Aktuellt datum och tid: tis okt 23, 2018 5:25

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: fre jul 31, 2015 8:31 
Offline
4x4xnerd
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 09, 2007 14:16
Inlägg: 5328
Ort: Säffle
chevypower skrev:
Bild Jag är inte så insatt. Men vad är det för fjädrar jag har på min? (Kanske inte syns så jätte bra på bilden) GMC Sierra 89:a :)

Mvh


De är 64" långa.
Det finns med i tabellen näst längst upp i höger kolumn.

_________________
/Fredrik
Cheva K30 6,2D höjd 4", 42"Irok
Cheva K2500 6,2D höjd 6", 37"SSR
Dodge W250 5.9CTD höjd 4", 33"Bfg M/T


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: fre jul 31, 2015 10:57 
Offline
Användare

Blev medlem: tis mar 10, 2015 23:13
Inlägg: 49
Grottulf skrev:
chevypower skrev:
Bild Jag är inte så insatt. Men vad är det för fjädrar jag har på min? (Kanske inte syns så jätte bra på bilden) GMC Sierra 89:a :)

Mvh


De är 64" långa.
Det finns med i tabellen näst längst upp i höger kolumn.

Okej tackar :)

_________________
Cheva Silverado 1500 6.2 Diesel 1989 4x4 33x12,5

Folk med smak kör bil med flak!

http://www.garaget.org/?car=382157

/Erik


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor jul 26, 2018 9:20 
Offline
Forumräv

Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Inlägg: 535
Ort: Strängnäs
Lite sent med tanke på trådens ålder :rodnar: , men ändå! :wink:
Under min tid på ANA med MOPAR så rekommenderade vi att fjäderpaketen demonterades och togs isär och "rekonditionerades" för att bibehålla mjukheten(?????).
Fanns även någon form av tunna "blad" man kunde lägga mellan fjäderbladen för att minska friktionen dem emellan.

_________________
Rubicon :smoke:


Upp
 Profil  
Svara med citat  
InläggPostat: tor jul 26, 2018 12:16 
Offline
4x4xnerd
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre nov 09, 2007 14:16
Inlägg: 5328
Ort: Säffle
gubbstrutten skrev:
Lite sent med tanke på trådens ålder :rodnar: , men ändå! :wink:
Under min tid på ANA med MOPAR så rekommenderade vi att fjäderpaketen demonterades och togs isär och "rekonditionerades" för att bibehålla mjukheten(?????).
Fanns även någon form av tunna "blad" man kunde lägga mellan fjäderbladen för att minska friktionen dem emellan.


Kul att man renoverade mer istället för att köpa nytt förr i tiden.
Minns du hur rekonditioneringen gick till?
Kallhammrades bladen?
Friktionspaddar i teflon eller liknande ute i ändarna, finns nog mellan bladen i alla bladfjädrar nu för tiden tror jag.
Men jag har sett äldre fjäderpaket med tunna plattor i metall mellan bladen inne vid u-bultarna. Var det nåt sånt ni lade in?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

_________________
/Fredrik
Cheva K30 6,2D höjd 4", 42"Irok
Cheva K2500 6,2D höjd 6", 37"SSR
Dodge W250 5.9CTD höjd 4", 33"Bfg M/T


Upp
 Profil  
Svara med citat  
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011