Anmälda team till scc 1 i ökna.

Här snackar vi challenge

Moderatorer: MrHawk, Marcus, AtEase, volvojonas

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » fre apr 08, 2011 14:53

BorkJonas skrev:
Marcus skrev:Då jag spenderat natten svetandes i sängen med 39 graders feber måste tyvärr lag "hur stavas vinna?" lämna walkover på denna tävling.... djävligt surt men man måste tänka på hälsan när man närmar sig 40 strecket....

Har smsat lennie detta, men har inte fått bekräftelse på att han emottagit detta sogliga besked, men om någon kan framföra detta en gång till så vore det toppen.

Lycka till alla ni andra som nu faktiskt fått en realistisk chans att kunna vinna tävlingen... hehehehehehihihi :D :D
TRÅKIGT!!! Jag skall meddela Lenni! Krya på dig....
Tack, jag försöker inte titta ut genom fönstret så jag slipper se att solen antligen skiner och det börjar kännas vårigt...
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » fre apr 08, 2011 18:07

Fan va trist.

Nu rullar jag från mölndal mot skogarna i öster.
I aim to misbehave

Marcus A
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: mån jan 26, 2009 18:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Marcus A » fre apr 08, 2011 21:21

Kör hårt men ta det försiktigt :)
Lycka till!!!

Får försöka att få klart min bil till nästa tävling ist...

Marcus
OffroadGeek
Inlägg: 4857
Blev medlem: sön feb 26, 2006 19:40
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Marcus » lör apr 09, 2011 12:13

Nu har starten gått....... :cry: Jag sitter hemma i soffan och mår skit, både av förkyllningen och anspänningen som släpper när jag inser att jag inte är med och har skitkul.... fan.


Men vädret verkar ju perfekt på denna första tävling för året... vilket gör mig lite glad då alla kompisar har en kanon dag i skogen!!
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön apr 10, 2011 12:54

Först o främst vill jag tacka Frank och Ernie för hjälpen att få min bil till tävlingen efter ett spektakulärt hjullagershaveri på motorvägen utanför ulricehamn. :beer: :notworthy:

När jag väl va framme och det va runt 1h till start märkte jag att det saknades blad i ett av fjäderpaketen bak, skifta runt lite blad o tejpa fast lite brickor som distanser o grejade så höll det faktiskt bra sen, o självklart rensa jag gängorna på ena u-bulten när jag drog fast det igen... :cussing:

O när vi väl skulle starta så bara tvärdog johans bil, all el stendog. Lite mätande o pillande så hoppa den igång helt plötsligt igen.

Så vi fick kört en 7h iaf, sen packa vi ihop o åkte hem, vågade inte riskera bilarna mer med 30mil hem.

Va kul att träffa lite folk från forumet man inte sett innan åsså :D

Vi slickar såren lite och siktar på iaf borås och kanske växjö.
I aim to misbehave

frank
Veteran
Inlägg: 2418
Blev medlem: tis aug 29, 2006 8:21
Ort: ulricehamn

Inlägg av frank » sön apr 10, 2011 13:18

MrHawk skrev:Först o främst vill jag tacka Frank och Ernie för hjälpen att få min bil till tävlingen efter ett spektakulärt hjullagershaveri på motorvägen utanför ulricehamn. :beer: :notworthy:
Inga problem :wink: klart man ställer upp om man finns i närheten och kan hjälpa till.


Kommer snart lägga upp lite bilder och film från tävlingen.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

ernie
Beroende
Inlägg: 1239
Blev medlem: fre mar 17, 2006 2:35
Ort: Ulricehamn

Inlägg av ernie » sön apr 10, 2011 16:24

MrHawk skrev:Först o främst vill jag tacka Frank och Ernie för hjälpen att få min bil till tävlingen efter ett spektakulärt hjullagershaveri på motorvägen utanför ulricehamn. :beer: :notworthy:
Säger som Frank, klart man ställer upp o hjälper till när man kan :D
Kan väl hojta till när du kommer hit med navet så ja kan flytta ut min lastbil ur garaget igen. Hjälmen är ingen brådska med så den kan vi ta vid nästa träff eller nått.

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis apr 12, 2011 17:56

ernie skrev:Säger som Frank, klart man ställer upp o hjälper till när man kan :D
Kan väl hojta till när du kommer hit med navet så ja kan flytta ut min lastbil ur garaget igen. Hjälmen är ingen brådska med så den kan vi ta vid nästa träff eller nått.
Mitt reservnav jag hade hemma hade jag visst redan vart o lånat grejer ifrån, men löser det på nåt sätt under veckan, så kommer la upp i helgen en sväng oom det funkar?
I aim to misbehave

Skriv svar