Besiktningshistorier
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Besiktningshistorier
Apgunga?
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8503
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Re: Besiktningshistorier
Ekorrbuss, vet jag vad det är.
R4, eller hur?
Men Beduinkur? en kamel???
R4, eller hur?
Men Beduinkur? en kamel???
Re: Besiktningshistorier
Jag tror att det är en dubbelmugg.
Re: Besiktningshistorier
Tack!Strömmen skrev:Jag tror att det är en dubbelmugg.

Jag gissar på någon udda fransk grej, typ CV2 eller liknande.
Wältis gillar ju sådana har jag förstått.
Re: Besiktningshistorier
Läs cv2 baklänges
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Besiktningshistorier
R4:an kallas ju för "ap-ambulans". Iaf här runtomkring...Spiken skrev:Ekorrbuss, vet jag vad det är.
R4, eller hur?
Men Beduinkur? en kamel???
Nää!
Tänk dig en bil som presidenten bestämde skulle kunna transportera en bonde, iklädd hög hatt, med en korg ägg över en nyplöjd åker utan att ett enda ägg gick sönder...
Eller hur det nu va...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Besiktningshistorier
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Re: Besiktningshistorier
Aah, nu trilla poletten ner.
2vc, så simpelt.
2vc, så simpelt.
Re: Besiktningshistorier
Inte visste jag att det var en offroad bil 

Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Besiktningshistorier
Samma häromkring... Mor hade en när hon träffa farsan, efter ett halvår hade han sålt det för han hata den! Hon hade visst ingen talan...Lasse Suzican skrev:R4:an kallas ju för "ap-ambulans". Iaf här runtomkring...Spiken skrev:Ekorrbuss, vet jag vad det är.
R4, eller hur?
Men Beduinkur? en kamel???
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8503
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Re: Besiktningshistorier
Väl bara att läsa signaturen och utesluta sukkan & deffen.



Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
Re: Besiktningshistorier
Hur skulle jag veta att just dom skulle uteslutas då?
Nu petar jag tillbaka
haha
Nu petar jag tillbaka

-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8503
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Re: Besiktningshistorier
Tack Lasse för att du hjälper till sprida kunskap till de okunniga.Lasse Suzican skrev:R4:an kallas ju för "ap-ambulans". Iaf här runtomkring...Spiken skrev:Ekorrbuss, vet jag vad det är.
R4, eller hur?
Men Beduinkur? en kamel???
Nää!
Tänk dig en bil som presidenten bestämde skulle kunna transportera en bonde, iklädd hög hatt, med en korg ägg över en nyplöjd åker utan att ett enda ägg gick sönder...
Eller hur det nu va...

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8503
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Re: Besiktningshistorier
Att fjädrar brister plötsligt utan förvarning på Mercedes är mycket mycket vanligt.Danne skrev:En maskinist berättade för mig för några år sedan om när han var inne med sin -99:ans merca kombi.
När besiktningen var klar fick han nedslag på att ena sidoblinkersen inte lös tillräckligt orange.
Nån dag senare noterade han att fjädern bak var tvärt av, det såg dom inte.
Irriterad av det löjlig nerslaget så åkte han tillbaka till BP och gav dom en liten utskällning.
Jag råkade själv ut för att vänster bakfjäder brast på min Merca utan att jag märkte det.
Bilprovningen har speciella instruktioner vad gäller besiktning av Mercedes.
På hjulbane-/fyrpelarlyften alt över inspektionsgropen ska först kontrolleras att skruvfjädrarna är hela innan någon av axlarna får höjas med hjälp av den lilla traverslyften som löper på skenorna.
Instruktionen tillkom efter flera allvarliga tillbud då man lyfte 123:orna fram.
Om fjäderbrott förelåg kunde fjädern sticka fortare än en pension.
Förrättningen avbröts och kunden informerades.
Men såvitt jag minns utdelades ingen spansk flagga - endast en 2:a + text att besiktningen avbrutits m anl a just fjäderbrottet.
I o f s gäller detta med fjäderbrott även de flesta tyska bilar, inkl den "svenska" OpelSaaben 9-3.
Så det här fjäderbrottet har förmodligen skett efter besiktningen - men vem vet?
Vill inte försvara Bilprovningen, endast meddela opartiska fakta.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.