Jeepsweden verkar ligga nere

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jai134
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons sep 20, 2017 7:40

Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av jai134 » mån okt 29, 2018 7:58

Har jeepswedens forum upphört? Jag länkas till Facebook när jag skriver "jeepsweden.net" och söker jag efter en viss tråd jag skulle vilja fortsätta blir det felmeddelande 404!

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av gubbstrutten » mån okt 29, 2018 8:59

jai134 skrev:Har jeepswedens forum upphört? Jag länkas till Facebook när jag skriver "jeepsweden.net" och söker jag efter en viss tråd jag skulle vilja fortsätta blir det felmeddelande 404!
För mig länkas jag till JCS? :vetej:
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

jai134
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons sep 20, 2017 7:40

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av jai134 » mån okt 29, 2018 12:03

Vad skriver du in för adress då?
Ah. Nu såg jag! Du länkas till jeep club Sweden. Är det när du skriver in jeepsweden.net i sökfältet eller missförstår vi varandra?

HRC
Rutinerad
Inlägg: 452
Blev medlem: sön mar 29, 2009 20:35
Ort: Järfälla

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av HRC » mån okt 29, 2018 15:43

Jeepsweden.net är nerlagt och "överfört" till Fejjan. Det är bedrövligt. Som om Facebook skulle kunna ersätta ett riktigt nätforum med alla dess specialfunktioner och fördelar! Fejjan är helt oanvändbart för sånt och jag förstår inte hur det kunnat bli såhär, att forumen dör och folk går över till att försöka låta Fejjan ersätta dem. Det går ju inte. Nu är det bara det här forumet kvar för jeepfolk. Måtte DET aldrig läggas ner!
Grand Cherokee 4,7 2000
Cherokee 4.0 2001

Iznogoud
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: lör maj 07, 2016 14:47
Ort: Sandviken

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av Iznogoud » mån okt 29, 2018 17:19

Det tråkigaste är att vi försökte ta över driften av forumet och behålla den info som fanns samlad under årens lopp där, men fick inte ens ett svar av micke som drev forumet. :(
För de lokala runt Sandviken Gävle finns numera vårt eget, nystartade forum sandvikensjeepklubb.se som lades upp istället.
Grand Cherokee ZJ -95 4.0 höjd 4,5" på 33"
Grand Cherokee ZJ -96 4.0 original dragbil
+ ett gäng reservdelsbilar, både V8 & I6

jai134
Hemmastadd
Inlägg: 114
Blev medlem: ons sep 20, 2017 7:40

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av jai134 » mån okt 29, 2018 19:10

Det var verkligen synd!

BadAssWilly
Användare
Inlägg: 28
Blev medlem: ons okt 31, 2018 20:59

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av BadAssWilly » ons okt 31, 2018 21:04

Verkligen trist, och framför allt som det hanterades.
Hoppas alla kunniga jeepers kommer hit och dom som behöver fixa sitt självförtroende hänger på FB.

Willy
JKUR

Lars 9k
Forumräv
Inlägg: 805
Blev medlem: tis nov 25, 2014 21:28
Ort: Eslöv

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av Lars 9k » tor nov 01, 2018 9:29

Instämmer, trist att inte kunna tjata där men framförallt gigantiskt med värdefull information som försvann!!
—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—-—
/Claesson
SORK, Skånes Offroad Klubb
Jeep ZJ-93 V8

Garagetråd: http://www.overlanding.nu/forum/index.p ... rwannabee/

Theo
Användare
Inlägg: 16
Blev medlem: mån maj 01, 2017 21:44
Ort: Skutskär
Kontakt:

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av Theo » tis nov 06, 2018 11:36

Ja, otroligt tråkigt är det. Inte mycket att göra när ägarna bestämt sig för vad dom vill göra redan.

Men som Iznogoud nämnde så finns https://sandvikensjeepklubb.se" onclick="window.open(this.href);return false; uppe och försöker agera substitut så gott det går. Vi har förresten haft problem med nya konton som registrerats, men det ska vara åtgärdat nu.

Så registrera er där så kan vi försöka få tillbaka lite av den gamla JeepSweden -andan :)
Medlem i Sandvikens Jeepklubb.
Bli medlem du också!
:tumbup:

Min urspårade Jeep Cherokee XJ -91

pelle_chanslos
Användare
Inlägg: 26
Blev medlem: ons nov 14, 2018 21:18

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av pelle_chanslos » ons nov 14, 2018 21:25

Instämmer med samtliga, mycket tråkigt att det försvann. Var uppenbart att admin inte ville att det skulle tas över av någon annan utan att alla skulle "följa med" till facebook..

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av MrHawk » tor nov 15, 2018 11:09

Facebook må va smidigt till mycket då "alla" har det, men förstår inte varför så många flyr forumen när FB är rent kasst på det som forumen är bra på.

Tråkigt som sagt.
I aim to misbehave

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av gubbstrutten » tor nov 15, 2018 11:49

MrHawk skrev: tor nov 15, 2018 11:09 Facebook må va smidigt till mycket då "alla" har det, men förstår inte varför så många flyr forumen när FB är rent kasst på det som forumen är bra på.

Tråkigt som sagt.
Trenden för många bilmärkesforum är att de är mer eller mindre döda = inte mycket aktivitet längre.
Svenska Citroen Klubben, Svenska Land Rover Klubben med flera forum är utarmade.
Lada-Niva.se fortsätter som förut. :jump:
Jeep Club Sweden vet jag inget om - de flesta härjade ju redan tidigare på Jeepsweden, som nu är nerlagt. :cry:
Willys Jeep Klubb har jag inte besökt på länge så om dom är jag obekant.
Jeepåkarna får väl köpa Niva och uppsöka deras trevliga forum(som furumisterna själva håller under armarna ekonomiskt genom blygsam sponsring(även jag :lol: )). :D

Men allra mest saknar jag BA´ZUKI som så förnämligt drevs av Lasse Larsson, Suzican.
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

Flupp
Hemmastadd
Inlägg: 118
Blev medlem: ons feb 13, 2013 17:41
Ort: Sandviken

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av Flupp » tor nov 15, 2018 14:58

Jag kommer aldrig att finnas på FB, Länge leve forumen :tumbup: :jump:
För att bli en duktig terrängförare så måste man kört fast i skiten många gånger :jump:

Perre V8
Hemmastadd
Inlägg: 129
Blev medlem: tor jun 26, 2008 20:20
Ort: Almunge

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av Perre V8 » sön jul 07, 2019 14:48

Det var verkligen tråkigt att höra, det forumet innehöll en massa bra tips och goda råd som saknar motstycke, iaf på svenska. Det var kanon med de modellrelaterade avdelningarna. Mycket synd att allt bara försvann, snacka om förstöring av kunskapskapital.

JOCKE
Hemmastadd
Inlägg: 161
Blev medlem: ons mar 29, 2006 22:29
Ort: Åsenhöga - Gnosjö

Re: Jeepsweden verkar ligga nere

Inlägg av JOCKE » ons jul 10, 2019 6:49

Flupp skrev: tor nov 15, 2018 14:58 Jag kommer aldrig att finnas på FB, Länge leve forumen :tumbup: :jump:
Då är vi två, måtte Hööken få Nobels fredspris för att han håller liv i denna oas för fjösboksallergiker som oss!!!
Försöker följa syrran & hennes dude som kör Streetweek just nu & allt runt denna tävling händer på ansiktsboken,
öppen sida måhände men vilket märkligt tidssystem inläggen kommer i...ett jäkla hoppande, inte konstigt fb-knarkarna
får diverse kropp & knoppsskador när dom 24/7 måste skrolla vilt för att " finnas till "... :poke:

Mvh / Jocke
Jocke / Åsenhöga - Gnosjö

The stars are up
one fell down
and flew away
.....flew away.......
R.I.P Kiddo

Skriv svar