Hej!
Är lite nyfiken på hur ni gjort när ni bytt trösklarna mot fyrkantsrör. Har en Vitara med rätt ruttna trösklar och vill ha det lite starkare och mer hållbart. Känns enklare att svetsa dit något rejält och slippa finliret. Har ni bilder att visa blir jag ännu gladare. Bild på mitt "lik".
http://forumbilder.se/I613G/vitaran-hf
Trösklar?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Trösklar?
Mät, kapa. mät mer, kapa.... svetsa....
I mitt fall ( ZJ ) kapades all gammal plåt bort och endast bältesinfästningarna lagades och fälldes in i balken.
I mitt fall ( ZJ ) kapades all gammal plåt bort och endast bältesinfästningarna lagades och fälldes in i balken.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6
Re: Trösklar?
Jag gjorde det på min XJ, jag höll upp fyrkantsröret mot bilen, och markerade med tusch.
Sen så tog jag vinkelslipen och skar bort längs markeringen.
Sen var det bara att helsvetsa och måla
Sen så tog jag vinkelslipen och skar bort längs markeringen.
Sen var det bara att helsvetsa och måla
"If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together"
-Gears 5 ending credits
Jeep JKU (Raptor Lined) -07
VW Polo 1.4 tdi - 16
Jeep XJ HO -92, Såld
Comanche -88, Såld
-Gears 5 ending credits
Jeep JKU (Raptor Lined) -07
VW Polo 1.4 tdi - 16
Jeep XJ HO -92, Såld
Comanche -88, Såld