Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Re: MAGAM Trophy 2012 1-5 Maj

Inlägg av Sigicon » lör nov 26, 2011 18:36

Spjutet skrev:
Sigicon skrev:
Spjutet skrev:Hmm..

Undra om jag vågar föreslå detta till Långben.

Han har ju beställt lite nya prylar till SharpisJeepen utav Sigicon.

:mrgreen:
:lol: Ha-ha, ja, gör det, han behöver "rasta" av sig efter vintern.
Faktum är, att det behöver även hans Jeep :wink:

Hur går det förresten med deras prylar??

Vet ju att både Göran & Hans går i väntans tider :woot:
Det går fin-fint trots förseningar, mycket pga att bla deras axlar mm hamnade sist på tillverkningslistan efter den berömda SEMA mässan i US. Var visst 158 st före i kön :(
Men det skall vi inte diskutera här i denna tråden, kommer du till Bröt den 3e, kan du klämma på likadana :)
Hemma bra, Trailen bäst

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » lör nov 26, 2011 18:47

Men det skall vi inte diskutera här i denna tråden

Helt rätt. Var jag som spårade ur lite bara.

kommer du till Bröt den 3e, kan du klämma på likadana
Nej, jag avstår nog Brôt den 3e. Har ingen funktionell bil just nu.

Dock så pratade jag med Göran precis nyss, å han va duktigt sugen på Polen i Maj.

Vi ska bara försöka övertala våra Chefer, så att vi får åka dit.

Finns det nåt bra köpcentra i närheten där vi kan dumpa våra Chefer under veckan?

:jump:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » lör nov 26, 2011 23:23

Spjutet skrev:
Finns det nåt bra köpcentra i närheten där vi kan dumpa våra Chefer under veckan?

:jump:
Tror jag nog, enligt Andrzejs reklam verkar det bli bra, läs nedan:
" a really beautiful place and a unique atmosphere - it will definitely meet your expectations."
Kan säkert underhålla även sk chefer.
Vet ju sen innan från andra som varit därnere, att boendet om man väljer detta, brukar vara i slottsmiljö el liknande med pompa och ståt, så även själva eventet/tävlingen.
:)
Hemma bra, Trailen bäst

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » tor dec 08, 2011 19:12

Tekniska reglementet mm översatt, lååååång läsning :lol:
Hemma bra, Trailen bäst

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » mån jan 09, 2012 11:45

Goda Nyheter från Andrzej på Magam!

Gjorde en förfrågan om hur "svår" Adventure racet skulle bli, så man inte får en besk överraskning när man väl kommer dit. Extreme vet ju alla hur jäv..ig den ser ut och vara.........

Klippt fr mail.

"Hello Bengt!

Welcome in 2012 year!

The Adventure class has been created in 2011. From the begining it has had the same route as Extreme class. We found that this method didn't work out and decided to separate the routes in 2012. The Adventure class route won't be easy, but it should be easily passable for the cars with electric winch. The difficulty of this route comes up not from the hardship of the following trials, but from the timing and the passage – several dozen of kilometers each day for 5 days. Please visit our website (http://www.magamtrophy.pl) to check the details.

The undoubtedly great advantage of this rally are beautiful places and its incredible character. I am pretty sure you won't be dissapointed.
You are more then welcome to take part.

If you would manage to organize at least 5 teams, we will give you the special 20% discount on the fees.

BR
Andrzej"

Så, kan vi bli 5 team??? :woot:
http://www.magamtrophy.pl/index.php?opt ... Itemid=234 Uppdaterad info med "Dagis teckningar"
Hemma bra, Trailen bäst

jenik
Beroende

Inlägg av jenik » fre jan 20, 2012 9:30

Då är Team Sigicon "betalda och klara" och har fått en grön plutt efter namnen ;-)
Det ska bli riktigt roligt!

http://www.magamtrophy.pl/

/ c/o-drivern (eller som de säger i Polen "Piloten")
LR Discovery V8, 35"
VW California 4Motion

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » tor feb 02, 2012 9:39

Lite nyheter. Tyvärr kom inte alla bilderna med.

European participants of Magam Trophy
On the enrolment list for the Magam Trophy Rally 2012 there is the record-breaking number of participants, that is 70 teams. There are frequent participants as well as the new teams. The event regained its international character – we have registered 13 teams from abroad. The most numerous is the Latvian team – 7 cars. There are also 5 German teams and the Swedish one. 8)

There are promised to be great emotions. The competition runs in 2 classes. The most numerous Extreme class gathered 56 teams with few well-known names of participants. There is the duet of Łukaszewski and Duhanik (the winners of the last two editions), Robert Kufel, Artur Owczarek, Zbigniew Peczyński, Paweł Kado and many more that surely can contend for the place at the podium. The Adventure class seems very interesting, too. The competitors succeeding in the all-Polish events are taking part and they are playing the high stake.

We are very happy that the foreign teams decided to join us. The Latvian team is one of the leaders of the Northern European Zone (NEZ) where they race at the Latvian and Estonian Championships under the aegis of FIA. Among them there are drivers representing the different classes (TR1, TR2, TR3, Open), and Vilnis Zeiza and Edvins Vansovic are defined as the favourites. There appeared also German names known from the previous european championships, and one Scandinavian team. 8)

During 5 days (from the 1st to the 5th of May 2012) the participants will race at the area near Miastko. Every day both classes (Extreme and Adventure) are starting in the inverted order (from the last numbers on the list to the firsts).
Hemma bra, Trailen bäst

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » sön feb 19, 2012 18:32

Här finns lite info till er som ev kommer ner och beskådar äventyret. :lol:
Än är det inte försent att anmäla sig, dock dyrare ju längre tiden går.

http://www.magamtrophy.pl/index.php?opt ... Itemid=240

:D
Hemma bra, Trailen bäst

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » lör apr 21, 2012 0:06

Nu jädrar drar det ihop sig..... Alla förberedelser är i full gång, och tester mm göres på löpande band.
Alla i teamet arbetar på sitt ansvarsområde, och det känns betryggande att ha pålitliga team-members 8)

Vi som åker är -

Bengt - Förare
Jesper - C.o Driver
Morgan - Teamchef
Rasmus - Mekaniker

Som det verkar just nu är vi enda teamet från Skandinavien?! Tycker det är konstigt att ingen annan ställer upp.... :roll:
Vi kommer att köra det hela som ett sk "Äventyr" och har inga ambitioner på att nå toppen, vilket vi kan glömma med denna kärra enl Polsk expertis. Vårt primära mål är att deltaga, och komma i mål, samt att ha förbaskat roligt på vägen med nya 4x4 vänner :D

Här är senaste nyhetsmailen från Magam Trophy. (Blir en tung start med lång dag+ natt direkt)

It's time to start countdown!
The offroad marathone Magam Trophy is about to start in a week - on the 1st of May. We are expecting the first participants in the evening on the day before. At this time we start the registration and car control that will be continued the next day till midday.
The 1st of May is a bank holiday - The Day of Workers - with lots of demonstrations around the country. We are planning to celebrate this day too, by driving the line of cars to Miastko city centre. There we start at 2 p.m.. Almost straight from the ramp participants start the first stage of the rally - the night competition, that lasts until the next morning. Not all of us will get a chance to rest because at 12 p.m. the next stages start. For the 3rd and the 4th of May we are planning two stages each day: one in the mornings and one in the afternoons. Who thinks that on Saturday we just show off before the handing the prices is very wrong. We are having two very difficult stages with a break between them. The summing up of the results and announcing the prices and the honorable title of "The King of Offroad AD 2012" takes place in the evening. Would it be unbeatable in last years duo of Marcin Łukaszewski and Magdalena Duhanik? Or maybe one of our foreigner participants?
The journalists are more then welcome to visit us in Miastko and the nearby area. We would like to inform all fans that every day at our base camp you can buy the maps showing the most interesting and worth seeing places. All of you are welcome to visit our website http://www.magamtrophy.pl and our profile at facebook. All the important information will be published there up to date, as well as newest photos, movies, results and relations. At the link "Press" you will find all the current photos and press releases. Stay with us!
Hemma bra, Trailen bäst

Sigicon
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Sigicon » lör apr 28, 2012 11:39

Hej alla!

Vi kommer att försöka hinna uppdatera om tävlingen på ett grann forum jeepsweden.net http://www.jeepsweden.net/index.php?sho ... 18751&st=0

Detta för att spara tid och arbete, välkomna att hänga med om ni vill. :D

Nu är det inte långt kvar och vi åker imorgon kväll.
Om ni har några sista minutentips, så ring, pma el nåt.....

Jihaaaaa, here we go Wikings! :awesome:
Hemma bra, Trailen bäst

BorkJonas
Guru

Inlägg av BorkJonas » lör apr 28, 2012 20:41

Lycka till! :beer:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

Marcus A
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Marcus A » lör apr 28, 2012 22:26

:jump: Jag vill också :jump:

Lycka till och kör försiktigt..

Ax
Beroende

Inlägg av Ax » sön apr 29, 2012 12:03

Lycka till så får vi se om vi kan bli fler nästa år.
Fan, jävla oflyt hela ti'n!

jenik
Beroende

Inlägg av jenik » mån apr 30, 2012 19:43

http://www.jeepsweden.net/index.php?sho ... ntry116925

Tack för alla lyckönskningar, lite uppdateringar gjorda i Jeepswedentråden ovan.
LR Discovery V8, 35"
VW California 4Motion

lysy76
Användare

Inlägg av lysy76 » ons maj 02, 2012 9:49

Patrol y60 4,2D 5" 35" LWB
Patrol y60 2.8 2'' 33" LWB
Patrol k160 stock

Skriv svar