigt bra och snabb byggy - vilken?
http://www.hpiracing.com/kitinfo/10600/" onclick="window.open(this.href);return false;
the one and only, HPI Baja 5b
the one and only, HPI Baja 5b
Kört Suzuki sj413, cherokee
har nu en frontera sport
har nu en frontera sport

iom att du skriver metanolbuggy antar jag att du letar en 1/10 eller 1/8 buggy!!
Men varför metanol, el bilarna har gått om metanolbilarna sen borstlösa motorer och lipo batteri kom.
Metanol: + kan köra rätt länge
- dyr metanol, evigt skruvande på motor för att få den gå bra, mycket "oväsen"
El: + Lite underhåll, relativt tysta,
- kortare körtid än metanol (beroende på batterier)
Men varför metanol, el bilarna har gått om metanolbilarna sen borstlösa motorer och lipo batteri kom.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden

-
- Hemmastadd
Mkt mera charm med bensin eller metalnol - elbilar vill jag inte ha förräns det är fängelsestraff på att köra förbränningsmotorerskogsvild skrev:iom att du skriver metanolbuggy antar jag att du letar en 1/10 eller 1/8 buggy!!

Hur är de där 23cc bensinmotorerna som blir vanligare och vanligare? Snabba, driftsäkra?
Japp det är buggy i de storlekarna jag söker - något som man kan ha mkt roligt med i en stor grusgrop. Den som det tipsades om här ovanför var ju jävligt läcker men lite väl dyr kanske
-
- Rutinerad
Kolla youtube, skitbra reviews där..
1:5 bilarna brukar ju va ganska dyra men tror de e betydligt mer körglädje i dom :p
FS racing finns där me som gör feta buggys i 1:5, checka youtube
vettigare pris me
annars kan man ju köpa en b5 i andra hand
1:5 bilarna brukar ju va ganska dyra men tror de e betydligt mer körglädje i dom :p
FS racing finns där me som gör feta buggys i 1:5, checka youtube

annars kan man ju köpa en b5 i andra hand

Kört Suzuki sj413, cherokee
har nu en frontera sport
har nu en frontera sport

Jag håller med om att elbilarna idag är förbaskat fina, men det är allt en hel del charm i en med metanolmotor när man väl får dom att gå ordentligt. Jag har funderat på att skaffa en igen men jag hinner tyvärr inte köra nåt med en i nuläget.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Å när man väl fått den å gå så blir det plötsligt 10 grader varmare/kallare, då får man börja om igen
Nog är det fränt när det låter men jag väljer elbil alla dagar i veckan! Plus att en metanol är så slö

Nog är det fränt när det låter men jag väljer elbil alla dagar i veckan! Plus att en metanol är så slö

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Hemmastadd
Blev en sånhär - mer offroad blir det nog inte
http://www.radiostyrda-modeller.se/defa ... ct_id=4663" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.radiostyrda-modeller.se/defa ... ct_id=4663" onclick="window.open(this.href);return false;
Först fattade jag inte- eller trodde du länkat till fel sida! Men du har ju helt rätt- mer offroad blir det inte! Skoj med flygplan ju. Lycka till och ta några kort före och efter.....
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
Före o efter kraschen eller?OBELIX skrev: Lycka till och ta några kort före och efter.....

-
- Hemmastadd
Haha ja det lär jag kunna ordna. Skall låna en simulator till datorn först med snarlik 6 kanals radio. Billigare att krascha i datornGrottulf skrev:Före o efter kraschen eller?OBELIX skrev: Lycka till och ta några kort före och efter.....

Haha började med att ha tankarna på att köpa buggy och slutade med att du köpte ett flygplan, får man fråga hur det kom sig till den tvärvändningen??

*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck
*SÅLD*

-
- Hemmastadd
Ren impuls när jag fick se Mustang-planet då jag är mkt svag för WW2 stridsplan 

-
- Hemmastadd
Det blev även en RC bil nu i sommar. Denna blev det och jag ångrar mig inte en sekund - MYCKET rolig grej!
http://www.reservdelsrc.com/hpi-savage- ... ghz/6588-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Polaren köpte den här och visst - den går sjukt mycket bättre än min - tom så bra så den är mer eller mindre okörbar och det tar bort det roliga med att köra den. Ligger man i ca 50-60km/h och ger full gas så voltar den bakåt, inte kul!
Tom dåligt konstruerad - så mycket moment i motorn så när han gav fullgas ifrån stillastående på asfalt så rensade han ett drev i bakdiffen samt att bakdiffen sprack. Elbilar är fortfarande skit i mina ögon
http://www.reservdelsrc.com/hpi-savage- ... z-i/6586-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Polaren köpte den här och visst - den går sjukt mycket bättre än min - tom så bra så den är mer eller mindre okörbar och det tar bort det roliga med att köra den. Ligger man i ca 50-60km/h och ger full gas så voltar den bakåt, inte kul!

Tom dåligt konstruerad - så mycket moment i motorn så när han gav fullgas ifrån stillastående på asfalt så rensade han ett drev i bakdiffen samt att bakdiffen sprack. Elbilar är fortfarande skit i mina ögon

http://www.reservdelsrc.com/hpi-savage- ... z-i/6586-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag har själv en savage flux som är kraftigt moddad 
körde han sönder bakdiffen så var den antingen väldigt dåligt inshimsad eller så var den av den gamla typen, säg åt honom att se till så att han byter ut den mot en "bulletproof" diff från hpi annars lär han få byta snart igen
Edit : såg att det på reservdelsrc stog att det är nya diffarna då ska han bara se till så att han shimsar dom bra (googla för beskrivning) så lär dom hålla jag har bashat som satan med min bil och har aldrig kört sönder en diff

körde han sönder bakdiffen så var den antingen väldigt dåligt inshimsad eller så var den av den gamla typen, säg åt honom att se till så att han byter ut den mot en "bulletproof" diff från hpi annars lär han få byta snart igen

Edit : såg att det på reservdelsrc stog att det är nya diffarna då ska han bara se till så att han shimsar dom bra (googla för beskrivning) så lär dom hålla jag har bashat som satan med min bil och har aldrig kört sönder en diff