Robes Wrangler "Recon"
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Robes Wrangler YJ -95
Snygg design på dom rocksliderserna
Blir nog ballt med dom på men har du tänkt göra nått extra rostskydd bakom? blir ju lätt kvar vatten o gegg i mellan kaross och dessa.
Blir nog ballt med dom på men har du tänkt göra nått extra rostskydd bakom? blir ju lätt kvar vatten o gegg i mellan kaross och dessa.
Re: Robes Wrangler YJ -95
Jag har smackat på grundfärg på baksidan oxå. Men själva "plåtarna" mot karossen är i syrafast rostfri plåt. Så det ska nog inte vara så farligt för dom. Men har funderat om man ska våga kleta på lite silicon mellan kaross och rockslidsen, just för att undvika att få ner skit där som ligger och skaver. Dock gillar jag inte riktigt att ha silicon på plåt, då det är ett helvete att få bort om man behöver lacka om bilen/ förbättra med färg nånstans.
Tips?
Tips?
Re: Robes Wrangler YJ -95
Spraya ett tjockt lager rostskyddsvax innan o montera innan det stelnat ?Robe skrev:
Tips?
I aim to misbehave
Re: Robes Wrangler YJ -95
Låter bättre än siliconet! Tack
-
- Beroende
- Inlägg: 1011
- Blev medlem: sön sep 05, 2010 19:53
- Ort: Krokån (sollefteå)
Re: Robes Wrangler YJ -95
Annars skulle de väl fungera med karoseri band kletigt å fint å tätt + att de inte hårdnar så klarar ju vibrationer å brytningen med
Bättre lyssna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Skruvar: Ford F150 -89 351w å 33" Å diverse annat..
Re: Robes Wrangler YJ -95
Fredags update:
Slängt på två omgångar svart färg på sidestepsen.
Börjat fundera över monteringen av radion.
Pallat bilen och krängt av däcken från fälgarna. Byter ut mina BFG AT mot BFG MT och går upp från 33 till 35. En sväng till Skåne tor för bytet är det värt!
//Robin
Slängt på två omgångar svart färg på sidestepsen.
Börjat fundera över monteringen av radion.
Pallat bilen och krängt av däcken från fälgarna. Byter ut mina BFG AT mot BFG MT och går upp från 33 till 35. En sväng till Skåne tor för bytet är det värt!
//Robin
Re: Robes Wrangler YJ -95
Fillan får jobba ser jag. Hoppas den håller hela vägen, annars är det bara att ringa som vanligt.
Suzuki sj424 td -85
Re: Robes Wrangler YJ -95
Det var ingen dålig komradio det där, vad kostar en sån?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Robes Wrangler YJ -95
Fick in hjulen efter att jag rivit ut baksätet. Stod fint där bak! 35orna gick in de med, efter att jag drog fram passagerarsätet bilen har hållit ihop hittills. Tar en övernattning i Helsingborg. Åker hem imorgon och hinner förhoppningsvis få på hjulen på kvällen!
Radion har jag haft liggandes ett par år. Kommer inte exakt ihåg vad den kostade då. 2-3 nånting. Bara googla eller kolla på eBay Har dock ingen koll på vilka frekvenser folk brukar ligga på ute i skogarna?
//Robin
Radion har jag haft liggandes ett par år. Kommer inte exakt ihåg vad den kostade då. 2-3 nånting. Bara googla eller kolla på eBay Har dock ingen koll på vilka frekvenser folk brukar ligga på ute i skogarna?
//Robin
Re: Robes Wrangler YJ -95
27 MHz kanal 16 och 19 verkar vara det man hör på om det säger dig nått
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: Robes Wrangler YJ -95
Okej, vet inte om min går radio såpass långt ned. Får kika upp det i spec´en.
144 mil senare så var man hemma igen med en uppsättning 35or.
Däcken kommer att krängas i början på veckan.
I väntan på däcken så borrade jag hål i JEEPen för sidestepsen.
Rostlagade ett hål och svetsade fast det bakre fästet till avgassystemet som lossnat.
La i en gummimatta i skuffen och städade upp lite och surrade fast grejerna.
Kylarn har sett sina bästa dagar. Någon som vet om en kylare från en annan bil passar?
Alternativt om en kylare från en TJ passar? Finns fler av dom på bildelsbasen än till YJ.
Sen upptäckte jag varför lampan för 4x4 indikerade att jag hade fyrhjulsdriften i trotts att jag låg på 2H. Axeln är knäckt så hylsan har suttit över båda drivaxel-ändarna i axelröret. Den kunde inte gå tillbaka mha vaccuumet. Frågan är om det är värt att köpa på sig en ny klocka eller om man ska köpa/bygge en posi-lock redan från början? Det lutar åt alternativ 2
Och sen upptäckte jag att ena dragkedjan till soft topen är sönder... mycket som är sönder nu!! 80 cm lång dragkedja måste inhandlas och sys på.
//Robin
144 mil senare så var man hemma igen med en uppsättning 35or.
Däcken kommer att krängas i början på veckan.
I väntan på däcken så borrade jag hål i JEEPen för sidestepsen.
Rostlagade ett hål och svetsade fast det bakre fästet till avgassystemet som lossnat.
La i en gummimatta i skuffen och städade upp lite och surrade fast grejerna.
Kylarn har sett sina bästa dagar. Någon som vet om en kylare från en annan bil passar?
Alternativt om en kylare från en TJ passar? Finns fler av dom på bildelsbasen än till YJ.
Sen upptäckte jag varför lampan för 4x4 indikerade att jag hade fyrhjulsdriften i trotts att jag låg på 2H. Axeln är knäckt så hylsan har suttit över båda drivaxel-ändarna i axelröret. Den kunde inte gå tillbaka mha vaccuumet. Frågan är om det är värt att köpa på sig en ny klocka eller om man ska köpa/bygge en posi-lock redan från början? Det lutar åt alternativ 2
Och sen upptäckte jag att ena dragkedjan till soft topen är sönder... mycket som är sönder nu!! 80 cm lång dragkedja måste inhandlas och sys på.
//Robin
Re: Robes Wrangler YJ -95
Update!
Jag struntar i posi lock för tillfället, blir bara förbannad på skitet när man håller på och pillar med det och det tar sån tid. Blir nog till att köpa ett färdigt kit senare istället!
Jag drog två buntband framför hylsan så nu har jag "solid" höger axel ala TJ.
Slet även bort främre panhardstaget som var riktigt glappt. Kan nog varit det som klonkat när man smög iväg från stillastående.
Gav mig på motorutrymmet istället. Kylaren ska bytas ut eftersom det knappt är något kvar av den. Jag mätte lite grovt på en TJ -97 kylare och den verkar kunna passa. Fläktkåpan ska inte tillbaka och inte heller fläkten. Ska dit med en elfläkt istället.
Duktigt med plats kvar... tanken slog mig om det är möjligt att montera winshen inne i motorutrymmet och ha bara ha en styrare på utsidan??
Sen upptäckte jag att det satt en glödlampa bakom ena glaset (höger sidan) men inte på den andra sidan. Någon som vet mer om detta, om det ska vara så??
//Robin
Jag struntar i posi lock för tillfället, blir bara förbannad på skitet när man håller på och pillar med det och det tar sån tid. Blir nog till att köpa ett färdigt kit senare istället!
Jag drog två buntband framför hylsan så nu har jag "solid" höger axel ala TJ.
Slet även bort främre panhardstaget som var riktigt glappt. Kan nog varit det som klonkat när man smög iväg från stillastående.
Gav mig på motorutrymmet istället. Kylaren ska bytas ut eftersom det knappt är något kvar av den. Jag mätte lite grovt på en TJ -97 kylare och den verkar kunna passa. Fläktkåpan ska inte tillbaka och inte heller fläkten. Ska dit med en elfläkt istället.
Duktigt med plats kvar... tanken slog mig om det är möjligt att montera winshen inne i motorutrymmet och ha bara ha en styrare på utsidan??
Sen upptäckte jag att det satt en glödlampa bakom ena glaset (höger sidan) men inte på den andra sidan. Någon som vet mer om detta, om det ska vara så??
//Robin
Re: Robes Wrangler YJ -95
Iom att ramen sticker utanför grillen så tjänar du ju inget på att montera winchen innanför grillen. Bättre att ha den tillgänglig för enklare service då tycker jag.Robe skrev:Update!
Duktigt med plats kvar... tanken slog mig om det är möjligt att montera winshen inne i motorutrymmet och ha bara ha en styrare på utsidan??
//Robin
I aim to misbehave
Re: Robes Wrangler YJ -95
Du har helt klart en poäng där. Får nog bli så då
Re: Robes Wrangler YJ -95
Det skulle väl va för viktfördelningens skull då...