Här snackar vi challenge
Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas
-
Spjutet
- Guru
- Inlägg: 3287
- Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
- Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
-
Kontakt:
Inlägg
av Spjutet » ons maj 25, 2011 22:01
oxyjohan skrev:MrHawk skrev:
Vi kom ju runt med en bakhjulsdriven bil på 32" däck så.

Jo... fast ni hade ju
2 fungerande vinchar oxå

AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!
Mail: enesberg[A]gmail.com
-
MrHawk
- Moderator
- Inlägg: 8401
- Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
- Ort: Hestra
-
Kontakt:
Inlägg
av MrHawk » tor maj 26, 2011 7:38
Spjutet skrev:oxyjohan skrev:MrHawk skrev:
Vi kom ju runt med en bakhjulsdriven bil på 32" däck så.

Jo... fast ni hade ju
2 fungerande vinchar oxå

Jo, men det hade funkat med en winch åsså, men helt utan winch hade ingen kommit runt banan tror jag. Fast det va inte många ställen på slingan som va jäkliga.
I aim to misbehave
-
dansken
- Veteran
- Inlägg: 2120
- Blev medlem: lör mar 04, 2006 20:14
- Ort: Åstorp
Inlägg
av dansken » fre maj 27, 2011 15:18
Marcus skrev:Spjutet skrev:Fast att en Suzuki med 31" skulle klara slingan
UTAN PROBLEM ser jag som en omöjlighet
Har någon påstått det?

Jag påstår fortfarande att det hade gått o köra med en suzuki m 31or o winch, utan problem...
Det handlar ju om hur man kör, man måste tänka innan så att man väljer rätt spår...
-
Andreas B
- Rutinerad
- Inlägg: 433
- Blev medlem: ons nov 14, 2007 9:13
- Ort: Borås
Inlägg
av Andreas B » fre maj 27, 2011 20:37
hej Kan hålla med lenni men det är inte så lätt att alltid hålla rätt spår när det är tävling själv gjorde jag bort mig i extremprov 2 o sänkte toyan så jag inte kom upp för egen maskin

. Jag tycker banan var bra nivå på i allafall det man fick testa på det skall inte vara för lätt det skall ju vara en utmaning problemet är ju bara att kunna behålla lugnet för då håller allt. MVH Andreas
Suzuki 416 Challengeräser!
-
sugga
- Hemmastadd
- Inlägg: 184
- Blev medlem: tor feb 16, 2006 20:47
- Ort: Långtutiskogen, Småland
-
Kontakt:
Inlägg
av sugga » fre maj 27, 2011 20:41
Slingan och även specialproven var helt ok i lagom nivå och mycket skoj. Bättre nivå på slingan än Ökna.
Upplägget och poängräkningen blev bättre men det blev ändå lite "speedchallenge"
Läser man ORE så får slingan inte vara för svår och hastigheten får inte premieras. (ORE 2:1 "Gemensamt för dessa grenar är att det inte finns något hastighetsmoment utan resultatet ska bygga på precision, uthållighet eller idealtid samt genomförs i lätt terräng.")
Jag vill dock påpeka att det inte får bli för lätt då blir det inte lika skoj.
En tanke är att man kanske kunde delat slingan på mitten och därmed fått fler som körde på söndagen, i och med att den var lång och många inte vill eller kan "flyga" fram i skogen. Alternativt kan man köra lite längre på natten och få lite mer mörkerkörning och skippar söndagen helt.
Till nästa tävling önskas ett upplägg som även motionerar hjärnan och inte bara högerfoten. (vet att christer har ett annat upplägg på gång)
Tack Jimmy, Lenni mfl för en rolig helg!
-
PHA
- Rutinerad
- Inlägg: 257
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 8:56
- Ort: Näsum
-
Kontakt:
Inlägg
av PHA » lör maj 28, 2011 16:08
[quote="sugga Till nästa tävling önskas ett upplägg som även motionerar hjärnan och inte bara högerfoten. (vet att christer har ett annat upplägg på gång)
Tack Jimmy, Lenni mfl för en rolig helg![/quote]
Äntligen någon som förstår vad Challenge går ut på!!!!

-
broman
- Användare
- Inlägg: 96
- Blev medlem: tor jun 25, 2009 19:51
- Ort: bad gastein
Inlägg
av broman » lör maj 28, 2011 21:47
tävlingen var skitkul och banan kanon, vi orutinerade tyckte den var svår, men inte för svår.
att det gick sönder bevisar bara att vi var dåligt förberedda och att man inte ska chansa..
en tanke kunde vara att lägga söndagen lite senare, typ kl. 09-14
jag tror att fler hade försökt laga sina bilar till dag två då.
Återigen TACK till er som orkar fixa med allt vad det innebär.
/anders
kzj 70
kzj 73
Landcruiser 80
lj 73