Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gröngölingen 4x4x4
Hemmastadd
Inlägg: 236
Blev medlem: tis jan 08, 2008 0:50
Ort: Uppsala/Skyttorp
Kontakt:

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av Gröngölingen 4x4x4 » sön jun 21, 2015 14:14

:poke: Jag kan förstå att de ställer in, vi har alla olika förutsättningar att driva en tävling.
I Uppsala måste vi få 12 startande för att gå ihop ekonomiskt.
Vet inte hur många klubbar som vill/kan driva en tävling med förlust?
Vi kommer troligen att gå minus, men det får vi i offroad sektionen ta.
Men alla kan inte göra det, så fler måste anmäla sej i tid i fortsättningen! :tumbup:
Ps: höjer vi start avgiften så får vi INTE flera som anmäler/tävlar :ds.
4x4x4 Suzuki.
Vi Är Rädda.
http://www.smkuppsala.se
:tumbup:

tailguard
Rutinerad
Inlägg: 286
Blev medlem: lör jan 10, 2009 16:48
Ort: Nyköping

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av tailguard » mån jun 22, 2015 4:32

Tråkigt att tävlingen är inställd då vi i team psykbryt fått permission och var taggade :cry:
Man kan ju inte låta bli att undra varför så få team anmält sig????
Skrev Eddie
Team Psykbryt
-------------------------------------------------------
XJ 94
Impreza GT 99(nu med Sti motor) Skrotad :O)
Nissan Navara 06
2 st kyosho inferno 1:8
I st Traxxas Summit crawl bil
IH 150C från 63 Biltransport (Såld 130809)

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av Ninetoes » mån jun 22, 2015 9:06

tailguard skrev:Tråkigt att tävlingen är inställd då vi i team psykbryt fått permission och var taggade :cry:
Man kan ju inte låta bli att undra varför så få team anmält sig????

Jag kan bara svara för mig själv: tidpunkten är lite olämplig, det ktockat med allt annat som händer under dom hektiska sommarmånaderna. För att passa in allt med båtar osv går en hel helg åtnför att köra en tävling. Ibland måste man prioritera. Dessutom är det lite långt att åka ner till Växjö... :cry:

Med risk för att undanröja alla tvivel om att jag verkligen är korkad, men är det nån som kan förklara vad det är som kostar så mycket med att arrangera en tävling? :rodnar:
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

PFalk
Hemmastadd
Inlägg: 239
Blev medlem: ons maj 02, 2012 15:42
Ort: Torshälla

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av PFalk » mån jun 22, 2015 14:43

Ninetoes skrev: Med risk för att undanröja alla tvivel om att jag verkligen är korkad, men är det nån som kan förklara vad det är som kostar så mycket med att arrangera en tävling? :rodnar:
Jag kan bara tala för Gröndal men det borde vara snarlikt för andra (ca siffror då jag inte sitter vid rätt dator just nu). All tid vi lägger ner är ju idiellt så nedan är rena pengar:

Polistillstånd (vi lämnar in datumet när vi ansöker om tillstånd för helheten (tävling/träning, enduro, cross, offroad etc) på området i början av varje år så för oss ingen extra kostnad om vi inte ändrar datum). Har man dålig planering kostar det 800 kr
SBFtillstånd 800 kr (tror att det var lite mindre)
Kontroller - stämplar, om man nu vill använda det (och inte har sedan tidigare) 1100 kr för 30 st. Ska man köra som förut med kamera - 0 kr (frågar du mig säger jag stämplar alla dagar i veckan)
Papper till stämplarna - 600 kr
Plastband - 100 kr

Summerar vi detta (sämsta läget - du har inget) blir det 800 + 800 + 1100 + 600 + 100 = 3400 kr

3400 / 600 (den startavgift som varit under de senaste åren) så ger det 5,6 dvs 6 startande för att göra nollresultat, förutsatt att man inte har någon annan form av sponsring eller försäljning typ hamburgare/dricka etc.

Dvs Gröndal skulle rent teoretiskt kunna köra en tävling för tre deltagare utan att gå back, dock kommer ingen att vilja/orka lägga ner tiden på det men det är en annan diskussion

Ja, Gröndal har massa andra kostnader som skall täckas så det är önskvärt att gå plus men det är ju inte bara en Challengetävling/år som ska dra in de pengarna..

Sen kan det tillkomma kostnader för ex pokaler men det är ju redan finansierat via cupavgiften. Gröndal valde även att trycka upp klistermärken för att vi kunde/hade råd och ville marknadsföra oss
Challenge your self - go beyond the road
2014 och 2015 - Loose Nuts aka Team Front Flip

Klason.jacob
Hemmastadd
Inlägg: 220
Blev medlem: lör jan 03, 2009 10:58
Ort: Växjö

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av Klason.jacob » mån jun 22, 2015 18:09

Sen kan det ju vara så att man sätter ett minimum antal bilar till 12st. Att man tycker det är inte är värt att lägga ner så mycket tid och ork om det blir färre bilar. Leta fram lite nya områden att köra på m.m .
Har haft träff och lagtävling i maj , men tyckte det kunde vara kul att anordna en tävling i cupen. Under förutsättning att det skulle bli 12 st bilar eller mer.

Nivanörden
Forumräv
Inlägg: 655
Blev medlem: tis mar 21, 2006 10:40
Ort: Göteborg / Ydreskogarna
Kontakt:

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av Nivanörden » mån jun 22, 2015 20:18

Nej va synd, hade verkligen hoppats att få begå tävlingspremiär med nya Zebran i Växjö! :( Men jag förstår om många har annat för sig i semestertider. Det är så mycket man vill hinna med. Hoppas det blir ett nytt försök snart, vi var med på lagtävlingen i Växjö förra året och den var mycket välordnad och rolig. :)
//Håkan, Malcom Young i Zebra Bug

Team QUAGMUDDERS

http://www.lada-niva.se" onclick="window.open(this.href);return false;

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av klirre » mån jun 22, 2015 22:07

Hade oxå hoppas hinna till Växsjö, men båten måste i och hittills har den tagit all ledig tid och kommer så göra ytterligare någon månad då det är mycke att göra och begränsat med tid.. Får bli botkyrka för mig oxå.

MVH//Klirre
If in doubt, Flat out!

hasse-m
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: lör feb 19, 2011 15:51
Ort: halmstad

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av hasse-m » tis jun 23, 2015 14:28

Hade verkligen hoppats att få .Prova dom nya skorna på bilen och slippa att köra 100mil för test dom .Det blir att resa söder ut för att få köra

8st Bilar till start bättre än inställd tävling :tumbup:
Flest bilar när man dör vinner
0708-640380

Per Esbjörnsson
Hemmastadd
Inlägg: 155
Blev medlem: tor mar 06, 2008 20:11
Ort: Växjö

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av Per Esbjörnsson » tis jun 23, 2015 17:14

Här har vi den korta och enkla förklaringen till att vi väljer att ställa in.
Det tar en hel del tid och energi att anordna en challengetävling om det ska bli bra, och det har varit vår målsättning. Vi anser inte att det är värt det jobbet om det inte är fler som är intresserade av att vara med.
Vi kan bara beklaga, och tycka synd om er som anmält er.
Det kommer säkert att diskuteras vidare om detta är rätt eller fel, men det är en helt annan diskussion som säkert förtjänar en egen tråd.

Tyvärr är tävlingen inställd och kommer så att förbli.
Jeep Grand Wrangler

hasse-m
Användare
Inlägg: 12
Blev medlem: lör feb 19, 2011 15:51
Ort: halmstad

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av hasse-m » tis jun 23, 2015 18:48

Per Esbjörnsson skrev:Här har vi den korta och enkla förklaringen till att vi väljer att ställa in.
Det tar en hel del tid och energi att anordna en challengetävling om det ska bli bra, och det har varit vår målsättning. Vi anser inte att det är värt det jobbet om det inte är fler som är intresserade av att vara med.
Vi kan bara beklaga, och tycka synd om er som anmält er.
Det kommer säkert att diskuteras vidare om detta är rätt eller fel, men det är en helt annan diskussion som säkert förtjänar en egen tråd.

Tyvärr är tävlingen inställd och kommer så att förbli.

Hej
Det är inte ert fel
Jag har full förståelse att ni ställde in challengetävling

Tycker bara att enda tävlingen i södra sverge skall ställas ni pg ! av att folk ej kan få tumen urn :zzz:
Flest bilar när man dör vinner
0708-640380

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Deltävling 3 i Växjö INSTÄLLD

Inlägg av klirre » tis jun 23, 2015 20:03

Jag tycker att det är grymt att ni faktiskt har fixat tillfälle att köra! Att det sedan inte kommer tillräckligt med startande är trist men knappast något som ni kan rå för! All kred åt er i alla fall och hoppas verkligen att jag får möjlighet att komma ned till er och tävla hos er nästa år.


Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Skriv svar