1:a challenge/trophy tävlingen.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Helt rätt men alla dom hade helt plåt tak. Ja va tvungen att sätta i en båge/hockeymål i min Vitara, pga att ja har glasfiberkåpa på den.målarn skrev:Var väll många bilar i borås som hade heltäckande tak men inga burar, eller har jag fel?
Det är väl så att går hela eller delar av taket att tabort så är det inte heltäckande o då måste man ha en båge eller en bur.
ORE-T 6.5 Skyddsbur
Om fordonet har original heltäckande plåtkaross med tak och dörrar bör buren bestå av:
(A) Huvudbåge och (D) bakåtsträva, s.k. hockeymål.
Tar detta som att även om man har heltäckande tak ska man ha bur!
Men men det är väll bara att börja bocka rör då, fan nu blev det mkt
Om fordonet har original heltäckande plåtkaross med tak och dörrar bör buren bestå av:
(A) Huvudbåge och (D) bakåtsträva, s.k. hockeymål.
Tar detta som att även om man har heltäckande tak ska man ha bur!
Men men det är väll bara att börja bocka rör då, fan nu blev det mkt
Merca Geländewagen 300TD
-
- Veteran
- Inlägg: 1533
- Blev medlem: lör feb 28, 2009 13:51
- Ort: Ulricehamn
Det är väldigt stor skillnad på "bör" och "ska"målarn skrev:ORE-T 6.5 Skyddsbur
Om fordonet har original heltäckande plåtkaross med tak och dörrar bör buren bestå av:
(A) Huvudbåge och (D) bakåtsträva, s.k. hockeymål.
Tar detta som att även om man har heltäckande tak ska man ha bur!
Men men det är väll bara att börja bocka rör då, fan nu blev det mkt
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared
och allt handlar ju om Ditt liv vid en ev. olycka.
Hyffsat klen tröst att det inte "krävdes" skyddbåge den dagen man rullar & taket trycks in där du vanligtvis sitter
Better be safe than sorry i det fallet.
Min tanke bara.
//F
Hyffsat klen tröst att det inte "krävdes" skyddbåge den dagen man rullar & taket trycks in där du vanligtvis sitter
Better be safe than sorry i det fallet.
Min tanke bara.
//F
*Fredrik Bergström*
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
http://lastbilsservice.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör:
300GD
X5 35D
Hejsan, ett litet tips, gå med i nån motorklubb som sysslar med offroad, det finns alltid nån som Arne som kan hjälpa dig att göra rätt från början.målarn skrev:oki, jag ska leta bur..
NOG OM DETTA!!!
Skall du tävla skall buren vara tillverkad på ett visst sätt med rätt rör.
Det är alltid lättast att göra rätt från början. Att komma till en tävling med stora förhoppningar och bilen inte klarar en besiktning, är ingen höjdare.
Lycka till.
Sam