Winch

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Winch

Inlägg av jonte_malmö » ons jun 28, 2017 14:58

Bytte till mig en gammal Warn, som jag nu monterat på XJ:n samt utrustat med nylonlina. Köpte en riktigt billig trådlös fjärr (Kina, ebay) som jag kopplade in i boxen. Orginalfjärren var trasig, fick bara sladden man skruvar på boxen, men när jag hade winchen på arbetsbänken körde jag den på löst batteri genom att "tjuva" de tre lösa sladdarna mot varandra (in, ut å jord?). Då gick den jämt och bra både ut å in, visserligen utan belastning.

Nu när jag kopplat in trådlösa fjärren går winchen märkligt, den hackar, fast inte mekaniskt utan mer som att den istället för en jämn signal får en uppdelad signal så den winchar - - - - - - upphackat, om ni fattar vad jag menar? :roll:

Måste vara fjärren, kostade bara $12 inkl.frakt. Kan de bete sig så?

Tips på bättre fjärr? Skulle kunna tänka mig orginal, med sladd med tre poler man skruvar på. Men även en bättre trådlös. Detta funkar ju tillfälligt, men lite störigt... :|
Ford Explorer '98

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Winch

Inlägg av Mathias T » ons jun 28, 2017 22:07

Låter som fjärren.
Köp en hs-4 den har ingen fördröjning heller som dom billiga och bra räckvidd,kostar lite över 500 från kina
https://www.google.se/search?hl=sv-SE&i ... 6ATi0YPACA" onclick="window.open(this.href);return false;
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Winch

Inlägg av jonte_malmö » tor jun 29, 2017 19:03

Perfekt, precis vad jag var ute efter. För 100 spänn var ebay-fjärren ok, man fick en sändare till nyckelknippan också. Men riktigt smäck! :lol:
Ford Explorer '98

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Winch

Inlägg av klirre » ons jul 19, 2017 7:41

Det absolut bästa är ju att dra in knappar som är fast monterade i hytten sam strategiskt plaserade vid winchen så slipper man sladdar och riskerna med det trådlösa....

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

J Landin
Beroende
Inlägg: 1141
Blev medlem: ons okt 27, 2010 21:49
Ort: Bollebygd

Re: Winch

Inlägg av J Landin » ons jul 19, 2017 8:28

Får hålla med klirre där, tycker det funkar riktigt bra, dock hade jag kunnat tänka mig en fjärr som komplement!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

Skriv svar