4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

redheat
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jun 11, 2010 20:11
Ort: dalsland

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av redheat » sön nov 22, 2015 14:14

hörde rykten för ett tag sen att tidningen skulle läggas ned , trodde ej på det

Jag har prenumerat ialla år sen start, så det blir tråkigt när 4 wheel drive försvinner :cry:

Jag har väl inte alltid varit nöjd med innehållet, skulle vilja haft mer ombygda fordon, men det är inte lätt att göra en tidning som passar alla

Jag hoppas den uppstår igen, för jag vill ha en tidning att bläddra i , inte bara läsa på nätet


Lycka till micke i fortsättningen

nordic32
Hemmastadd
Inlägg: 208
Blev medlem: lör mar 20, 2010 12:52
Ort: Bålsta

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av nordic32 » tor nov 26, 2015 21:06

Jo jag fick det bekräftat idag att det var sista numret som kom för nån vecka sedan, men blev tvungen att ringa och kolla då jag precis förnyat prenumenurationen för ett år framåt..... Blev ju lite kondunderad, men hur som så har jag ALLA nr som givits ut sedan nr 1 första året.. Trevlig tidning ändå att blädra i och läsa en del...
4x4 till 6x6 Ett antal cheva crewcab/blazer dieslar av första kategorin, ingen med mer än 4 hjul!!!!

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av Micke valp » lör nov 28, 2015 23:32

Hejsan.
Återigen. Tack för de vänliga orden.
Själv är jag riktigt ledsen över att vi inte har någon svensk offroadtidning längre.
Visst, man kan läsa Petersen eller annat från USA. Men de bevakar inte svensk
offroad. Om man tycker att det är OK, så okej.
Själv har jag alltid velat visa vår offroad här
i Sverige - tävlingar, träffar, och vad gäller teknik: vad som gäller här.
Nåja. Nu är det över, vad gäller tidningen. Men, jag hoppas att vi kanske ses på offroadträffar framöver. För om inte annat, jag är en offroader, sedan många år.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av lam84 » sön nov 29, 2015 0:12

har du inte funtat på att starta en egen offroadtidning då du har väl kvar kontakterna med alla reklam företag
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av Micke valp » mån nov 30, 2015 22:51

Nej, inga sådana direkta funderingar. Och jag får/kan inte heller än på ett tag. Sådana är reglerna.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Wältmeister
4x4xnerd
Inlägg: 8507
Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
Ort: Strängnäs

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av Wältmeister » mån nov 30, 2015 23:39

När jag "fick sparken" från ett bilrelaterat företag så förhandlade jag bl a bort den regeln som jag tror du åsyftar.

Teknikens Värld och/eller Auto, Motor & Sport borde ta emot dig och dina tekniska och stilistiska kunskaper och erfarenheter med öppna armar.

:vetej:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av Micke valp » tis dec 01, 2015 17:30

I det här fallet går det inte. Och det är lätt att förstå. Jag har en uppsägningstid – och under den tiden får jag ju så klart inte arbeta med något som kan konkurrera med förlaget, som de tidskrifter du nämnde. Sådana är spelreglerna.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

lam84
Forumräv
Inlägg: 962
Blev medlem: mån okt 14, 2013 18:57

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av lam84 » tis dec 01, 2015 18:35

nåt jag inte förstår hur dom andra små tidningarnas över lever som atv snöskoter och cross och alla andra som det finns idag det ända jag ser är dom inte tillhör ett stort förlag
Can Am Outlander XT-P 1000 max
jeep wrangler -05
toyota fj crusier TRD -07
discovery -03 våltad
defender v8 -87 såld

Rössvik
Veteran
Inlägg: 2201
Blev medlem: tis aug 16, 2011 18:19
Ort: habo

Re: 4 Wheel Drive verkar läggas ned :(

Inlägg av Rössvik » tis dec 15, 2015 20:32

Safari skrev:Visst är det tråkigt att den försvinner :( Men samtidigt lite konstigt att det inte går. Om man tittar på andra motortidningar. Power, Wheels, Bilsport Classic, Gasoline mm. Och det är tidningar som bara riktar sig till jänkeintresserade. Sen finns det mängder med andra Bilsport osv. Att inte en tidning om 4WD ska gå? Att gå mot E-tidningar tror jag inte alls på. Möjligen som komplement. Dagstidningar kan man läsa på nätet men inte motortidningar!

jo men jänkebils intresset är väldigt stort i landet, flera gånger större än offroad intresset faktiskt,
där av att de funkar..... ock de är uppdelade lite mellan varandra wheels o power är allround medan classsic är för de med plåtfälg o kapselsyndromet, medan gasoline har hottrods custom o muskelbilar.... men det är trist att den försvinner, har prenumererat länge, och den har blivit bättre o bättre de sista åren.....
lift your truck fat chicks can´t jump!

Skriv svar