Tävlings upplägg.

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Hur ska en challengetävling vara?

1. Slinga med x antal specialprov o extremprov.
33
85%
2. Bara slinga.
0
Inga röster
3. Orgentering.
5
13%
4. Inget av det.
1
3%
 
Antal röster: 39

sugga
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
Ort: Långtutiskogen, Småland
Kontakt:

Re: Tävlings upplägg.

Inlägg av sugga » tor maj 24, 2012 13:16

Tack Anders precis de orden jag ville läsa! :tumbup:

Reflektion om tekniska reglementet, borde inte burkravet ses över om hastighetstävling skall tillåtas?
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: Tävlings upplägg.

Inlägg av BorkJonas » tor maj 24, 2012 16:58

Tycker denna tråd börjar balla ur...skall vi driva Challenge framåt eller skall vi gnälla?
Låt det vara upp till varje arrangör att göra som de vill med upplägget, precis som tanken är!
Omröstningen visar hur tankegångarna går hos den stora massan, sen är det upp till varje arrangör att göra en bedömning utifrån det.

Angående tekniska reglementet har jag och Anders W lagt ner ett hästjobb för att försöka få det så enkelt som möjligt och få med så många bilar som möjligt eftersom det var ett evigt gnäll på att reglementet var så avancerat.
Men varsågoda att ta över och skriva ett reglemente som funkar, det är fritt fram för alla som är aktiva i denna gren att lägga in förslag till SBF eller skapa Cupreglementen eller bestämma hur Challenge skall se ut och fungera. Det finns ingen på SBF som jobbar fram det åt oss utan allt bygger på idellt arbete på fritiden (som man istället kunde slösat på att umgås med familjen eller vara i garaget eller nått annat onödigt....)

Det är lätt att tjafsa på ett forum, men att göra något åt det verkar vara svårare eftersom alla "har så mycket att göra", tur att inte "alla andra" har det!

Sluta jiddra, börja trolla! :mrgreen:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

sugga
Hemmastadd
Inlägg: 184
Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
Ort: Långtutiskogen, Småland
Kontakt:

Re: Tävlings upplägg.

Inlägg av sugga » tor maj 24, 2012 20:41

Ursäkta Jonas det var inget riktat mot dig eller det arbetet du och Anders laggt ner, reglementet ska vara enkelt och det har ni lyckats bra med och tack för de massor av timmar ni offrat för oss andra.

Håller med dig i det du skrev i sista inlägget.

Därmed har jag sagt mitt i denna debatt.
Bättre en sugga i skogen än ett svin på vägen!
Mitt Skogsprojekt - Land Rover 90 V8: http://www.ostergren.se/bilder/lr90v8/lr90v8.htm

målarn
Guru
Inlägg: 2532
Blev medlem: tis nov 28, 2006 19:12
Ort: Fristad (Borås)

Re: Tävlings upplägg.

Inlägg av målarn » tor maj 24, 2012 21:37

Hur det än blir är jag glad att det blir av :tumbup:
Merca Geländewagen 300TD

Skriv svar