Tack till alla arrangörs-klubbar

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Sune
Rutinerad
Inlägg: 469
Blev medlem: lör apr 03, 2010 20:41
Ort: Södertörn

Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av Sune » lör dec 12, 2015 22:50

Hej.

Jag vill tacka dom klubbar som jag har kört hos (mest Uppsala/Rörken & mina kollegor på BMK :wink:) och kanske på alla andras vägnar också tror jag :) ..

Vi är ju ett väldigt begränsat antal människor som ordnar träffar & körningar år till år.

Hjälp dessa personer genom att komma på arbetsdagar, fråga om arbetsdagar, tråkiga möten där ni kan räcka upp handen och komma med idéer, fråga när vi ska fixa saker och ta initiativ - annars kommer det bara bli en nedåtgående spiral där energin och intresset sakteliga tar slut..

Det är säkert flera klubbar där max 5% av medlemmarna/offroadåkarna någon gång hjälper till med något, det bör väl kunna bli bättre?

God Jul :hello:

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av Danne » sön dec 13, 2015 10:27

Klart att det är bra när folk hjälper till men man ska heller inte känna att man måste hjälpa till bara för att man är medlem för då kanske folk drar sig för att bli medlemmar alls och för oss i Gröndal så hjälper man till bara genom att vara medlemm då vi får mer att säga till om ju fler vi har bakom oss om du förstår vad jag menar.

Sen är det förmodligen lättare att ha med kommuner och myndigheter att göra om man har lite folk bakom sig.

Men om folk fysiskt hjälper till så är det ju såklart jättebra och som du säger ett måste i längden eftersom dom få eldsjälar som finns förmodligen ganska snart tröttnar när dom får dra lasset helt själva.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Gröngölingen 4x4x4
Hemmastadd
Inlägg: 236
Blev medlem: tis jan 08, 2008 0:50
Ort: Uppsala/Skyttorp
Kontakt:

Re: Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av Gröngölingen 4x4x4 » sön dec 13, 2015 14:59

:tumbup: bra skrivet Sune.

Det behövs fler personer som driver träffar på våra områden.
Inte minst jobba och ta rätt på alla vindfällen som ligger överallt.
Ta upp nya spår och ta rätt på allt som är nerkört.
Själv har jag hållit på sen 2005 för att få till körning på Rörken.
Som sedan blev beviljat 2008 i november.
Tror att jag har missat 6 gånger, för semester och varit bortrest.

Men nu tänker jag trappa ner, och ägna mej åt tävling och bygga eget.
Så jag hoppas att fler kliver fram och driver och ordnar träffar/tävlingar 2016.
Vill även tacka alla som har ställt upp i ur och skur, ingen nämnd och ingen glömd.

God jul och gott nytt år. :woot:
Mvh. Michel Linskog.
4x4x4 Suzuki.
Vi Är Rädda.
http://www.smkuppsala.se
:tumbup:

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av lam84 » mån dec 14, 2015 2:24

får tacka dig för alla träffar på bmk

vett hur det kan kännas när man är bara ett få antal som ställer upp så var det när jag och några andra hade träffar med sen vett jag att många föreningar är väldigt toppstyrda dom på toppen dom äldre bestämmer allt ändrar sig aldrig slår ner dom nya förslagen direkt och det skrämmer bort nya medlemmar som vill ställa upp sen är det alltid tjafsigt i alla föreningar alla personer orkar inte med sånt
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av klirre » mån dec 14, 2015 5:54

Tja.

Även jag vill tacka så hjärtligt, och då framför allt dem som ställer upp och arrangerar Challenge! Då jag varit med en gång :rodnar: att arrangera en "prova på tävling" så har jag ett hum im vilket enormt angagemang det kräver. Ett enormt tack till er :tumbup: :rock: :notworthy:

Angående arbetsdagar så tycker jag det är konstigt att inte fler är ned då de här dagarna ofta är minst lika trevliga som själva träffen. Det är de här dagarna man bygger ihop gruppkänslan juh.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

Ninetoes
Beroende
Inlägg: 1051
Blev medlem: fre feb 08, 2008 12:28
Ort: Åland

Re: Tack till alla arrangörs-klubbar

Inlägg av Ninetoes » mån dec 14, 2015 6:47

klirre skrev:Tja.

Även jag vill tacka så hjärtligt, och då framför allt dem som ställer upp och arrangerar Challenge! Då jag varit med en gång :rodnar: att arrangera en "prova på tävling" så har jag ett hum im vilket enormt angagemang det kräver. Ett enormt tack till er :tumbup: :rock: :notworthy:

Angående arbetsdagar så tycker jag det är konstigt att inte fler är ned då de här dagarna ofta är minst lika trevliga som själva träffen. Det är de här dagarna man bygger ihop gruppkänslan juh.

Mvh//Klirre
Fan Klirre, det här är nästan läskigt! Jag tänkte skriva ett svar och så ser jag att du skrivit precis det jag tänkte skriva! Har du tagit dig in i min hjärna eller är det jag som...

Hursomhelst. Tack o bock till alla arrangörer, även träffbesökare och tävlande team. :tumbup:
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.


O.A.S. Offroad & Adventure Society

//Abbe - Team Skottkärra

Skriv svar