Sweden Fabrication
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Sweden Fabrication
Tja John!
Yes de är toknajs! Men ja, priset är mindre najs Men när man får se och känna på dom så känns det värt pengarna
Klart du ska ha beadlocks! Vi har en generation 3 under utveckling. Skicka mig ett mail så berättar jag mer
Yes de är toknajs! Men ja, priset är mindre najs Men när man får se och känna på dom så känns det värt pengarna
Klart du ska ha beadlocks! Vi har en generation 3 under utveckling. Skicka mig ett mail så berättar jag mer
Re: Sweden Fabrication
Mail på väg!
Re: Sweden Fabrication
Re: Sweden Fabrication
Nytt fäste!
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... duct_id=95" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fäste för övre länkarmar i triangulerad 4-länk upphängning eller 3-länk upphängning.
- Svetsas fast i ramen.
- Laserskuret i 5mm Domex 355 konstruktionsstål.
- 14mm hål för M14 bult.
- Passar våra universialbussningar, Summit Machines flexjoint och andra bussningar/uniballs med 2.625" bredd.
- Justerbart i tre lägen (ger olika mycket squat, bilen reser sig eller drar ihop sig vid gaspådrag beroende på hur geometrin i din hjulupphängning är byggd).
- Passar både höger och vänster sida beroende på hur du viker upp fästet.
- Vik och svetsa!
/Sweden Fabrication
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... duct_id=95" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fäste för övre länkarmar i triangulerad 4-länk upphängning eller 3-länk upphängning.
- Svetsas fast i ramen.
- Laserskuret i 5mm Domex 355 konstruktionsstål.
- 14mm hål för M14 bult.
- Passar våra universialbussningar, Summit Machines flexjoint och andra bussningar/uniballs med 2.625" bredd.
- Justerbart i tre lägen (ger olika mycket squat, bilen reser sig eller drar ihop sig vid gaspådrag beroende på hur geometrin i din hjulupphängning är byggd).
- Passar både höger och vänster sida beroende på hur du viker upp fästet.
- Vik och svetsa!
/Sweden Fabrication
Re: Sweden Fabrication
Produktutvecklingen fortsätter!
Beadlocks används för att klämma fast däcket mot fälgen. På så sätt kan man gå ner i däckstryck med minskad risk att kränga av däcket från fälgen. En annan fördel är att får man punktering, så sitter däcket kvar på fälgen och man kan ta sig en kortare sträcka för åtgärd.
Vi håller just nu på med Generation 3 av våra beadlocks. Gen 3 innebär givetvis ett gäng förbättringar mot tidigare Gen 2! Vi har sålt över 30 set av våra Gen 2 beadlocks utan några reklamationer, men vi väljer ändå att lägga in ett par förbättringar.
Tack JohnE för lån av fälgar
Specifikation Gen 3 beadlocks (15", 16" och 16.5"):
- Ytterring skuren i ett stycke 5mm Domex 355 stål.
- Innerring 3-delad i 5mm Domex 355 stål.
- Antikoningsklackar för att motverka koning vid åtdragning (Nytt, ersätter antikoningsringen).
- Dräneringshål i ytterringen (Nytt).
- Centreringsklackar på innerringen för att underlätta att få innerringen centrerad vid montering.
- Centreringshål i ringarna för att centrera däcket vid montering (Nytt).
- 15% lättare än Gen 2 tack vare wave-designen.
Monteringsinstruktion kommer finnas på hemsidan inom kort!
Pris: 3000 SEK ink moms.
Vi har två set på lager just nu, först till kvarn!
Hälsningar Sweden Fabrication
Beadlocks används för att klämma fast däcket mot fälgen. På så sätt kan man gå ner i däckstryck med minskad risk att kränga av däcket från fälgen. En annan fördel är att får man punktering, så sitter däcket kvar på fälgen och man kan ta sig en kortare sträcka för åtgärd.
Vi håller just nu på med Generation 3 av våra beadlocks. Gen 3 innebär givetvis ett gäng förbättringar mot tidigare Gen 2! Vi har sålt över 30 set av våra Gen 2 beadlocks utan några reklamationer, men vi väljer ändå att lägga in ett par förbättringar.
Tack JohnE för lån av fälgar
Specifikation Gen 3 beadlocks (15", 16" och 16.5"):
- Ytterring skuren i ett stycke 5mm Domex 355 stål.
- Innerring 3-delad i 5mm Domex 355 stål.
- Antikoningsklackar för att motverka koning vid åtdragning (Nytt, ersätter antikoningsringen).
- Dräneringshål i ytterringen (Nytt).
- Centreringsklackar på innerringen för att underlätta att få innerringen centrerad vid montering.
- Centreringshål i ringarna för att centrera däcket vid montering (Nytt).
- 15% lättare än Gen 2 tack vare wave-designen.
Monteringsinstruktion kommer finnas på hemsidan inom kort!
Pris: 3000 SEK ink moms.
Vi har två set på lager just nu, först till kvarn!
Hälsningar Sweden Fabrication
Senast redigerad av Robe den mån jan 30, 2017 12:57, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Sweden Fabrication
Vi har valt att importera och sälja Tom Woods kardaner och Advance Adapters SYE kit, yokes mm. Behöver ni något som inte finns på hemsidan så skicka oss ett mail!
Här är några bilder på en måttbeställd dubbelknutskardan och SYE kit till en Jeep Wrangler YJ.
Länk till hemsidan: http://swedenfabrication.se/index.php?r ... uct_id=207" onclick="window.open(this.href);return false;
Här är några bilder på en måttbeställd dubbelknutskardan och SYE kit till en Jeep Wrangler YJ.
Länk till hemsidan: http://swedenfabrication.se/index.php?r ... uct_id=207" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sweden Fabrication
Vi säljer förskjutna knutkors som klarar vinklar upp till 50 grader. Nästan dubbelt så mycket som standard kors. Perfekt till branta kardanvinklar där standard kors bottnar.
Rekommenderas inte till fordon som körs på väg då dessa kors skapar en del vibrationer men för skogs- och tävlingsbilar (typ challenge/trial) där hastigheten inte är så hög så funkar det bra.
Går att använda till framkardan på vägbilar om man har frihjulsnav och 2wd på fördelningslådan så framkardan står still när man kör på väg.
Finns här:
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... path=82_91" onclick="window.open(this.href);return false;
Rekommenderas inte till fordon som körs på väg då dessa kors skapar en del vibrationer men för skogs- och tävlingsbilar (typ challenge/trial) där hastigheten inte är så hög så funkar det bra.
Går att använda till framkardan på vägbilar om man har frihjulsnav och 2wd på fördelningslådan så framkardan står still när man kör på väg.
Finns här:
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... path=82_91" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sweden Fabrication
Bättre sent än aldrig.. visar här bild på "beadlocks generation 2" monterade på min TGB131.
Mycket nöjd.
Mycket nöjd.
Re: Sweden Fabrication
Snyggt! Tack för bilder Ut och hårdtesta nu!
Re: Sweden Fabrication
Re: Sweden Fabrication
Kanske borde flyttat ventilhålet.. men det funkar.Robe skrev:Snyggt! Tack för bilder Ut och hårdtesta nu!
Kört 3 träffar nu och med 0.3kg i däcken.. fungerar toppen.
Riktigt nöjd.
Skall tilläggas att jag testat köra med slang.. och hittills strålande resultat.
Kör med förstärkta tjocka entreprenad slangar.. grova och bra kvalitet
Re: Sweden Fabrication
Nytt fäste i vår Bend&Weld-serie finns nu i lager!
Utvecklat för att passa Summit Machines flexjoints och våra bussningar.
Detta fäste används främst för montering av undre länkarmar mot ramen på bilen. Men de kan används till mycket mer än så.
- Laserskuret i 5mm Domex 355 stål.
- Bussningsbredd: 67mm.
- Passar våra bussningar och flexjoints.
- 14mm hål.
- 2 svets-brickor för ökad yta mot bulten.
- Hål för åtkomst av fettnippel
- Bend&Weld = fästet levereras i flat package. Du viker upp fästet för hand och svetsar.
Finns i kategorin Fästen som ni hittar här:
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... path=74_85" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilder:
Utvecklat för att passa Summit Machines flexjoints och våra bussningar.
Detta fäste används främst för montering av undre länkarmar mot ramen på bilen. Men de kan används till mycket mer än så.
- Laserskuret i 5mm Domex 355 stål.
- Bussningsbredd: 67mm.
- Passar våra bussningar och flexjoints.
- 14mm hål.
- 2 svets-brickor för ökad yta mot bulten.
- Hål för åtkomst av fettnippel
- Bend&Weld = fästet levereras i flat package. Du viker upp fästet för hand och svetsar.
Finns i kategorin Fästen som ni hittar här:
http://swedenfabrication.se/index.php?r ... path=74_85" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilder:
Re: Sweden Fabrication
Nya produkter under utveckling!
Jeep XJ/TJ/ZJ främre fästen för spiralfjäder, dämpare, kränghämmare, panhardstag och styrdämpare.
Ny serie av Bend&Weld diffkåpor som är gjorda för att ta stryk! Först ut blir kåpor till Dana 30, 35, 44, Ford 8.8 och 14BFF!
Sen en bild på en order som vi skickade ut i veckan. Två bladfjädrade Jeepar som kommer konverteras till 3- och 4-länks hjulupphängningar med bl.a Summit Machines Flexjoints, bussningar, Gen3 15" beadlocks och fästen.
Mer nyheter kommer inom kort! Vi lägger kontinuerligt upp produkter på hemsidan så in och kika!
http://www.swedenfabrication.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hälsningar Robin
Jeep XJ/TJ/ZJ främre fästen för spiralfjäder, dämpare, kränghämmare, panhardstag och styrdämpare.
Ny serie av Bend&Weld diffkåpor som är gjorda för att ta stryk! Först ut blir kåpor till Dana 30, 35, 44, Ford 8.8 och 14BFF!
Sen en bild på en order som vi skickade ut i veckan. Två bladfjädrade Jeepar som kommer konverteras till 3- och 4-länks hjulupphängningar med bl.a Summit Machines Flexjoints, bussningar, Gen3 15" beadlocks och fästen.
Mer nyheter kommer inom kort! Vi lägger kontinuerligt upp produkter på hemsidan så in och kika!
http://www.swedenfabrication.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Hälsningar Robin
Re: Sweden Fabrication
Jävligt kul å se att ni kämpar på! Grejerna ser stabila ut å ja gillar gen.3 beadlocks en!
Å när diffkåpor a e klara så skickar jag en beställning
Fortsätt så!
Å när diffkåpor a e klara så skickar jag en beställning
Fortsätt så!
#JeepGaraget
#Offroaders Bohuslän
#Offroaders Bohuslän
Re: Sweden Fabrication
Tack Eric! Det är sån här respons som gör att vi kämpar vidare
Det kommer mer bilder och monteringsinstruktioner på Gen3 om ett tag där jag går igenom och visar alla nya smarta funktioner.
/Robin
Det kommer mer bilder och monteringsinstruktioner på Gen3 om ett tag där jag går igenom och visar alla nya smarta funktioner.
/Robin