Inför 2012 SCC!

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Tänker du, ni deltaga i SCC 2012?

JAAAAA! Självklart kommer vi vara med!
9
24%
JAA! Vi kommer åka så många vi hinner, kan men troligen inte alla
17
45%
NJA, om ekonomi, tid tillåter, alla övriga tveksamma alt.
12
32%
 
Antal röster: 38

Per Esbjörnsson
Hemmastadd
Inlägg: 155
Blev medlem: tor mar 06, 2008 20:11
Ort: Växjö

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av Per Esbjörnsson » fre mar 09, 2012 18:02

:tumbup:
Gött att du jobbar lite med detta istället för Bergundaträffen :poke:
Keep on working.
Jeep Grand Wrangler

dansken
Veteran
Inlägg: 2120
Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
Ort: Åstorp

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av dansken » tis mar 20, 2012 11:43

Har nu fått klart att det blir en till tävling i cupen. Eskilstuna/gröndal är det som gäller. :woot: :woot:

Marcus A
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: mån jan 26, 2009 18:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av Marcus A » tis mar 20, 2012 17:23

Hemmaplan... fan vad nice! :jump:

Bra jobbat!!

LEIF #3183
Användare
Inlägg: 70
Blev medlem: tor okt 02, 2008 9:38
Ort: Borås

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av LEIF #3183 » ons maj 02, 2012 15:31

Hejsan! Nu blandar jag mig i... Jag kan inte det här med ORE och andra regler, så det ger jag mig inte in i. Hursom, jag körde prova på i Borås, kom sist men tyckte det var superkul ändå. Grabben och jag funderar på att åka på nästa prova på i höst (Hässleholm) eftersom det är den enda tävling jag anser att vi kan köra med våran original standardbil. Fanns det en "riktig" cup för bilar som vår med begränsningar som gör att vi har en sportslig chans är vi jätteintresserade av en tävlingssäsong.

(Annars får vi väl bygga om gammelbilen :wink: )
Land Rover DiscoveryII V8 "Moderskeppet"
Land Rover S2 swb "Plutten"

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av calle-fas » ons maj 02, 2012 16:41

LEIF #3183 skrev:Hejsan! Nu blandar jag mig i... Jag kan inte det här med ORE och andra regler, så det ger jag mig inte in i. Hursom, jag körde prova på i Borås, kom sist men tyckte det var superkul ändå. Grabben och jag funderar på att åka på nästa prova på i höst (Hässleholm) eftersom det är den enda tävling jag anser att vi kan köra med våran original standardbil. Fanns det en "riktig" cup för bilar som vår med begränsningar som gör att vi har en sportslig chans är vi jätteintresserade av en tävlingssäsong.

(Annars får vi väl bygga om gammelbilen :wink: )
Tyvärr gör det inte det. Men det beror enbart på att det är för få som kör.
Jag tror att alla inser att om challenge ska ha någon längre framtid i Sverige så måste det finnas en väg för nya team in i sporten.

Jag skulle mer än gärna se, och bidra till, att vi kunde ha två eller flera klasser. I dagsläget får vi dock leva med problem som att vissa får avstå att köra tävlingar på hemmaplan för att de behövs som funktionärer.

Kul att du är sugen ändå Leif. Det ger motivation inför framtiden.
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

LEIF #3183
Användare
Inlägg: 70
Blev medlem: tor okt 02, 2008 9:38
Ort: Borås

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av LEIF #3183 » tor maj 03, 2012 8:41

Hur många funktionärer behövs för att genomföra en tävling? (Överväger i vilken mån jag kan engagera mig i sporten i övrigt.)
Land Rover DiscoveryII V8 "Moderskeppet"
Land Rover S2 swb "Plutten"

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av BorkJonas » tor maj 03, 2012 11:41

LEIF #3183 skrev:Hur många funktionärer behövs för att genomföra en tävling? (Överväger i vilken mån jag kan engagera mig i sporten i övrigt.)
Det behövs egentligen bara tre personer.
1. Tävlingsledare
2. Domarordförande
3. Chefstekniker.
(4. Miljö ansvarig, men denna post kan innehavas av någon av ovanstående)

Vi har haft ganska många tävlingar med enbart dessa funktioner.

Vore jättetrevligt om fler vill engagera sig! :tumbup:

Det som är det stora jobbet och svårt att få till är egentligen inte funktionärer utan det faktum att någon skall engagera sig att dra igång tävlingen, lägga banor, fixa praktiska saker runt om kring och helt enkelt "projekt leda" det hela. Det är väl tyvärr så att detta mestadels görs utav samma personer (även om fler och fler i åtminstone Borås Jeep Klubb börjar engagera sig). Dessa personer vill också tävla, har familj, jobb och diverse andra intressen. :mrgreen:
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

LEIF #3183
Användare
Inlägg: 70
Blev medlem: tor okt 02, 2008 9:38
Ort: Borås

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av LEIF #3183 » tor maj 03, 2012 13:00

BorkJonas skrev:
LEIF #3183 skrev:Hur många funktionärer behövs för att genomföra en tävling? (Överväger i vilken mån jag kan engagera mig i sporten i övrigt.)
Det behövs egentligen bara tre personer.
1. Tävlingsledare
2. Domarordförande
3. Chefstekniker.
(4. Miljö ansvarig, men denna post kan innehavas av någon av ovanstående)

Vi har haft ganska många tävlingar med enbart dessa funktioner.

Vore jättetrevligt om fler vill engagera sig! :tumbup:

Det som är det stora jobbet och svårt att få till är egentligen inte funktionärer utan det faktum att någon skall engagera sig att dra igång tävlingen, lägga banor, fixa praktiska saker runt om kring och helt enkelt "projekt leda" det hela. Det är väl tyvärr så att detta mestadels görs utav samma personer (även om fler och fler i åtminstone Borås Jeep Klubb börjar engagera sig). Dessa personer vill också tävla, har familj, jobb och diverse andra intressen. :mrgreen:
Jag kan tänka mig att det behövs funktionärer ute i banan också?? Det kanske är på gång långsiktigt om fler och fler engagerar sig :) Personligen kan jag ju ingenting, ännu, men stå och vinka ute i en bana tror jag nog att jag skulle kunna ställa upp med.

När det gäller oss nybörjare/standardbilförare kanske man skulle kunna tänka i lite enklare banor. Åtminstone för min del är det ju inte prispengarna som lockar, utan mer att det driver mig lite längre när tävlingsmomentet kommer med i bilden.
Några ogrundade funderingsförslag från min sida: # Enklare inofficiella tävlingsupplägg i samband med öppna träffar. # Klass för standardbilar öppnar för deltagare som idag inte anmäler sig. # Påfarter till specialproven i de seriösa tävlingarna som är såpass enkla att standardbilar skulle kunna ställa upp och försöka sig på några av kontrollerna.
Land Rover DiscoveryII V8 "Moderskeppet"
Land Rover S2 swb "Plutten"

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Re: Inför 2012 SCC!

Inlägg av calle-fas » ons maj 23, 2012 13:00

LEIF #3183 skrev:
BorkJonas skrev:
LEIF #3183 skrev:Hur många funktionärer behövs för att genomföra en tävling? (Överväger i vilken mån jag kan engagera mig i sporten i övrigt.)
Det behövs egentligen bara tre personer.
1. Tävlingsledare
2. Domarordförande
3. Chefstekniker.
(4. Miljö ansvarig, men denna post kan innehavas av någon av ovanstående)

Vi har haft ganska många tävlingar med enbart dessa funktioner.

Vore jättetrevligt om fler vill engagera sig! :tumbup:

Det som är det stora jobbet och svårt att få till är egentligen inte funktionärer utan det faktum att någon skall engagera sig att dra igång tävlingen, lägga banor, fixa praktiska saker runt om kring och helt enkelt "projekt leda" det hela. Det är väl tyvärr så att detta mestadels görs utav samma personer (även om fler och fler i åtminstone Borås Jeep Klubb börjar engagera sig). Dessa personer vill också tävla, har familj, jobb och diverse andra intressen. :mrgreen:
Jag kan tänka mig att det behövs funktionärer ute i banan också?? Det kanske är på gång långsiktigt om fler och fler engagerar sig :) Personligen kan jag ju ingenting, ännu, men stå och vinka ute i en bana tror jag nog att jag skulle kunna ställa upp med.

När det gäller oss nybörjare/standardbilförare kanske man skulle kunna tänka i lite enklare banor. Åtminstone för min del är det ju inte prispengarna som lockar, utan mer att det driver mig lite längre när tävlingsmomentet kommer med i bilden.
Några ogrundade funderingsförslag från min sida: # Enklare inofficiella tävlingsupplägg i samband med öppna träffar. # Klass för standardbilar öppnar för deltagare som idag inte anmäler sig. # Påfarter till specialproven i de seriösa tävlingarna som är såpass enkla att standardbilar skulle kunna ställa upp och försöka sig på några av kontrollerna.
Jättekul att intresset finns Leif.

Vi jobbar på att få till något mer där även nybörjare kan köra. Inget klart än, men det finns en ambition. :)
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

Skriv svar