Mobilabbonemang - Vad har ni?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gustavsson
Beroende
Inlägg: 1161
Blev medlem: tor jul 16, 2009 9:40
Ort: Värnamo

Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av Gustavsson » fre jan 04, 2019 11:39

Vad använder ni och hur funkar det?

Jag har använt Telenor, (Vodafone/Europolitan) i snart 20år och fick en funderare när jag kollade surfmängden jag använt senaste tiden. Mindre än 4Gb (av 20Gb) på en månad och betalar 329:- för det.. Hallon till exempel erbjuder samma för 99:-
Är dock nöjd med hur det funkar, täckning osv.

Men vad använder ni andra? + och -
Toyota LJ70 -86. 8274 m bow2, Torsen fram, svetsat bak.
BMW 520dt M-sport -08, 42000mil till salu
BMW 520dt M-sport -15 (ersättaren)
Iveco 59.12 -93
Z1000 -08

Bygger LJ70 med BMW-diesel och portaler i fyrlänk F/B.

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av MattisH » fre jan 04, 2019 15:08

Hallon, går i 3s när och fungerar hur bra som helst. Dessutom får man spara surfen som man inte utnyttjar, vilket är väldigt bra!
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

zvarovski
Användare
Inlägg: 80
Blev medlem: sön nov 18, 2012 14:38
Ort: Skellefteå

Re: Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av zvarovski » fre jan 04, 2019 15:51

Vimla är billigt, och ännu billigare om man är student eller pensionär, där får man också en startsurfmängd och vid månadens slut sparas överbliven suf i en pott upp till 100g tror jag det var, kör det åt ungarna o det är billigaste jag hittat, verkar funka bra i skelleftetrakten där vi bor. Tror dom använder Telenors nät

mvh

/Z
Chevrolet Silverado k2500 -91

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av Fisketorp » fre jan 04, 2019 18:35

Har Hallon 4Gb och är nöjd med det.
Använder sällan mängden så det sparas i pott upptill 100Gb.

Går ju alltid kolla täckningskartor på leverantörens sidor, men vet inte om de stämmer mot verkligheten.
Är ganska nöjd med mottagning, men bäst var ju när man låg på Telias nät med en gammal leverantör jag hade, de bytte tyvärr till telenors nät, och jag märkte skillnad.

Halebop använder Telias nät har jag för mig, tänkte ta det tills jag såg att man kan inte spara i större pott än vad man har i abonnemanget (om jag förstod det rätt)
Men 169:-/mån för 4gb surf och 100samtal/1000sms är ju inget dåligt pris för ett bra abonnemang

Då vi ibland bor i vårat torp, är det skönt att ha den där potten med surf, om man vill se på lite filmer.
Tror man får 25Gb i startpaket också med Halebop.

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Re: Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av Frontera » lör jan 05, 2019 12:43

Jag kör med hallon och är mycket nöjd

mr.christian
Rutinerad
Inlägg: 348
Blev medlem: sön mar 09, 2014 0:12
Ort: Karlskrona, Blekinge

Re: Mobilabbonemang - Vad har ni?

Inlägg av mr.christian » mån jan 07, 2019 14:57

Enligt uppgift är det bara Telia som har 2G (+givetvis 3G och 4G) så om man är lite offroad och inte "mitt i city" så finns det fördelar. Jag använder Telia och inget att klaga på utöver möjligen priset... Nya operatören Fello går också i Telias nät, ingen övrig erfarenhet av dem.
Har kollegor som har Telenor (de flesta i Karlskrona 😉) och man märker att de tappar mottagning betydligt oftare än vad jag gör, och sen har de en "för djävlig" kundtjänst som vägrar säga upp eller minska omfattning på abb. Har haft ett firmaabb hos Telenor och när företaget köptes upp så skulle jag säga upp abonnemanget och det var ett helvete, må jag säga! Hamnade i ett moment 22, de skulle ha registreringsbevis från det uppköpta företaget för jag kunde inte göra det själv, men det var inga som helst problem att skicka räkningarna till mig! Nej, aldrig i helvete skulle jag skaffa abb hos Telenor igen! Har mitt bredband hos Tele2 och det har heller varit några problem med dem

Skriv svar