Besiktningshistorier
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Besiktningshistorier
Nått som alla borde ha erfarenhet av. Goda som onda.
I bland får man rent papper på en bil som man tänkte hämta en arbetsorder till.
Nästa gång får man köris på en bil som man tycker är felfri.
Flygande bes brukar ju va djävliga oxå.
Vart vänder man sig om man anser att det är galet???
EX en kompis fick att han axelvänt en K20, tyckte att den var för hög.
Då blir den lägre, sa min kompis, men besgubben visste minsann. "mig lurar du inte"!!!
Hans bil har stått och rostat sen dess.
Vad har ni råkat ut för?
I bland får man rent papper på en bil som man tänkte hämta en arbetsorder till.
Nästa gång får man köris på en bil som man tycker är felfri.
Flygande bes brukar ju va djävliga oxå.
Vart vänder man sig om man anser att det är galet???
EX en kompis fick att han axelvänt en K20, tyckte att den var för hög.
Då blir den lägre, sa min kompis, men besgubben visste minsann. "mig lurar du inte"!!!
Hans bil har stått och rostat sen dess.
Vad har ni råkat ut för?
-
- Guru
- Inlägg: 3819
- Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
- Ort: Vretstorp / Stockholm
Re: Besiktningshistorier
Bes Corvetten förra året å när han drog i handbromsen ..hände ingenting
jag fann mig skitsnabbt å sa att på den här modellen släpper handbromsen automatiskt när man har driven i,vet du inte det ? han blev
å åkte ur provaren,,blankt papper
sk kolla vad det är för fel nu,ska ju bes igen

jag fann mig skitsnabbt å sa att på den här modellen släpper handbromsen automatiskt när man har driven i,vet du inte det ? han blev


sk kolla vad det är för fel nu,ska ju bes igen

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Besiktningshistorier
Behöver inte så många ord väl?
Min första bil, kunde inte så mkt om det och trodde den skulle gå igenom. HAde ju lagat vissa saker på den. Den bilen finns inte mer.

Min första bil, kunde inte så mkt om det och trodde den skulle gå igenom. HAde ju lagat vissa saker på den. Den bilen finns inte mer.

Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Besiktningshistorier
Roger patrol
STRÅLANDE!!!
Mattis H
Har själv ett personbästa på 15 2;or.
Det var en reg,bes så alla anmärkningar var intyg saknas, ej kodkänd typ osv.
När jag kom hem ringde han hem till mig och gav mig en 2a till i telefon!!!
Nån som råkat ut för den?!?
STRÅLANDE!!!

Mattis H
Har själv ett personbästa på 15 2;or.
Det var en reg,bes så alla anmärkningar var intyg saknas, ej kodkänd typ osv.
När jag kom hem ringde han hem till mig och gav mig en 2a till i telefon!!!
Nån som råkat ut för den?!?
Re: Besiktningshistorier
När jag kom hem och kollade uppgifterna så visade det sig att besikningsmannen ej registrerat att det var diesel som var det nya bränslet efter regbesiktningen på UAZ.
DL50 moroten var bensinare i 4 dar efter det.
DL50 moroten var bensinare i 4 dar efter det.

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Re: Besiktningshistorier
Besiktade min Volvo 940 för några månader sen.
Under rundans gång sa han följande fel:
Nummerplåtsbelysningen
Huven spärrade inte i "nödläget"
För höga avgasvärden(kommer inte ihåg vilka exakt)
Inga bromsbelägg kvar på höger bak
För slitna däck
Oljeläckage
Rullade ur hallen med blankt papper.
Under rundans gång sa han följande fel:
Nummerplåtsbelysningen
Huven spärrade inte i "nödläget"
För höga avgasvärden(kommer inte ihåg vilka exakt)
Inga bromsbelägg kvar på höger bak
För slitna däck
Oljeläckage
Rullade ur hallen med blankt papper.

Re: Besiktningshistorier
LowFlow skrev:Besiktade min Volvo 940 för några månader sen.
Under rundans gång sa han följande fel:
Nummerplåtsbelysningen
Huven spärrade inte i "nödläget"
För höga avgasvärden(kommer inte ihåg vilka exakt)
Inga bromsbelägg kvar på höger bak
För slitna däck
Oljeläckage
Rullade ur hallen med blankt papper.
Och vad kostade det då?
SÅLD
Cherokee XJ -88 höjd 4 "
32" MAXXIS BUCKSHOT MUDDER
Cherokee XJ -88 höjd 4 "
32" MAXXIS BUCKSHOT MUDDER
-
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
- Kontakt:
Re: Besiktningshistorier
Spikey skrev:LowFlow skrev:Besiktade min Volvo 940 för några månader sen.
Under rundans gång sa han följande fel:
Nummerplåtsbelysningen
Huven spärrade inte i "nödläget"
För höga avgasvärden(kommer inte ihåg vilka exakt)
Inga bromsbelägg kvar på höger bak
För slitna däck
Oljeläckage
Rullade ur hallen med blankt papper.
Och vad kostade det då?
Ett blowjob kanske...

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
Mail: enesberg[A]gmail.com
Re: Besiktningshistorier
Har många storys om det kära "billotteriet",
Det roligaste var nog att se besiktningsbubbens min när jag var inne och skulle "fulbesa" min 240 för att kunna köra en månad!
Bilen:


Först tyckte han det var roligt med "en gammal hederlig volvo", sen öppna han huven!

Han stog å klia sig i huvet länge å väl innan han kläckte fram:
Näääää, jag KAN inte släppa det här!
Det roligaste var nog att se besiktningsbubbens min när jag var inne och skulle "fulbesa" min 240 för att kunna köra en månad!
Bilen:


Först tyckte han det var roligt med "en gammal hederlig volvo", sen öppna han huven!

Han stog å klia sig i huvet länge å väl innan han kläckte fram:
Näääää, jag KAN inte släppa det här!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
Re: Besiktningshistorier
Hehe kostade ingenting extra. Bra på bortförklaringar?Spjutet skrev:Spikey skrev:LowFlow skrev:Besiktade min Volvo 940 för några månader sen.
Under rundans gång sa han följande fel:
Nummerplåtsbelysningen
Huven spärrade inte i "nödläget"
För höga avgasvärden(kommer inte ihåg vilka exakt)
Inga bromsbelägg kvar på höger bak
För slitna däck
Oljeläckage
Rullade ur hallen med blankt papper.
Och vad kostade det då?
Ett blowjob kanske...

-
- Rutinerad
- Inlägg: 489
- Blev medlem: ons feb 24, 2010 17:56
- Ort: skillingmark
Re: Besiktningshistorier
J Landin skrev:Har många storys om det kära "billotteriet",
Det roligaste var nog att se besiktningsbubbens min när jag var inne och skulle "fulbesa" min 240 för att kunna köra en månad!
Bilen:
Först tyckte han det var roligt med "en gammal hederlig volvo", sen öppna han huven!
Han stog å klia sig i huvet länge å väl innan han kläckte fram:
Näääää, jag KAN inte släppa det här!
denna var inte lite häftig. har du den kvar?
har du kört fast elle?
Re: Besiktningshistorier
Det där borde väl inte vara svårare att ordna än att visa GM's sprängskisser t.ex. från service repair manual eller reservdelskatalogen att axlarna ska sitta på så sätt?Spiken skrev:EX en kompis fick att han axelvänt en K20, tyckte att den var för hög.
Då blir den lägre, sa min kompis, men besgubben visste minsann. "mig lurar du inte"!!!
Hans bil har stått och rostat sen dess.
Re: Besiktningshistorier
Försökte besikta min granada för många herrans år sen.
Blev 7 2or på rost. Det här var innan dataåldern så man vänta bara 2 månader, sen försöker man igen och ser om man får en bättre arbetsorder.
Andra försöket jag gjorde började med att jag glömde bort att jag hade jycken med.
När besgubben öppnar dörren och sätter sig i bilen hörs ett jätte VOFF och gubben flyger ur bilen, öppnar bakdörren och klappar henne på huvudet och säger lugnt "hej på dig".
-Jag blev lite rädd sa han till mig.
Jaha, få se hur det här går tänkte jag.
Fick ett påpekande på en styrled!
Du tycker inte den är för rostig då? var jag tvungen att fråga.
- Inte farligt. säger han på sin finlandsvenska.
Där ser man hur olika bedömningar dom kan ha.
Fler Finnar till bilprovningen kanske vore bra.
Blev 7 2or på rost. Det här var innan dataåldern så man vänta bara 2 månader, sen försöker man igen och ser om man får en bättre arbetsorder.
Andra försöket jag gjorde började med att jag glömde bort att jag hade jycken med.
När besgubben öppnar dörren och sätter sig i bilen hörs ett jätte VOFF och gubben flyger ur bilen, öppnar bakdörren och klappar henne på huvudet och säger lugnt "hej på dig".
-Jag blev lite rädd sa han till mig.
Jaha, få se hur det här går tänkte jag.
Fick ett påpekande på en styrled!
Du tycker inte den är för rostig då? var jag tvungen att fråga.
- Inte farligt. säger han på sin finlandsvenska.
Där ser man hur olika bedömningar dom kan ha.
Fler Finnar till bilprovningen kanske vore bra.
Re: Besiktningshistorier
Sverker
Det borde ju vara deras jobb att veta hur axeln ska sitta, annars kan man ju inte säga
att den sitter fel.
Har försökt med chiltonböcker och liknande på andra bilar, men dom är inte tillräkligt "pålitliga"
Det borde ju vara deras jobb att veta hur axeln ska sitta, annars kan man ju inte säga
att den sitter fel.
Har försökt med chiltonböcker och liknande på andra bilar, men dom är inte tillräkligt "pålitliga"
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Re: Besiktningshistorier
Hmm, kanske inga 2:or och så, men kanske en lärande historia.
För länge sedan, när det ännu plitades ner besiktningsresultat på papper, ja det här var nog någon gång i början av 1990-talet.
Då hade jag en liten engelsk, helrenoverad sportvagn som aldrig ställt till några bekymmer vid besiktningen.
Det är inte den som historien handlar om. Snarare tjejen jag bad följa med för att "vackert le i kort-kort" mot besiktningsgubben. Då skulle besiktningen gå som en dans, var min ursäkt. Kanske var jag lite intresserad av henne och tänkte att det här var ju ett smart sätt att dra iväg och åka lite öppet. Var ju ändå säker på att sportkaretan skulle klara sig.
Jodå, kort-kort var det och därtill en riktigt grann flicka. Log gjorde hon också, men hela tiden åt fel besiktningsgubbe ... Hur var det möjligt? Det var nog tur att det inte blev något mer där.
För länge sedan, när det ännu plitades ner besiktningsresultat på papper, ja det här var nog någon gång i början av 1990-talet.
Då hade jag en liten engelsk, helrenoverad sportvagn som aldrig ställt till några bekymmer vid besiktningen.
Det är inte den som historien handlar om. Snarare tjejen jag bad följa med för att "vackert le i kort-kort" mot besiktningsgubben. Då skulle besiktningen gå som en dans, var min ursäkt. Kanske var jag lite intresserad av henne och tänkte att det här var ju ett smart sätt att dra iväg och åka lite öppet. Var ju ändå säker på att sportkaretan skulle klara sig.
Jodå, kort-kort var det och därtill en riktigt grann flicka. Log gjorde hon också, men hela tiden åt fel besiktningsgubbe ... Hur var det möjligt? Det var nog tur att det inte blev något mer där.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?