SCC 2# Borås

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JeepMicke
Användare
Inlägg: 57
Blev medlem: ons aug 27, 2008 16:05

Inlägg av JeepMicke » sön maj 22, 2011 22:50

Spjutet rekar djupet... Betyder tummen upp att det är "grunt nog" att köra? :D

Bild
Jeep Wrangler JK Unlimited Rubicon | OME | 37" Cooper STT | G2 5.13 | AEV Procal | ARB bumper | Warn 9.5cti | www.jeepsweden.net

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Inlägg av BorkJonas » sön maj 22, 2011 23:12

Jag vill passa på att tack Jimmy, Jocke och Lenni m.fl. inblandade för en supertrevlig tävling. Ni hade gjort ett grymt jobb med att lägga slinga och specialprov.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

calle-fas
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: sön jan 28, 2007 20:41
Ort: Floda
Kontakt:

Inlägg av calle-fas » sön maj 22, 2011 23:34

BorkJonas skrev:Jag vill passa på att tack Jimmy, Jocke och Lenni m.fl. inblandade för en supertrevlig tävling. Ni hade gjort ett grymt jobb med att lägga slinga och specialprov.
Och du gjorde tydligen ett grymt jobb med att köra dem. Grattis!
Calle[FAS] - Det är bara roligt!
Team RW White Bug
Land Rover Defender 110 Td5 -00

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » mån maj 23, 2011 12:59

Tack alla för en bra tävling, vi hade skitkul :)

Johan/Team Banzai
TEAM HORRED CUSTOMS

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån maj 23, 2011 18:04

Spjutet skrev:Söker efter TVÅ FRÄSCHA DÖRRAR & VÄNSTER FRAMSKÄRM till min LJ70
Mördade du inte höger framskärm när du kysste trädet åsså? :poke:

Priset på plåtdelar till toyota måste ha flerdubblats över denna helgen i sverige :lol: :lol:

Stooooort tack till alla inblandade arrangörer samt tävlande för en supertrevlig tävling :yeaah:

Tävlingen började inte så bra för våran del då jag efter 500m vid dom första lite större stenarna knäckte ett framblad o mörda diverse stötdämpare o lite annat på samma sida. Efter att ha suckat ett par ggr så rota vi fram lite slangklämmor o spännband och fixerade bladet. Vi bröta vidare till specialprov 1 och kom precis upp till kontrollen då Johan på väg in i sektionen haverera drivaxel och ARB:n fram = noll drivning fram kvar. Samtidigt som han wincha sig ur sektionen så hoppa min fjäder loss igen o tryckte in däcket i kofångaren så jag inte kom längre. Upp med bilen igen och dit med slangklämmorna igen, denna gången så fixera vi dom med fältmekanikerns bäste vän, silvertejpen! så att slangklämmorna inte kunde glida loss igen. Just hä med två ganska trasiga bilar så va vi på gränsen att ge upp. Men tyckte det va lite tråkigt för våran engelska kompis som kommit för att va med så jag sa att vi tar det försiktigt och kör på tills det inte går mer. Och jävlar va bra det gick trots en bil med bakhjulsdrift och en som knappt kunde fjädra utan att hela framvagnen levde loss o käcka däck mot diverse kanter i hjulhuset.

Men runt kom vi, det tog 11h att komma varvet runt, men vi tog faktiskt en hel del sektioner och faktiskt ett av extremproven som gynnade såpass lätta bilar, med knappt nån luft alls i 35:orna så flyter suzukin bra på mossen :) Efter att med adrenalitet på topp kommit imål och åtnjutit lite käk i kvällsmörktet så va det några timmars sömn och sen upp igen för dag 2.

Söndagen så sa vi att vi satsar på att ta ett varv bara o ta det lugt, och finns tid så kanske vi kunde ta några av dom sista sektionerna. Dock ville bilarna annorlunda. En kilometer in så hoppa bladet isär igen, denna gången hade slangklämmorna gått av helt och inga fler fanns att uppbringa i bilarna, men jag kämpa på ett tag till med lite trevliga metall mot metalljud under bilen o ett däck som käka skärmkant mest hela tiden.. Kom en bit till, men sen drog johan som våldat runt sin bil hela dagen igår kardanen i en sten som slog av öronen till korsen. Så med en lutande bil så fick jag winchandes dra upp johan på platt mark och sen valde vi att lägga ner för dagen och slicka såren lite.

Min bil bultades ihop efter att ha tiggt ihop lite fler slangklämmor (stort tack!) Då båda bilarna skulle rulla hem så kom vi efter lite funderande på att min bakkardan borde passa på johans bil och jag hade ju drivning fram. Så jag lämnade boråsskogen med en lätt lutande bil numera med framhjulsdrift och johan med min bakkardan, resan hem gick inte fort kan jag säga då min kardan fram är lite för brant för att köra fort med :lol: men hem kom vi utan det minsta problem :)

Nu blir det att åka ner o fixa ihop bilen så jag kan ta mig till jobbet normalt igen :) Tur att päronen är på semester några dagar så jag kunde låna bil :)

Till nästa tävling så kommer det nog ha hänt en hel del med bilen, en massa nya modifieringar inplanerade nu :beer:
I aim to misbehave

Spjutet
Guru
Inlägg: 3287
Blev medlem: tis sep 11, 2007 20:51
Ort: Bollebygd N 57° 39.459', E 12° 37.967'
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » mån maj 23, 2011 20:03

MrHawk skrev:
Spjutet skrev:Söker efter TVÅ FRÄSCHA DÖRRAR & VÄNSTER FRAMSKÄRM till min LJ70
Mördade du inte höger framskärm när du kysste trädet åsså? :poke:

Priset på plåtdelar till toyota måste ha flerdubblats över denna helgen i sverige :lol: :lol:


Jo, jag mördade den oxå :lol: Men jag hade en sån redan, därav att endast VÄNSTER sökes.


Det är ju Lenni som har monopol på begagnade delar till Toyota, så det blir väl han som får styra priserna :roll:
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

juckan
Användare
Inlägg: 15
Blev medlem: ons jun 28, 2006 21:29
Ort: Borås

Inlägg av juckan » mån maj 23, 2011 23:32

Va rättså seg i söndags kväll efter ha sprungit runt i skogen me Jimmy i 4 dagar sammanlagt :wink: Kul o höra att ni tyckte om banorna som vi gjorde :)

Lätt den roligaste tävlingsformen inom offroaden tycker ja!!

Här kommer lite bilder!

http://www.pixbox.se/alb_show_id1225500_page0.html

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Inlägg av macke » tis maj 24, 2011 15:43

Jävlar vad Toyotorna hade satt sig :D
TGB 13

oxyjohan
Beroende
Inlägg: 1072
Blev medlem: mån apr 06, 2009 22:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tis maj 24, 2011 16:02

MrHawk skrev: Vi bröta vidare till specialprov 1 och kom precis upp till kontrollen då Johan på väg in i sektionen haverera drivaxel och ARB:n fram = noll drivning fram kvar.


:oops:
MrHawk skrev: Och jävlar va bra det gick trots en bil med bakhjulsdrift och en som knappt kunde fjädra utan att hela framvagnen levde loss o käcka däck mot diverse kanter i hjulhuset.


:imwstupid:
MrHawk skrev: Kom en bit till, men sen drog johan som våldat runt sin bil hela dagen igår kardanen i en sten som slog av öronen till korsen.



:rock:
TEAM HORRED CUSTOMS

Andreas B
Rutinerad
Inlägg: 433
Blev medlem: ons nov 14, 2007 9:13
Ort: Borås

Inlägg av Andreas B » tis maj 24, 2011 16:35

Hej Vill oxå ställa mig i skaran otacka arrangörena och jonas till en välförtjänt vinst Sen angående att toyona sjunker kan jag instämma det var nämligen min den vita med gojja över huven det hå let kostade mej några remmar sammt en st 2,4td motor :cry: tidigare på dagen rök en kardan sammt en drivknut framm. Vill även tacka team röd med sin Blazer och team blå som hjälpte mig att få ut toyan ur skogen. Tack för en trevlig helg. :lol:
Suzuki 416 Challengeräser!

Karhinen
Hemmastadd
Inlägg: 141
Blev medlem: tor jul 22, 2010 21:29
Ort: Tvärred, Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av Karhinen » sön maj 29, 2011 21:40

Här (en liten stund senare än alla andra) kommer ett gäng bilder från helgen.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... b03547ed98

Mycket trevligt att gå runt och kika på tävlingen.
"Birk", Willys CJ3B - 46 35" Bogger, B23 turbo.

Skriv svar