Skogsvilds rc chassien

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » mån mar 02, 2015 22:21

Har nu efter en hel del förfrågningar nu börjat göra chassien efter önskemål och i den här tråden kommer jag lägga upp bilder på chassien jag bygger om det finns intresse för det :roll:

Just för tillfället har jag bara en jigg till wraith bottenplattan, men ett scx-10 chassie ska jag få låna snart så jag kan måtta och bygga scx-10 baserade chassien.

Man tar drivlina, bottenplatta ink stag osv, el och stötdämpare från sin wrait och flyttar över det till nya chassiet
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » tis mar 03, 2015 8:55

Här är iallafall första "ordern" som just nu håller på att tillverkas, och det kommer bli en snarlik kopia på krazy cajun's bouncer "Big easy"

Nu är allt grovt klart och mest finlir kvar :-)
Bild

Bild

Bild
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Sebbesala
Forumräv
Inlägg: 940
Blev medlem: mån jul 04, 2011 23:15
Ort: Sala

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av Sebbesala » tis mar 03, 2015 16:26

:tumbup:

Fränt!
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » tor apr 02, 2015 23:02

Började på en insane2 kopia, ska sänkas mycket och köpas paddeldäck oxå :-)

Originalet:
Bild

Rc kopia
Bild

Bild

Framaxeln kan fjädra in jävligt långt så jag kan nog göra den låg med foff setup :-)
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » tis aug 11, 2015 0:14

Länge sen det uppdaterades här :oops:

Har kört en hel del sen sist och jag är helnöjd med val av esc och motor, silkesmjuk krypkörning och ett jävla vrid :-D och efter att ha uppdaterat hela drivlinan håller det äntligen :roll: :roll: :roll:

Paddeldäcken har nu kommit efter att säljaren skickat dom 3 gånger :o första paketet fösvann nånstans och 2:a packetet kom tillbaka till säljaren "unclaimed" utan att mitt lokala postombud hållit koll på min uppmaning :arg: :arg: :arg:

Men nu har de kommit och givetvis så passade inte axialfälgarna jag tänkt använda :evil:
Men hade turen och fick 4 axial original fälgar av en kille så nu är paddeldäcken limmade och första provkörningen är gjord :woot:

Är hur kul som helst men ska åka till ett sandtag med finare sand i och prova köra där för där jag var nu var det stora stenar gömda under ytan så ibland blev man hängande och fick däcken fäste så kunde bilen ändra håll blixtsnabbt :drive: :drive: :drive:

Bild

Bild

Bild
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

Mpower520
Beroende
Inlägg: 1003
Blev medlem: tor maj 31, 2012 18:29
Ort: Värmland

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av Mpower520 » tis aug 11, 2015 10:35

Fränt :tumbup:
VW caddy tdi -98
Volvo V70 AWD -05
Harley-Davidson streetglide -13
BMW X3 -08
CF Moto 500 -15

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av Robe » tis aug 11, 2015 12:29

FILM!!
Ascoola byggen!
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Engman2
Veteran
Inlägg: 1963
Blev medlem: fre sep 24, 2010 8:26
Ort: Borlänge

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av Engman2 » tis aug 11, 2015 12:40

Jäkla coola :tumbup:

Jag antar att det tar en "liten" stund å knåpa ihop en sån där kärra :wink:
Fredrik Engman 070-740 43 84
Nissna Patrol K160 SWB 85:a
Nissan Patrol Y60 SWB 93:a
Suzuki Sj Rörbuggy
Nissan King Cab XXL

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » ons aug 12, 2015 0:37

Mpower520 skrev:Fränt :tumbup:
Tack :beer:

Robe skrev:FILM!!
Ascoola byggen!
Har lite filmer men inte med egengjorda chassien, ska försöka filma när jag kör med paddeldäcken nästa gång.

Tills dess får du kolla på det här:
https://youtu.be/c-99xNuW7uM" onclick="window.open(this.href);return false;
Engman2 skrev:Jäkla coola :tumbup:

Jag antar att det tar en "liten" stund å knåpa ihop en sån där kärra :wink:
Tack, ja det går åt ett par timmar och lite rör :) är ca 6m rör i varje chassie, det kan man inte tro :shock: :shock:
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

skogsvild
Veteran
Inlägg: 1843
Blev medlem: sön feb 12, 2006 19:22
Ort: Söderköping

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av skogsvild » tor aug 13, 2015 17:53

Var ute till ett annat gammalt nedlagt sandtag och det var rätt packat och hårt. Men en liten video fixade jag åt er ;-)

http://youtu.be/HUQowvD2qHA" onclick="window.open(this.href);return false;
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck 8) *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden :)

StarvinMarvin
Forumräv
Inlägg: 666
Blev medlem: sön feb 03, 2013 9:47
Ort: Umeå/Rödåsel

Re: Skogsvilds rc chassien

Inlägg av StarvinMarvin » tor aug 13, 2015 18:56

Fyfan va balla :D Kör mkt RC tidigare.. bil, flyg, heli o drönare men just nu äre dött på den fronten. Riktigt impad av rörramsbygget :D
Umeå Offroad & Import
Webshoppen som levererar det mesta inom offroad
För både hobbyanvändare och proffs
http://www.umeaoffroad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar