Reparationer som spårar ur.... Mudderverket 2.0
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Söndag 21/6 ska min gamla subba 4x4-92 får släppa till sitt underrede och det ska monteras på min nya subba 2x4-92....
Ska bara vara plug n´play eftersom bilarna är identiska.
Om någon är villig att hjälpa till så bjuder jag på mat .
Jag räknar med att dra igång vid 0700 och den måste vara i hopsatt innan kvällen.
Vill någon komma och sköta kameran så är det välkommet oxå eller om nån bara vill komma och skratta åt mig så går det bra det oxå....
Ska bara vara plug n´play eftersom bilarna är identiska.
Om någon är villig att hjälpa till så bjuder jag på mat .
Jag räknar med att dra igång vid 0700 och den måste vara i hopsatt innan kvällen.
Vill någon komma och sköta kameran så är det välkommet oxå eller om nån bara vill komma och skratta åt mig så går det bra det oxå....
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Hmm... Tror inte jag har något bättre för mig faktiskt så en lång söndags tur hade varit trevligt.
Men en fråga, varför tar du inte karossen från 2x4 bilen och bygger på istället för att flytta karossen från 4x4 till 2x4 för att sedan ta 2x4 karossen och bygga på?
Eller har jag missförstått något nu igen?
Mvh
Men en fråga, varför tar du inte karossen från 2x4 bilen och bygger på istället för att flytta karossen från 4x4 till 2x4 för att sedan ta 2x4 karossen och bygga på?
Eller har jag missförstått något nu igen?
Mvh
Äger tydligen mer skit än vad som får plats i en signatur.............
Joel_Vbg skrev:Hmm... Tror inte jag har något bättre för mig faktiskt så en lång söndags tur hade varit trevligt.
Men en fråga, varför tar du inte karossen från 2x4 bilen och bygger på istället för att flytta karossen från 4x4 till 2x4 för att sedan ta 2x4 karossen och bygga på?
Eller har jag missförstått något nu igen?
Mvh
Tror det har nåt att göra med registeringsbevis eller nåt sånt...
Ok. här är förutsättningarna:henke_99 skrev:Joel_Vbg skrev:Hmm... Tror inte jag har något bättre för mig faktiskt så en lång söndags tur hade varit trevligt.
Men en fråga, varför tar du inte karossen från 2x4 bilen och bygger på istället för att flytta karossen från 4x4 till 2x4 för att sedan ta 2x4 karossen och bygga på?
Eller har jag missförstått något nu igen?
Mvh
Tror det har nåt att göra med registeringsbevis eller nåt sånt...
en 4x4 som ska få nytt chassie så småningom.
en 2x4 som ska få 4x4-chassiet
4x4 är bucklig och allmänt lösigt i kaross och inredning och den ska få stela axlar från en äldre subba.
2x4 är typ snuskfin men är tveksam i motor och låda.
Alltså flyttar jag allt som sitter i ramen ink motor,låda och övrigt jox.
Enklast sker detta genom att lossa karossen från ramen och byta ram....
Slutsumman på detta kommer att bli att jag får en fin 4x4 i orginalutförande som duger till vägåkning och lite av-vägåkning vid behov och sedan får jag en av-vägåkare som ser ut som en 92 men med alla fördelar som stela axlar har.
Den kommer oxå att vara gatlegal men jag behöver inte vara rädd om den...
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
http://www.vittaryd.nu/suburban.htm
Kolla på bilderna här.
Kan nån snäll moderator slå ihop denna och den andra tråden som handlar om detta?
Kolla på bilderna här.
Kan nån snäll moderator slå ihop denna och den andra tråden som handlar om detta?
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...